Zbor transatlantic cu Boeing 747-400 British Airways

In luna ianuarie am avut ocazia sa zbor pentru prima data cu jumbo-jet Boeing 747, acest avion legendar care este unul dintre cele mai iconice prezente de pe aeroporturile din intreaga lume. Abia asteptam momentul acesta, mai ales ca in urma cu un an am luat bilete sa zbor cu Garuda Indonesia special cu acest avion – insa nu s-a intamplat, am preferat sa mai stau o zi in Bali iar zborul din ziua urmatoare a fost cu Boeing 737.

Despre zborul din Bucuresti spre Londra nu am sa insist, a fost cu un Airbus A320 – avionul cu care am calatorit cu cele mai multe ocazii si in care cu siguranta ati urcat si voi. Voi puncta un pic spre final. Mai mentionez ca anterior am zburat cu avioane de dimensiune mare cu 777 de la Boeing si cu Airbus A330, experiente placute, mai ales pe 777.

IMG_1189

Experienta de a zbura vreo 20 de ore pe Boeing 747-400 in cele din urma nu s-a dovedit a fi una dintre cele mai grozave. Si la plecarea spre America si la intoarcere avionul a fost unul foarte vechi, de peste 20 de ani. Din afara avionul arata bine, insa interiorul de la clasa economy m-a dezamagit foarte mult, inclusiv IFE-ul. Nu voi insista pe alte elemente ale zborului, spun doar ca la aterizarea din zborul dus a picurat apa deasupra compartimentului de bagaje de mana, de m-am speriat ca mi se va uda laptopul si pasaportul, pentru ca il tineam in rucsac. Fericirea a fost ca apa a picurat doar in zona scaunului meu si cred ca si la galley, probabil datorita inclinarii pentru aterizare.

Ruta pe care am fost cu jumbo jet este Londra – Las Vegas, au fost si cativa români pe avion, printre care și soția lui Laurențiu Reghecampf, Ana Maria Prodan. Colegul meu a spus că persoana cu care a călătorit era mama ei, o cântăreață celebră de care sincer nu am auzit. Ei s-au pus la clasa business, evident, noi am mers la clasa economy 🙂

Partea buna la avioanele vechi si care nu au de mult reconditionata clasa economy este faptul ca spatiul de la picioare este destul de generos, asadar nu stai prea inghesuit.

IMG_1475

Un alt lucru pe care l-am apreciat la Boeing 777 a fost stabilitatea din zbor si faptul ca nu am simtit deloc aterizarea. Ei bine, la aterizarea cu B747 lucrurile au fost relativ diferite, iar la decolarea pe zborul de intoarcere avionul a vibrat din toate incheieturile. Efectiv tot compartimentul se ondula atunci cand avionul a decolat, insa m-a linistit colegul meu care imi spunea ca e ok, British Airways este una dintre cele mai sigure companii aeriene din lume – si imi amintisem inclusiv de acest videoclip in care se arata profesionalismul celor de la maintenance. 🙂

IMG_1190

Mancarea atat la zborul dus cat si la intoarcere nu a fost cine stie ce – am avut mancare servita de doua ori pe zborul transatlantic, ba chiar pot sa spun ca nici o masa nu am terminat-o…dar este ceva relativ tradional la mine. Mancarea servita pe zborul Bucuresti – Londra a fost oribila – la intoarcere insa (Londra – Bucuresti) cred ca a fost al doilea cel mai bun meniu mancat la bordul avioanelor, dupa meniul servit la bordul Garuda Indonesia pe o ruta interna Denpasar – Jakarta.

Cat priveste turbulentele – se simt ca pe orice avion in timpul zborului, poate la decolare sunt un pic mai pronuntate – insa am stat in spatele avionului cand le-am prins ceva mai puternic, ori acolo se stie ca in spate se simt ceva mai tare.

Nu am intrat in foarte multe detalii pentru ca experienta a fost departe de a fi cea asteptata, ma asteptam la un zbor lin, din pacate faptul ca nu am calatorit niciodata cu un avion atat de vechi si-a spus cuvantul. Insa diferenta intre avioanele care merg pe ruta Bucuresti – Londra sunt foarte departe fata de B747-ul cu care am calatorit de la British Airways. Precizez ca experienta mea este de nespecialist, ci de un calator care isi impartaseste trairile reale – asadar lucruri normale pot parea neobisnuite pentru mine, precizari pe care le astept de la voi in comentarii. Abia astept sa zbor si pe alte zboruri British Airways, insa de data asta in celelalte avioane din flota – si mai ales in Airbus A380 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *