Wizz Air semneaza pentru comanda de 110 aeronave Airbus A321neo

Dupa ce in 18 iunie Wizz Air a anuntat ca va comanda 110 aeronave Airbus A321neo, astazi a sosit momentul confirmarii comenzii de catre compania aeriana, dupa ce s-au primit toate acordurile necesare. Valoarea comenzii celor 110 aeronave A321neo este la preturi de lista de nu mai putin de 13.7 miliarde de dolari americani, dar cu siguranta pentru o comanda atat de mare s-a primit si un discount generos din partea producatorului Airbus.
Compania are dreptul de a alege motoarele care vor echipa aceste aeronave pana la sfarsitul lui 2016.

Pe langa comanda actuala, Wizz Air mai are si comenzi pentru inca 21 aeronave Airbus A320ceo si 27 aeronave Airbus A321ceo. Prima aeronava Airbus A321ceo va intra in flota Wizz Air incepand cu luna noiembrie a acestui an iar din vara viitoare aeronava de capacitate mai mare va opera inclusiv zboruri din Bucuresti, sporind astfel capacitatea companiei aeriene de a transporta si mai multi pasageri.
Toate aeronavele din comanda initiala vor intra in flota pana in 2018 dar inteleg din comunicatul oficial ca Wizz Air va renunta la 10 unitati din aeronavele A320.

A321neo_WIZZ_AIR

Din cele 110 aeronave noi de tip A321 care vor intra in flota, 51 aeronave vor inlocui cele existente in acest moment, astfel ca Wizz va avea o flota foarte tanara de avioane in urmatorii ani. Tin minte ca acum cateva saptamani am vazut in flota celor de la Citilink din Indonezia aeronave care au apartinut pana in urma cu cativa ani celor de la Wizz.
In acest moment, conform Airfleets, varsta medie a celor 60 avioane de la Wizz Air este de doar 3.7 ani. Wizz Air opereaza 380 rute de zbor de pe 22 baze.

Citește și  Wizz Air va lansa ruta Cluj-Napoca - Castellon (Spania) în 11 Aprilie 2025

Pana in acest moment s-au lansat nu mai putin de 11700 comenzi pentru aeronave din familiar Airbus A320, din care au fost livrate mai mult de 6500 aeronave. Numarul de comenzi in ultima vreme a crescut extrem de tare, fiind companii care anunta cumpararea a zeci si sute de aeronave la fiecare expozitie aviatica importanta.

Aparent, Wizz Air incepe sa se concentreze pe aeronave de capacitate mai mare, Airbus-ul A321 avand cu 41 locuri mai multe decat A320-ul in configuratie clasica Wizz Air cu 189 locuri. Este un model care ar asigura companiei un numar mare de pasageri ceea ce ii va permite si mai mare flexibilitate in politica de preturi. Plus de asta, e posibil sa urmeze in viitor si o migrare spre aeroporturi ceva mai principale prin Europa ori aici conteaza sa maximizezi numarul de pasageri transportati pentru a fi cat mai profitabil intr-un regim de preturi low-cost.

Pe de alta parte, cu o flota intr-o extindere cu nu mai putin de 97 aeronave, mai ales de capacitate mare, este de asteptat ca urmatorii ani de la Wizz Air sa fie foarte activi in privinta noilor rute lansate si a cresterii de frecvente, concomitent cu marirea numarului de scaune alocate/zbor deja existent. Nu ar strica nici sa intre cumva pe zboruri interne, cred ca exista potential suficient pentru niste zboruri Bucuresti – Cluj Napoca sau Timisoara si de ce nu un Timisoara – Iasi. Asta daca nu le ia cumva inainte Blue Air, care oricum au lansat zborul intern Bucuresti – Iasi.
Dar nu cred ca la Wizz Air vor prima orgoliile sau realizarea unei nevoi interne de calatorie ci singurul lucru care va conta va fi profitul care se va putea scoate din ruta, ori… Tarom ar putea face competitie puternica prin frecvente dese pe interne, avand avantajul unor aeronave mai mic.

Citește și  Wizz Air inaugurează orarul de iarnă 2024-2025 cu 14 rute noi în România și o capacitate de aproape 5 milioane pasageri

Una peste alta, sunt convins ca si pasagerii din Romania vor profita din plin de comanda noua Wizz Air, totul se va traduce prin preturi de calatorie mai bune datorita competitiei intre liniile aeriene.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *