TAROM și Blue Air încă nu zboară cu Boeing 737 MAX, dar ambele companii vor primi în flotă acest avion

Companiile aeriene TAROM și Blue Air în ultimele zile au venit cu precizări cu privire la aeronavele pe care le operează și că acestea nu ar fi din seria Boeing 737 MAX 8.

Există o încurcătură în prezent pentru că avioanele prăbușite în Indonezia și Ethiopia în ultimele luni sunt tot avioane Boeing 737, dar sunt din familia MAX. Avioanele pe care le posedă în prezent companiile aeriene românești din aceeași serie sunt modelele NG (New Generation): 737-800. Probabil cifra 8 a cauzat și mai multă confuzie, dar aceste companii aeriene pe lângă acest model mai au în flotă și variantele mai vechi 737-300, 737-400, 737-500 și 737-700. Acestea sunt practic același avion, dar din generații diferite.

Aeronava Boeing 737 MAX chiar dacă este o serie nouă, saltul tehnic este mai mare decât la aeronavele 737 din generațiile anterioare.
Aceste avioane, simplist vorbind, au un consum mai mic de carburant, sunt mai ușoare și deci capabile să zboare pe distanțe mai mari. De aceea, unele companii aeriene din Europa operează aceste avioane chiar și pe zboruri transtalantice.

Revenind la ale noastre, atât TAROM, cât și Blue Air, urmează să primească în anii următori acest avion care acum ridică semne de întrebare privind anumite sisteme care sunt crezute a fi contribuit la accidentele aviatice din Ethiopia și Indonezia.

Citește și  TAROM suspendă zborurile București - Baku și cele spre Stuttgart din Timișoara și Sibiu

Din păcate, dintr-o mândrie de a primi în flotă unul dintre cele mai moderne avioane prezente în lume, acum aceste avioane și-au câștigat o reputație destul de proastă din datele existente în prezent. Cu doar 350 avioane livrate până acum, în ultimele 5 luni s-au prăbușit două astfel de avioane, cu aproape 350 morți în cele două accidente aviatice care din datele preliminare sunt foarte similare.

Blue Air va primi vara această primul avion Boeing 737 MAX

Prima companie aeriană care va primi acest avion este Blue Air, care conform planificării ar urma să primească primul avion din seria 737 MAX în luna iulie. Până la finalul anului, Blue Air ar mai primi un astfel de avion. În total, Blue Air are comenzi certe pentru 12 aeronave 737 MAX: 6 comenzi direct la Boeing și 6 comenzi de închiriere plasate la o societate de leasing aviatic.

TAROM va primi cel mai devreme în 2021 avioane MAX 8

Boeing 737 MAX 8 TAROM - Randare
Boeing 737 MAX 8 TAROM – Randare

TAROM are și ea 5 comenzi de avioane din familia Boeing 737 MAX, dar inițial se spuneau că livrările ar începe în 2023. În comunicatul de presă transmis pe acest subiect astăzi de către TAROM totuși se precizează că avioanele din comanda lor vor intra la producție la finalul lui 2021, deci cel mai devreme vor intra în flota TAROM peste doi ani jumătate.

Citește și  TAROM va oferi și în 2019 zboruri sezoniere pe timpul verii între Satu Mare și Constanța

Probabil diferența de timp dintre livrările programate pentru Blue Air și TAROM a dat tonuri diferite cu privire la mesajul livrat de companiile aeriene.

De menționat că acest timp de livrare este pentru comenzile cunoscute până acum, nu ar fi surprinzător ca oricare dintre aceste companii să își mărească în anii imediat următori flota tocmai cu aeronave Boeing 737 MAX.

În România, regulat, cei de la Fly Dubai zburau cu aeronave Boeing 737 MAX, dar începând de ieri seara aceste avioane sunt interzise în spațiul aerian european, atât pentru decolări/aterizări cât și pentru survol. Ieri seara zborul FlyDubai operat cu aeronavă Boeing 737 MAX s-a întors la Dubai fără pasageri, datorită intrării în vigoare a directivei care interzice aeronavele în Europa.

De menționat este că în mod cert accidentele aviatice din Indonezia și Ethiopia vor aduce update-uri pentru softul avioanelor Boeing 737 MAX și le vor face mai sigure.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *