Zborul de la Doha spre Jakarta cu Qatar Airways

Recent am scris că cei de la Qatar Airways se pregătesc să zboare mai des spre capitala Indoneziei – Jakarta, crescând astfel frecvența zborurilor până la 18 zboruri săptămânale. Astea înseamnă cam 2.5 zboruri pe zi, iar când am călătorit eu spre Jakarta țin minte că erau două zboruri pe zi, unul operat cu Airbus A330 și unul cu Boeing 777-300ER. Atunci am luat biletele de avion astfel încât să mergem cu amândouă tipurile de avion și chiar nu îmi pare rău, mai ales că până atunci nu am călătorit cu niciunul din tipurile astea de avion. Singurul numitor comun a fost serviciul ireproșabil al personalului Qatar Airways din avion, că în rest mi s-a părut o diferență destul de mare între a călători cu A330 versus B777.

Am ales să mergem cu zborul spre Jakarta, deși mai aveam și varianta Singapore sau Bali pe atunci. Biletele de avion însă pentru Bali au fost destul de scumpe, în Singapore până la urmă am fost cu plecare dintr-un alt oraș din Indonezia (cu Air Asia) și prețul prețul la promoție pentru biletele de avion spre Jakarta erau foarte bune (puțin peste 600 EUR am plătit pentru București – Jakarta și retur).

Despre zborul din București am scris aici.

Plecarea din Doha

Qatar Airways A330
„A7-AEN A330-302 Qatar Airways” by Steven Byles / flickr


La plecare aveam programat boarding-ul undeva la ora 1:20, noi ajunsesem cu zborul de la București pe la ora 23:00, deci mult timp nu am stat prin aeroport, noroc – că nici nu prea aveai ce face. Ne-am uitat peste duty-free-uri, ca să vedem ce putem cumpăra la întoarcere, am fumat vreo două țigări în super aglomeratele smoking lounge-uri de la aeroportul din Doha și am stat la coadă la un magazin să iau o apă și o Cola. Partea bună era că în aeroport Wi-fi-ul era gratuit. Și la plecare, și la întoarcere, escala a fost destul de scurtă – de până în 3 ore.

Îmbarcarea am avut-o spre Jakarta de la Gate 40 (vechiul aeroport din Doha) și a fost extraordinar de aglomerat. Avionul s-a dovedit în final a fi plin-plin. Am văzut cred că o mulțumime de pelerini musulmani care probabil au plecat din Indonezia spre locurile obișnuite de pelerinaj ale musulmanilor. Cei de la poartă făceau cam cu greu față acestei mulțimi, locuri suficiente să aștepți nu erau și am văzut o grămadă de turiști care stăteau pe jos și așteptau. La îmbarcare a fost o super îmbulzeală provocată de indonezieni..singurii calmi erau cei care păreau turiști.

De la poartă am fost transportați cu autobuzele până la locul în care era parcat avionul. Drumul a fost destul de lung însă am putut admira și celelalte avioane din flota Qatar Airways, am văzut inclusiv un Boeing 787 Dreamliner. Mi s-a părut că am văzut și un A380, însă când am venit acasă nu am găsit referiri că în data aceea să fie prezent un astfel de avion la Doha. Era într-un hangar vizibil pe zona în care mergeai cu avionul spre pistă – și până la urmă.. ce avion complet pe două punți există? Eu zic că totuși a fost un A380…

Citește și  CEO-ul Qatar Airways, Akbar Al Baker, demisionează după 27 de ani în activitate

Avionul la plecare a fost un Airbus A330 cu o configurație a scaunelor de tip 2- 4 – 2 în zona Economy. Mi-a plăcut foarte mult această configurație, mai ales că ne-am rezervat locurile la geam. Zborul a fost destul de liniștit deși avionul era plin, multă lume tușea însă aveam să îmi dau seama că este o caracteristică a zonei – se abuzează efectiv în Asia de Sud Est de aerul condiționat.

Am fost serviți cu masă de două ori și puteam alege între un meniu bazat pe carne de pui sau vită. Puteam și să alegem alte meniuri la check-in, de exemplu pentru vegetarieni sau necondimentate – însă a fost OK. Am apreciat a fost foarte divers sistemul de inflight entertainment de la bordul avionului – o selecție foarte bună de filme (majoritatea actuale) și tot felul de materiale de prezentare, joculețe, muzică, șamd. Puteți să vedeți lista actualizată pe website aici și chiar puteți să vă faceți un fel de playlist pentru a alege încă dinainte de călătorie filmele la care vreți să vă uitați. Eu am încercat să mă uit la The Great Gatsby, The Internship și încă unul – dar parcă mai atras eram de moving map 🙂

Zborul a durat undeva la 8 ore și jumătate, am ajuns în Jakarta după ora prânzului și am făcut formalitățile de intrare în țară, după ce în avion primisesem formularele de completat. Atenție, în Jakarta vă recomand să luați doar taxiurile Blue Bird, dacă vă acostează cineva pentru un taxi la ieșirea din terminal – este un scam ordinar. Am așteptat după un Taxi Blue Bird cam 10-15 minute la ieșire, deși uneori am auzit că se stă și o oră. Oricum ar fi, nu riscați! Eu eram să cad în plasă.. dar despre asta într-un articol viitor 🙂

Plecarea din Jakarta spre Doha

Jakarta Airport
Jakarta Airport” by Zul Rosle / flickr

Zborul Doha – Jakarta l-am avut cu plecare din Jakarta undeva puțin peste miezul nopții. Am ajuns la aeroportul din Jakarta din Bali, după o cursă cu Garuda Indonesia, pe la ora 15:30. Am mers cu Garuda pentru că nah, după vreo 4 zboruri cu Air Asia am vrut să știm cum este să mergi și cu compania cea mai apreciată de Skytrax pentru clasa economy 🙂 Și, pentru că Garuda aterizează pe Terminalul 2, de unde pleca și zborul Qatar Airways.

Plictiseala in Aeroportul din Jakarta
Plictiseala in Aeroportul din Jakarta

Ne-am plictisit teribil în aeroport, pentru că puteam face check-inul doar cu 3 ore înainte de a avea programată decolarea. În oraș nu puteam merge pentru că puteam să riscăm enorm – câteodată se fac aglomerații uriașe în Jakarta. Plus că târam după noi un bagaj mare care avea să ajungă la cală și încă două bagaje mai mici + rucsacul. Ne-am plimbat un pic prin aeroport, am luat niște Dunkin Donuts-uri, am băut o cafea și pe la ora 17:30 am trecut de securitate.

Așa că am stat în zona de security, înainte de check-in câteva ore întregi, până se deschisese check-inul și pentru zborul nostru. Ce am observat e că merg foarte bine zborurile de aici, și hilar a fost că am intrat în zona de check-in când se făcea check-inul pentru celălat zbor de întoarcere al celor de la Qatar, operat cu A330.

Citește și  HiSky a primit autorizarea pentru a lansa zboruri spre SUA și urmează să recepționeze un Airbus A330 săptămâna viitoare

După ce am intrat în zona efectivă de plecări, după vamă, am descoperit o zonă cu destul de multe duty-free-uri. Mi-a plăcut că unele magazine care vindeau țigări aveau chiar și smoking lounge-uri. Am găsit și multe suveniruri la prețuri decente, și am văzut și magneți care erau cu destinații din Europa: Ungaria, Bulgaria, Serbia, șamd – însă nu erau cu România. 🙂 Aeroportul aici este destul de curat și bine organizat.

Cu vreo oră înainte de a fi programată decolarea am intrat și noi la poarta de așteptare. Era super gol, mă uitam la pasageri – erau doar turiști. Oare când vor veni ceilalți? Ei bine, nu au mai venit 🙂

Am urcat la bordul Boeing-ului 777 și am fost întâmpinați de un steward român. Se uită peste boarding pass-ul prietenei, îi spune Ce faci?, ea nu prea a reacționat. Intru și eu, se uită peste bilet.. Same Romanian? Eu: Da, da! . Am plecat spre locurile noastre, avionul era gol. Aveam locurile alese undeva în partea din spate a avionului, unde le alegem de obicei și unde am și fost limitați să ne alegem la check-in. Aici era plin, zici că tot avionul a fost mutat aici. Am luat loc – scaunele erau extrem de confortabile, loc la picioare cum nu am mai avut niciodată.

După decolare, am fost invitați de către stewarzi dacă vrem să ne schimbăm locul cu unul mai din față. Cred că această schimbare de loc a fost atât din amabilitate și pentru confortul tuturor cât și pentru ca volumul de muncă al stewarzilor să fie mai egal. Noi ne-am bucurat și am ocupat un loc mai în față, la una dintre ieșirile de siguranță. Așa că pe lângă generosul spațiu pentru picioare standard de la bordul Boeing-urilor 777 de la Qatar am avut practic spațiu nelimitat. Iar cum în spatele nostru nu stătea nimeni, am lăsat scaunul în jos la maximum.

După ce ne-am mutat am fost serviți cu cina și nu am mai fost deranjați. Am putut chiar să dormim bine. Zborul fiind pe noapte oricum nu aveai ce să vezi afară. Am ajuns la Doha undeva spre dimineață și după o escală de vreo 3 ore am avut zborul înapoi spre București, unde de data asta era plin, atât cu oameni ce se întorceau la București cât și cu bulgari care mergeau acasă în Sofia.

Așadar, pot să zic ca a fost o experiență super faină cu Qatar și cum acum sunt în proces de inaugurare a noului aeroport, abia aștept să zbor cu ei din nou spre Asia. De fapt, aștept promoția de la ei, ca să iau niște bilete de avion la prețuri bune, doar că următoarea destinație o am planificată destul de târziu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *