Zilele acestea doar ce m-am întors dintr-o mică vizită la Copenhaga. Am plecat de dimineața cu o cursă Blue Air și a fost nevoie să mă întorc în aceeași zi, seara. Cam singura opțiune era Turkish Airlines, cu o escală scurtă în Istanbul.
În orice alte condiții cred că aș fi evitat chiar și operatorul sau escala în Istanbul, dar după această experiență îmi dau seama cât de greșite sunt părerile preconcepute și ce s-ar spune versus realitate.
Am avut parte de două zboruri absolut interesante care m-au făcut să înțeleg de ce Turkish Airlines este operatorul votat ca fiind cea mai bună companie aeriană din Europa.
Nu prea înțelegeam de ce toată lumea îmi spunea de Turkish Airlines atunci când mă uitam după vreo vacanță în Asia de Sud Est, mereu mi s-au părut un pic mai scumpi decât ofertele pe care le aveau companiile din Vest sau Qatar Airways, dar acum pot doar să mă gândesc cât de mișto trebuie să fie ca servicii un zbor lung, comparat cu zborurile europene.
Nu am avut bagaj de cală, așadar cu biletul tipărit gata de acasă m-am dus direct la poarta de îmbarcare. Poarta de îmbarcare a fost undeva în aripa C a Terminalului 2, și trebuie să treci și de controlul pașapoartelor.
Atât controlul pașapoartelor cât și controlul de securitate poate dura destul de mult, așadar e o idee să ajungeți cu vreo 30-40 minute înainte de boarding la controlul pașapoartelor.
Altfel, aeroportul din Copenhaga este superb. Curat, bine organizat, liniștit și cu multe magazine. Am înțeles de ce este în topul celor mai bune aeroporturi pentru shopping din lume.
Îmbarcarea s-a făcut pe modelul aeroporturilor asiatice în CPH, prima dată ți se scanează boarding pass-ul și ești dus în sala de așteptare dedicată porții. A fost destul de aglomerat în sală, dar erau locuri pentru toată lumea. Aeroportul din Copenhaga mi-a adus aminte foarte mult de Aeroportul din Singapore.
Și aici, transportul se face cu metroul spre oraș, iar metroul este la fel, fără conductor. Dar, să revenim la zborurile noastre.
Zborul a fost operat cu o aeronavă Airbus A321. Wizz Air folosește de exemplu acest avion la capacitatea maximă de 230 locuri. Turkish Airlines a configurat avionul în două clase de călătorie. 20 scaune în clasa Business și 158 la clasa economy, așadar spațiul dintre picioare era ceva mai generos.
În plus, scaunele se lasă pe spate, fiind ceva mai confortabile. Am apreciat și construcția scaunului, când se lasă pe spate se înclină tot scaunul, nu doar partea superioară, astfel că indiferent că e un avion pentru zboruri medii și scurte, confortul a fost comparabil cu alte configurații lung curier.
Avionul a fost livrat de nou către Turkish Airlines în martie 2016, de la fabrica Airbus din Hamburg, așadar starea avionului era absolut excelentă, interior modern și super-curat.
Ce mi-a plăcut extrem de mult este că deși avionul era unul dedicat zborurilor scurt și mediu curier, toate scaunele erau dotate cu sistem de divertisment (IFE). Sistemele erau încărcate cu filme destul de noi (din selecție am văzut Assasins Creed, dar erau multe alte filme bune). Sistemul de divertisment are și un port USB pe fiecare scaun, pentru încărcarea dispozitivelor de tip telefoane sau tablete.
Plecarea din Copenhaga a fost întârziată cu vreo 20-30 minute față de plecarea programată inițial, dar în final am ajuns mai repede la Istanbul. Chiar spunea căpitanul la plecare, că dacă avem noroc, și vântul ține cu noi, vom ajunge cu 20 minute mai repede. A fost amuzant, că a fost chiar așa. Iar în sens invers, ulterior, la venirea din Istanbul spre București vântul ne-a dat ceva turbulențe.
Cu greu am văzut câteva scaune libere în avion pe zborul spre Istanbul din Danemarca.
Când am văzut meniul, am crezut că am parte de meniu business class în scaun de economy. Mi s-a părut incredibil, a fost prima dată când am primit pe un zbor tacâmuri metalice, de calitate. În rest, că zburam cu alte companii aeriene, chiar cu pretenții, niciodată nu am primit tacâmuri metalice.
Aveam de ales la meniu între pasta sau beef (vită). Evident, am ales vita, ca mai toți din jurul meu. A fost un kebab de vită de-mi lasă gura apă chiar și acum, când scriu articolul. Kebab-ul a fost însoțit de orez și năut ca garnitură, desigur pe platou am primit și un iaurt de fructe și niște salată, împreună cu apă.
Am mai cerut extra apă și un vin roșu turcesc. Iarăși, vinul a fost oferit în sticlă de sticlă, nu într-un PET de plastic cum am mai întâlnit pe alte companii aeriene. Absolut superb vinul. Pe zborul retur, am cerut vinul franțuzesc, cel turcesc a fost incomparabil mai bun.
Și am ajuns în Istanbul, avionul a parcat la poarta 205.
Am avut o mare surpriză după debarcarea din cursa de la Istanbul că zborul retur se va opera de la poarta pe care am ieșit și, în plus, cu același avion cu care am venit de la Copenhaga.
Și uite că am intrat și primul în avion. A fost o experiență foarte interesantă. Pe lângă faptul că mă întorceam spre București cu același avion, ba chiar cel puțin unul dintre însoțitorii de la bord a fost tot de pe acel zbor. Cu ocazia aceasta am avut ocazia să fac și câteva poze mai detaliate cu scaunele avionului.
Zborul nu a fost la fel de interesant ca cel de la Copenhaga spre Istanbul, ba chiar dacă vântul de la Copenhaga ne-a ajutat, de data aceasta curenții de aer ne-au dat ceva turbulențe (video aici). Nu au fost mari, dar am văzut câțiva oameni mai speriați prin față.
Meniul de data aceasta a fost ceva mai sărac, patiserie caldă – dar ce-i drept, durata zborului obișnuită de vreo 50 minute cu siguranță nu permite încălzirea meniurilor calde pentru pasageri.
Au fost multe locuri goale în avion, dar cred că avionul se întorcea dimineața la Istanbul plin, pentru pasagerii care călătoresc spre destinațiile operate din Istanbul de către compania aeriană turcă.
Chiar dacă compania aeriană turcă nu trece neapărat prin cele mai favorabile momente (vezi starea zborurilor spre UK sau SUA) – serviciul este absolut ireproșabil. Avioanele arată bine la interior și exterior, am prins un zbor absolut confortabil și chiar am fost tratat regește.
Dacă inițial nu prea era Turkish Airlines neapărat pe lista companiilor mele aeriene pe care le-aș folosi, acum este obligatoriu o opțiune pe care o consider chiar de top. Poate că dacă nu primeam de fapt biletele de avion, nu aș fi încercat prea repede Turkish Airlines, și chiar ar fi fost păcat.
Compania aeriană HiSky anunță startul unei campanii de reduceri pentru biletele de avion dedicate călătoriilor…
Compania aeriană româno-moldovenească HiSky a anunțat lansarea din luna iunie 2026 a zborurilor sale pe…
Compania aeriană low-cost Wizz Air, principalul transportator aerian din România, a anunțat împreună cu Aeroportul…
Compania aeriană Wizz Air a anunțat introducerea a 15 rute noi în programul de iarnă…
Etihad Airways va lansa din 16 martie 2026 zboruri non-stop între București și Abu Dhabi.
Pegasus Airlines a inaugurat zboruri directe Cluj-Napoca – Istanbul Sabiha Gökçen, operate de trei ori…