WOW Air se relansează de la finalul lui octombrie 2019
Compania aeriană islandeză Wow Air, remarcată prin zborurile low-cost pe care le oferea din Islanda spre Europa de Vest și America de Nord va fi reînființată și va zbura conform unor declarații ale noilor oficiali chiar de la finalul lui octombrie 2019.
Flotă inițială de doar două aeronave
Noul WOW Air va debuta cu zborul Reykjavík – Washington și va avea o flotă inițială de două aeronave, urmând ca în vara lui 2020 să ajungă la o flotă de 4 aeronave. Planul investitorilor este de a crește pe termen mediu la o flotă de 10 – 12 aeronave, unde se consideră a fi pragul de profitabilitate.
Reînființarea WOW Air vine pe fondul cumpărării activelor și a brandului de către un investitor american – Michele Ballarin, una dintre deținătoarele companiei USAerospace (o companie care repară aeronave și le închiriază).
Pe lângă păstrarea brandului WOW Air, schema de culoare a viitoarelor aeronave va rămâne identică pentru că investitorii spun că pasagerilor le este dor de această companie aeriană.
Momentan nu este clar dacă compania aeriană va avea o flotă Airbus sau Boeing – fosta companie aeriană WOW Air avea o flotă compusă din aeronave din seria A320 și A330.
WOW Air a fost una dintre companiile care creșteau extrem de mult în ultimii ani, dar au intrat în turbulențe serioase datorită finanțelor (pusă pe seama creșterii prețului pentru combustibil) și au avut una dintre cele mai răsunătoare falimente din ultimii ani.
Compania aeriană inițial oferea zboruri între Islanda și Europa de Vest și coasta de Est a Americii de Nord, dar s-a extins cu aeronave lung-curier și a zburat spre destinații tot mai îndepărtate din America de Nord (Los Angeles, San Francisco).
Posibile diferențe de servicii între WOW Air 1 și WOW Air 2
De menționat că WOW Air (compania inițială) oferea zboruri lungi la prețuri mici, dar aeronavele aveau o configurație low-cost, tipică companiilor aeriene care oferă zboruri de lungime mai scurtă (2-3 ore).
Noua relansare a WOW Air este posibil să nu fie în zona de ultra-low-cost pentru că investitorul din spatele noii companii a menționat că dorește să aducă extra-uri în servicii precum catering la bord sau servicii de lounge în aeroporturi, ceea ce este foarte departe de filozofia unei companii low-cost.
De asemenea, extinderea la până la 10-12 aeronave este tot în zona unor companii de tip legacy mai degrabă.
Rămâne de văzut dacă relansarea WOW Air (2) chiar se va întâmpla și care sunt planurile companiei. Momentan pe blogurile din străinătate se remarcă faptul că WOW Air este anunțat ca fiind relansat tocmai în sezonul de iarnă, perioada mai slabă a călătoriilor dintre Islanda și America de Nord.