Zboruri Shanghai – București cu China Eastern?

De ceva vreme, pe rețeaua de socializare Facebook circulă tot mai des o reclamă adresată călătorilor frecvenți și celor pasionați de aviație cu compania aeriană chineză China Eastern. Cum credem că o companie aeriană se promovează într-o anumită țară cu un vădit interes, am putea să credem că ar exista șanse de o linie directă de zbor între țara hub-ul companiei respective și locația reclamei.

Sigur că toată lumea se va grăbi să spună că nu e așa, și că o reclamă nu e de ajuns. Sunt de acord. Dar hai să ne gândim un pic mai logic spre situația această, dincolo de reclama în sine, care altfel este o investiție din partea companiei respective. De ce ar face-o dacă în cele din urmă nu vizează vânzarea de bilete de avion?

China Eastern este colega de alianță TAROM în Skyteam

Compania chineză, cu sediul în Shanghai, este surata de alianță TAROM (și Air France-KLM) în Skyteam. În mod normal, zborul lansat ar trece astfel prin două huburi majoritare Skyteam, astfel că ar trebui ca TAROM și chinezii să aibă un acord de code-share, măcar pe anumite zboruri.
China Eastern are o prezență destul de slabă în țări în care TAROM are o imagine foarte bună din Orient.

Citește și  TAROM lansează de Crăciun o promoție specială pentru bilete de avion

Sigur, site-ul în engleză al chinezilor este neactualizat de ani bune, semn că nu se adresează neapărat comunităților de străini, ci se bazează probabil pe rețelele globale de distrubuție și de alianță.

Principiul de alianțe aeriene înseamnă că o companie aeriană trimite pasageri spre alta, vânzând un singur bilet, sigur, existând și un acord de code-share. Dar un code-share/interline e mult mai probabil când două companii aeriene sunt într-o anumită alianță.

În acest fel, cineva ar putea zbura din Hong Kong, spre București, folosind zborurile China Eastern. Sau din Timișoara spre Hong Kong, tranzitând București și Beijing. Posibilitățile sunt nelimitate.

Zborurile spre China din București sunt de ceva vreme anunțate

Fără a avea neapărat un fundament economic acceptat larg, de vreo 2-3 ani în presă tot apare, mai ales din direcție politică, necesitatea lansării unor zboruri spre China, mai des s-a auzit varianta Beijing. Cum TAROM trebuie să obțină acorduri de survol și mai are niște datorii nerezolvate cu iranienii (cărora, aparent, ar fi uitat să le plătească niște bani, din ce s-ar spune), poate că apariția China Eastern în București ar fi dată ca una triumfală. Mă rog, ar fi, într-adevăr mare lucru, după atâția ani în care așteptăm ba Emirates, ba Air Canada sau vreun american.

Citește și  TAROM pune la vânzare 10.000 bilete de avion spre și de la Paris la 70 EUR/segment

Sigur, nu e TAROM și nici nu e Beijing, dar uite, zboruri lungi din București.

Și poate nici nu ar fi o idee rea.

Sigur, articolul e doar o presupunere, dar dacă stau și o gândesc tot mai mult, parcă nu-i așa că ar fi probabil, în tot contextul actual?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *