Suite Hotel Sofia – unul dintre cele mai mișto hoteluri în care am stat

Săptămâna trecută, am avut din nou o deplasare cu munca prin capitala vecinilor de la sud de Dunăre. De data aceasta hotelul din Sofia la care am stat în precedentele două deplasări era aproape fully booked iar prețurile propuse pentru câteva zile erau de-a dreptul uriașe. Așa că, am mers pe mâna colegilor când să aleagă hotelul la care urma să stau de data aceasta, oricum mă plictisisem deja de Metropolitan, unde am stat de două ori.

Recunosc, singura dorință pe care nu am spus-o este ca hotelul să fie cu cât mai multe stele, și în general stele date ca rating de către utilizatori și nu neapărat clasificarea standard.

Așa am ajuns în Sofia cu o rezervare la Suite Hotel (vezi hotelul aici). Nici nu știam unde e hotelul, nu știam despre ce e vorba, pe la ora 18:00 mi-am rugat colegii să îmi cheme un taxi și abia atunci m-am uitat peste denumirea hotelului. Nu mi-a ridicat nicio sprânceană, colegul cu care urma însă să împart camera twin îmi spunea că hotelul e foarte mișto, dar cum e coleg nou – nu îi cunoșteam standardele – așadar greșeala mea că nu l-am ascultat prea tare.

Într-o propoziție: nu aveam absolut nicio așteptare de la hotel, eram mult mai mult concentrat pe latura profesională a acestei călătorii.

Ajung la hotel, fac check-in-ul, foarte drăguț mi se spune că primim un complimentary light lunch la restaurantul panoramic de la etajul 12, nu am băgat prea mult de seamă – eram prea obosit. Colegul meu nu ajunsese încă, abia când a sosit mi-a confirmat că într-adevăr pe lângă micul dejun aveam inclus și o masă gratuită. Am să revin la această masă gratuită.

În fine, primesc o cameră la etajul 4. Hotelul e mare, urc pe unul dintre cele două lifturi, pe hotel mă uit serios spre numărul spre care trebuie să mă îndrept, era 413. Și intru pe ușă. Sincer, la cât de mare era camera am crezut că am greșit camera.

Pe lângă o baie uriașă, aveam o cameră absolut uriașă – probabil cea mai mare cameră de hotel în care am stat vreodată – plus de asta mai era o mică cămăruță unde era locul pentru depozitat hainele.

Era atât de mare camera încât pentru că lumea nu mă va crede am zis să fac un selfie cu camera. Ignorați însă cât de obosit eram, abia așteptam să mă pun în pat 🙂

Selfie cu camera twin hotel Suite Sofia

Iar dacă tot nu vi se pare mare camera, poate vă va convinge imaginea asta panoramică:

Camera Twin Hotel Suites Sofia

Bun, acum ca specificații, trebuie să vă spun și lucrurile mai detaliat despre hotel, că suntem cu toții de acord că a fost uriașă camera.

La companie avem un oarecare buget pentru cazare, nu foarte mare, așadar nu a fost o avere această cameră. Mic dejun inclus, masa aceea despre care vă spuneam, dar sigur că există și niște detalii mai micuțe de care e bine de ținut cont.

La vreo 20 minute de mers pe jos până la metrou, lângă cartierul Studenților

Localizarea hotelului Suite Hotel este fix în zona cartierului Studențesc – Studentski Grad. Vis-a-vis de hotel există și o casă de schimb valutar, am stat vreo 15-20 minute la coadă acolo – cursul este excelent și schimbă inclusiv lei românești.

Complexul studențesc din Sofia este plin de restaurante cât de cât ieftine și este dezvoltată și viața de noapte. Personal nu am reușit să ies din hotel seara, pentru că nu mai sunt la vârsta la care să împac prea bine trezitul de foarte dimineață, muncă solicitantă într-o țară străină și viață de noapte – toate în aceeași zi. Aș putea să aleg, poate, doar două 🙂

Hotelul are două stații de metrou la vreo 20 minute ambele, eu am mers pe jos până la stația G.M. Dimitrov – mi se părea mai drept drumul până la stația aceea. Nu faci mult până în centru de acolo, iar taxi-ul până la aeroport ar face vreo 20 minute fără trafic, poate o oră în trafic mare. Prețul taxiului până la aeroport nu ar trebui să fie mai mare de 15-20 leva, funcție de trafic.

La parterul hotelului se regăsește și un supermarket Lidl.

Mâncarea OK – atât la mic dejun cât și la masa gratuită

Observați că am spus masă gratuită cu caractere înclinate. Pentru că atunci când am urcat sus la restaurantul panoramic de la hotel, ospătarii nu au fost prea fericiți că luăm acea masă gratuită și ne spuneau că e very light. Și așa a și fost – o porție de orez cu legume și o salată verde cu niște ulei de măsline peste. Masa aceea gratuită era doar ca o invitație la restaurant, nu o luați prea în serios, nu e generozitate, nu e nimic. Vă puteți lipsi de ea. Dar da – e restaurant cu semi-pretenții sus – ca preț și ca ofertă.

Micul dejun are varietate foarte bună – nu am recomandări neapărate – dar mâncarea în general peste tot la bulgari a fost bună. Eu am mers în cele două zile în care am stat pe varianta clasică cu omletă, bacon, niște roșii, salată, castraveciori, sucul de portocale și alte clasice de dimineața.

Priveliștea de pe etajul 12 al hotelului, unde era restaurantul Zest, la care se servea micul dejun – era superbă, chiar și în această zi mohorâtă. Sigur, exceptând unele clădiri din preajmă.
Mai că îmi părea rău că m-am lăsat de fumat cu câteva săptămâni înainte și nu aveam motiv să stau un picuț pe terasa (friguroasă atunci).

Priveliște spre muntele Vitosha Suite Hotel Sofia
Priveliște spre muntele Vitosha de la Suite Hotel Sofia

Revenind la camera Suite Hotel Sofia

Camera e foarte mare, baia la fel – curată – proasoape groase – se oferă halat și papuci, ce nu mi-a plăcut este faptul că gelul de duș nu este ambalat individual și e mai degrabă o cutie pe care o apeși și se spumează. Adică aici s-a văzut că hotelul este unul care s-a încadrat în bugetul nostru.

Partea bună este că în cabina de duș aveai două surse de apă iar presiunea era foarte bună. Plus de asta, reglarea apei nu se făcea ochiometric ci după temperatură setată la robinet – iar mie îmi plac la nebunie aceste lucruri.

Baie cameră twin Suite Hotel Sofia

Curățenia este OK – nu excelentă – să rețineți cuvântul OK.

Ce nu mi-a plăcut este că stând la etajul 4, iar sala de fitness fiind la etajul 3 – ei bine, dimineața cred că se cam cutremura camera oleacă când primii clienți alergau pe bandă. Aveam ulterior să aflu (din fericire nu the hard way) că sala de fitness este deschisă non-stop 🙂
Sigur, eu sunt foarte sensibil la orice zgomot când dorm, poate la voi nu e cazul – dar în ideea această – poate etajul patru este de evitat și nu de preferat.

Un aspect important într-o călătorie business este faptul că era foarte bună conexiunea la internet prin Wi-Fi-ul gratuit pus la dispoziție de către hotel, cu acoperire bună în toate zonele camerei.
Alt aspect bun este că erau suficiente prize.

Pentru călătorii care aleg să meargă în Sofia cu mașina și nu cu avionul, de menționat este că hotelul are parcare subterană.

Cam atât am avut de spus despre hotel, la prețul pe care chiar dacă compania l-a dat, simt că a meritat fiecare euro. Sigur că hotelul are avantaje și dezavantaje, dar la acest hotel, dacă cumva aș veni și eu în Sofia – aș da chiar banii mei fără niciun regret. Camerele sunt foarte OK la prețul cerut.