Primul din cele două avioane Boeing 737-800 NG a intrat în flota TAROM

În cadrul unui eveniment mai special, astăzi, la Aeroportul Henri Coandă București Otopeni, TAROM a prezentat cel mai nou avion Boeing 737-800 intrat în flotă. Avionul este unul nou-nouț și este configurat în 189 locuri, toate în clasa economy.

În cadrul evenimentului am avut parte și de un low-pass performat de avion în compania a două avioane militare F-16, un moment destul de special, dar nu mi s-a părut neapărat necesar.

Inițial avioanele trebuiau să intre în flota Pegasus Airlines, dar operatorul turc a renunțat la comandă, două dintre avioane fiind astfel preluate de către Compania Națională.

Noul avion a primit denumirea Sarmizegetusa

Avionul nou, înmatriculat YR-BGJ, a primit denumirea Sarmizegetusa.

Avioanele au un interior modern, totuși scaunele sunt în configurație maximă (189 locuri în avion) și din ce am observat nu sunt rabatabile.

Imposibilitatea rabatării scaunelor cu siguranță îi va nemulțumi pe unii, dar poate îi va mulțumi pe alții care cred că pentru un zbor scurt nu este necesar. Și da, din punctul meu de vedere, orice zbor sub două ore e unul scurt.

La o așezare sumară pe scaune mi s-a părut bun spațiul de la picioare, scaunul chiar dacă mult mai subțire decât standardul TAROM – foarte confortabil, însă pentru mai multe concluzii însă abia aștept să testez avionul pe un zbor mai lung de 2 ore.

Citește și  PROMOȚIE TAROM: 10% reducere pe zboruri internaționale și interne

Scaune în configurație full density

Una dintre emoțiile pe care le aveam este că vom întâlni denumiri în turcă, însă acestea au fost mascate cu autocolant peste cel inițial. Oricum, nu e o chestiune de mare importanță, ci mai degrabă de finețe.

Pentru cei care au avut ochi să observe, avionul era în interior într-o schemă de culori roșu-galben-albastră, grație sistemului Boeing Sky Interiour. Amuzant a fost când ni s-a prezentat toaleta, care era și ea în lumină ambientală.

Lumina ambientală oferită de Boeing este la mare căutare printre companiile aeriene și presupune integrarea în cabina pasagerilor a unor lămpi LED care sunt posibile a fi reglate în varii culori.

Cel mai mișto lucru poate este faptul că noul interior Boeing vine cu o capacitate mai mare pentru bagajele de cabină. Astfel, chiar dacă avioanele noi TAROM sunt configurate acum în configurație maximă, e posibil să avem chiar și în condiții de ocupare 100% loc toți pentru bagaje.

Avionul nu are in flight entertainment system, din păcate. Ar fi fost util un moving map. Totuși, cred că TAROM va echipa și aceste avioane cu sistemul de divertisment AirFi.

Lipsa unor ecrane instalate totuși e o surpriză pentru mine, pentru că, din ce am văzut, avioanele Boeing care au fost comandate de Pegasus le aveau inițial. Din păcate configurația chiar e foarte low-cost în ideea asta, doar AirFi, dacă va fi instalat, mai animă puțin atmosfera.

Citește și  TAROM continuă zborurile spre Israel numai în regim special, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe

Wingletul instalat pe avioanele NG oferă un plus de eficiență și economie de combustibil.

Însoțitorii de zbor se mai plângeau că nu ar avea loc pentru încălzirea meniurilor pentru toți pasagerii, deodată. De aceea îmi și manifest încrederea că de prin toamnă avioanele vor fi reconfigurate, deși nu aș băga mâna în foc pentru asta.

Apariția unor avioane Boeing 737-800 în flota TAROM nu este o noutate, TAROM a mai avut, prin 2010, chiar 3 astfel de avioane simultan în flotă, toate închiriate. Apropo de închiriat avioane, astăzi foarte puține companii aeriene mai cumpără cu banii jos avioane, tocmai pentru că este mai flexibil și uneori mai ieftin să închiriezi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *