Wizz Air renunță la mai multe rute din România toamna aceasta. Aeroporturile din București, Cluj și Iași pierd din curse

Compania aeriană Wizz Air, principalul transportator aerian din România, cu zboruri oferite de pe 10 aeroporturi din România este într-un proces destul de amplu de eficientizare a rutelor operate.

Astfel, transportatorul low-cost cu sediul în Budapesta anulează mai multe rute cu plecare din București, Cluj Napoca și Iași.

București – Cluj Napoca – de departe cea mai mare pierdere pentru transportul intern

Cea mai mare pierdere pentru transportul aerian din România este fără doar și poate anularea rutei București – Cluj Napoca, operată în prezent de 8 ori pe săptămână. Un mix dintre un orar destul de aglomerat, competiție acerbă pe rută (cu TAROM și Blue Air) face ca Wizz Air să considere ruta ca fiind nepotrivită pentru ambițiile sale financiare.
De spus este că ruta aceasta avea deseori prețuri foarte mici la Wizz Air, mai mici decât la TAROM și Blue Air, cu mențiunea notabilă că spre deosebire de TAROM și Blue Air, Wizz Air nu oferea bagaj de cală gratuit pe această rută.

Prin anularea acestei rute se pierde o capacitate importantă (1440 locuri pe fiecare segment), ceea ce va face ca în mod natural TAROM și Blue Air să își poată crește prețurile biletelor.

Rămâne de văzut dacă Blue Air sau TAROM va considera oportună introducerea unor zboruri noi care să acopere capacitatea pierdută.

Citește și  Norwegian lansează zboruri low-cost interne în Argentina din octombrie 2018

Rutele din București spre Budapesta, Lisabona, Kutaisi, Atena, Goteborg sunt și ele anulate

Aș menționa la capitolul pierderi însemnate și zborurile spre Budapesta și Lisabona. Zborul București – Budapesta era la un preț foarte bun, din păcate orarul dinspre Budapesta spre București a fost neatractiv pentru călătorii cu plecare din capitala României.
Lisabona era o destinație căutată, fiind introdusă în oferta Wizz Air din București o dată cu ieșirea inițială TAP Portugal de pe această rută, în 2016. Între timp TAP a revenit pe rută, și pe lânga asta și în portofoliul de zboruri Blue Air se regăsește Lisabona.

Surprinde ieșirea de pe București – Kutaisi a celor de la Wizz Air, mai ales că este o rută foarte nou lansată, la fel și Goteborg (Suedia). Atena era o rută foarte competitivă, pe care pe lângă Wizz Air mai operează în prezent și TAROM, Aegean și Ryanair.

Cluj Napoca pierde și ea din rutele operate din sezonul de iarnă

O rută interesantă care va fi suspendată este și Cluj Napoca – Budapesta. Chiar dacă distanța dintre cele două orașe este destul de mică și ușor de parcurs inclusiv cu mașina, zborul avea un oarecare succes. Astfel, este oarecum surprinzătoare oprirea acestei rute.
Ar fi interesant dacă o companie aeriană din România ar putea să opereze un zbor București – Budapesta – Cluj Napoca – Budapesta – București. Cel mai interesant ar fi dacă cumva TAROM ar adăuga ca extensie de la zborul București – Budapesta și Cluj-Napoca. O aeronavă precum ATR 42 sau 72 ar putea fi soluția potrivită pentru eficiența acestei rute.

Citește și  Wizz Air a recepționat al 100-lea avion din familia Airbus A320

Va dispărea din toamnă și Cluj Napoca – Atena, dar și zborurile spre destinațiile spaniole Alicante, Malaga și Palma de Mallorca.

Iași pierde cursa spre Malmo

Cu suspendare aproape imediată este ruta din Iași spre Malmo (Suedia). Orașul suedez aflat peste pod de Danemarca, loc în care trăiește o comunitate foarte mare de români, cu precădere din Moldova, nu a putut susține această rută. Au fost mereu prețuri foarte mici pe această rută, așadar probabil era neprofitabilă.
Iași rămâne astfel din 16 septembrie doar cu ruta spre Billund (Danemarca), rută anunțată în același timp ca Iași – Malmo.

Nu ar fi exclus însă ca din anumite rute tăiate pentru sezonul de iarnă să revină începând cu orarul de vară 2019, dar de menționat este că aceste tăieri de rute de la Wizz Air sunt destul de mari. Cel mai probabil piața românească începe să ajungă la o maturitate a cererii de destinații low-cost, ceea ce dacă este așa – va limita puternic dezvoltarea de rute noi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *