Zbor TAROM Bucuresti – Barcelona si retur
Saptamanile trecute am zburat a doua oara cu TAROM spre o destinație de vacanta, de data asta spre Barcelona, dupa ce data trecuta am zburat spre Paris.
In general calatoresc cu TAROM mai mult in interes de serviciu, destinatiile fiind de regula in tara, Sofia sau Budapesta sau daca zbor spre casa, pe ruta Bucuresti – Satu Mare. Experienta zborului spre Paris a fost oarecum asa si asa, insa calatorind de data aceasta spre Barcelona acum pot avea o idee ceva mai buna asupra zborului cu TAROM spre destinatiile de vacanta.
Mai ieftin decat cu low-cost dupa ce am adunat toate costurile
Biletul de avion spre Barcelona nu l-am luat cu 152 EUR, cum ar fi cel mai ieftin dus-intors spre Barcelona anuntat de companie, dar tot a fost mai ieftin (undeva la 300 EUR) decat celelalte variante cu Wizz Air sau Blue Air la aceleasi conditii (masa si bagaj de cala).
Zbor cu avion Boeing 737-700
Intuiam de la inceput ca urma sa zbor la plecare cu YR-BGF, Boeing-ul 737-700 cu winglets vopsit in livery Skyteam, dupa ce am urmarit cu cateva zile inainte orarul avioanelor si cam ce destinatii frecventeaza, ulterior vazand ca ele sunt destul de constante si BGF-ul facand frecventa de vineri seara spre Barcelona, o ruta adaugata ca o marire la cele existente spre Barcelona. Avionul are ecrane la fiecare cateva scaune, spatiul de la picioare este extrem de generos si avionul chiar daca are vreo 14 ani nu isi arata deloc varsta, fiind destul de ingrijit.
Poate cotierele ce ar mai trebui curatate sa nu ii tradeze varsta…insa am zburat de exemplu cu un avion Wizz spre Pisa care avea vreo 6 ani si scaunele de plastic erau rupte in diferite zone, scartaind din toate incheieturile. Bine, la TAROM scaunele de pe Boeing-ul cu care am mers erau masive, am fost socat la clasa business cat de generoase sunt..si stand comod la economic pot doar sa imi imaginez cum e sa stai la canapelele de la business.
Plecarea a fost stabilita la 20:20 iar la 20:15 deja s-au inchis usile avionului, toata procedura de imbarcare a fost extrem de rapida. Plecat la timp, ajuns cu 20 minute inainte de ora planificata, zborul avand o durata de aproape 3 ore (2:50). Nu a fost chiar plin avionul, am stat la geam si locul din mijloc de la mine de pe rand nu a fost ocupat, asadar si mai mult confort disponibil.
Dupa ce am atins altitudinea de croaziere, vreo 11500 metri, la vreo 30 minute de la inceperea zborului, in scurt timp a urmat servirea mesei de seara. Meniul a fost relativ clasic pentru TAROM pe zborurile lungi internationale, insa extrem de consistent: paste cu carne de pui (foarte bune), o bagheta cu unt si la desert clasicul Prajitura Casei de la Alka. Sortimentatia de bauturi este completa, eu am cerut apa si bere (de cand calatoresc cu ei au mereu Ursus la doza), ceai sau cafea nu am vrut desi s-a oferit.
Exista si meniuri speciale, o persoana de pe acelasi rand cu mine a fost servita cu meniu vegetarian pentru ca asa a dorit si a ales de la rezervarea biletului de avion, un lucru care logistic poate fi greu pentru companiile aeriene, la TAROM vad ca este respectat, de catre aceasta categorie de persoane fiind foarte apreciat.
In Barcelona, TAROM aterizeaza la Terminal 1 al aeroportul El Prat, zona cu companiile aeriene not the cheapest ones cum ne spunea o turista nemtoaica, de aici spre oras exista autobuzul 46 catre Placa de Catalunya, unde au oprire cam toate liniile de metrou si autobuz, punctul de legatura al orasului, superb de altfel.
La intoarcere am vrut sa experimentez si ce inseamna mobile check-in la TAROM, mai cu seama ca aveam ceva mai multe bagaje si compania are o promotie pana la 31 octombrie 2015 prin care daca faci check-in pe mobil, poti lua la bagajul de cala 2 kg in plus de bagaj (25 kg vs 30 kg). Totusi, mobile check-in-ul nu este cum era la Ryanair, ca aratam la aeroport efectiv telefonul si putea merge, ci trebuie sa colectez tichetul de imbarcare tot de la aeroport, cum am colectat si la un zbor British Airways. Totusi, avantajul mobile check-in ului este ca chiar daca nu esti la calculator, cu 24 ore inainte deja poti sa iti faci check-in-ul si sa alegi printre primii locul din avion.
Ghiseele de check-in TAROM in Barcelona sunt la pozitiile 758-760, in terminalul 1, cel nou, chiar intr-unul din capatele termanilului. Acolo se afla si un ghiseu de ticketing TAROM. Cam ca la toate companiile aeriene, bagajul de cala si check-inul la aeroport se poate face cu 3 ore inainte de zbor.
La intoarcere din pacate nu am mai zburat cu Boeing 737-700 ci cu o varianta mai veche, 737-300, YR-BGB, la bordul caruia am mai fost anterior. Am ales randul 3, imediat dupa peretele despartitor de la clasa business, si ulterior mi-a parut rau, ca eu aveam obiceiul mereu sa imi pun piciorul sub scaunul din fata si aici fiind peretele, nu aveam cum sa imi fac loc, desi teoretic locul la picioare e mai generos.
CITESTE SI : Cele mai bune scaune din avioane
Boeing-urile 737-300 sunt avioane destul de vechi in flota TAROM dar cel putin la interior parca sunt mai curate chiar decat cele 737-700, mai noi. Singura diferenta notabila este ca nu mai sunt ecranele plasate pe culoar, mie imi place sa urmaresc mereu pozitia aeronavei pe harta oferita pe aceste ecrane.
La intoarcere zborul a fost aproape plin, mult mai multe locuri ocupate decat la plecarea de vineri seara, s-a simtit ca se intorc cei din city-break-uri si apreciaza segmentul de duminica seara. Plecarea a fost chiar la timp, iar poarta de la care am plecat a fost D14. A fost foarte plin la controlul pasapoartelor, asadar luati-va timp dinainte, zona de duty free la portile D exista si dupa controlul pasapoartelor. Cam in acelasi timp cu plecarea TAROM am sesizat ca era programat si un zbor low-cost Vueling Barcelona – Bucuresti, acela a aterizat dupa ce am sosit noi, eram deja in asteptarea taxiului pe Otopeni cand i-am zarit coada intr-o decolare. Stiam de existenta acestui zbor low-cost inca dinainte de a-mi cumpara biletele de avion, dar iesea tot pe acolo cu TAROM, ori pe Compania Nationala macar ai avantajul unui meniu gratuit, ceea ce in opinia mea conteaza foarte mult la un zbor de 3 ore (nepunand la socoteala timpul pana la aeroport si pana la sosirea efectiva la destinatie). La Wizz pentru perioada care ma interesa cu bagaj de cala a fost mult mai scump decat la TAROM.
CITESTE SI : Capcanele perceptiei low cost: nu intotdeauna biletele de avion la low-cost sunt mai ieftine
Am sosit in Bucuresti evident la timp, pe la 3 si ceva, din pacate avionul nu a mai fost tras la burduf asa ca un singur autobuz ne-a transportat la o poarta de sosire. La ora aceea activitatea aeroportului era aproape 0, nici macar benzile rulante nu functionau, asadar cu bagajul urcasem toate scarile de acolo.
Cand am ajuns la bagaje, deja pornise banda, chiar am avut emotii cu bagajul, ca a venit printre ultimele. Nu voiam sa trec printr-o pierdere de bagaj.
Una peste alta, mi-a placut mult experienta zborului cu TAROM, avioanele sunt foarte curate, chiar daca sunt ceva mai vechi nu isi tradeaza deloc varsta, probabil ca sunt bine intretinute. Plusul dat in bagaj inclus si meniu la bord in conditiile unui pret apropiat de un low-cost pe rutele externe competitive ma fac sa ma intreb de multe ori de ce TAROM nu creste ca numar de flota, insa probabil altele sunt problemele aici. Produsul final, oferit catre client insa este unul foarte bun!
Foarte proasta impresia cu Drop baggage la Tarom aeroport Barcelona, la fel la control pasapoarte aeroport, doar doua ghisee deschise la Eu citizens, pasagerii stateau si 40 -60 min la control pasapoarte. Toata lumea era in intarziere si risca sa piarda avionul; Noroc ca avionul nostru de Bucuresti a plecat cu o ora intarziere altfel ramaneam pe aeroport. Ghiseele Drop baggage s au deschis tarziu si s a stat si 20 min la o persoana…