Un Boeing 737 MAX al Ethiopian Airlines s-a prăbușit după decolarea din Addis Ababa

Un Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines s-a prăbușit astăzi la scurt timp după decolarea de pe aeroportul Internațional din Addis Ababa, din capitala statului nord-est african Ethiopia.

Aeronava a decolat de pe Aeroportul Internațional Bole la ora locală 8:38 iar contactul a fost pierdut la ora locală 8:44, potrivit companiei aeriene. Aeronava s-a prăbușit în apropiere de localitatea Bishoftu, la aproximativ 60 kilometri de capitala Ethiopiei.

Aeronava avea la bord 149 pasageri și 8 membri ai echipajului și efectua zborul ET302 din Addis Ababa spre Nairobi, capitala Kenyei. Nu există supraviețuitori ai accidentului.

Presa globală relatează că la bordul aeronavei se aflau pasageri de 33 naționalități diferite. Cei mai mulți pasageri erau din Kenya – 32, Canada – 18, Ethiopia – 9, China – 8, Italia – 8, SUA – 8, Franța – 7, Marea Britanie – 7, Egipt – 6, Germania – 5.

Niciun român nu se afla la bordul aeronavei prăbușite în Ethiopia, conform listei de naționalități publicate de către compania aeriană.

Conform unei conferințe de presă, CEO-ul companiei a declarat că aeronava a cerut permisiunea să se întoarcă spre aeroportul de decolare. Unele surse spun că în comunicarea căpitanului acesta a menționat și că ar avea probleme în controlul aeronavei.

Avionul era pilotat de către un căpitan cu o experiență de 8000 ore de zbor, angajat al companiei aeriene din 2010. Copilotul avea o experiență de 200 ore de zbor.

Citește și  Ryanair introduce zboruri București - Tel Aviv din mai 2019

Aeronava prăbușită a avut înmatricularea ET-AVJ și a fost livrată companiei aeriene Ethiopian Airlines în 15 Noiembrie 2018, având așadar doar aproximativ 4 luni de când se află în proprietarea companiei africane. De atunci, aeronava ET-AVJ MAX 8 a efectuat aproximativ 1000 de ore de zbor.

Aeronava a efectuat anterior o cursă de 5 ore din Johannesburg (Africa de Sud) spre Addis Ababa și a trecut printr-o inspecție tehnică riguroasă la începutul lunii februarie.

Un Boeing 737 MAX 8 are o capacitate uzuală între 162 – 178 pasageri într-o configurație în două clase de călătorie. Aeronava Ethiopian Airlines care efectua acest zbor avea o capacitate de 144 locuri în clasa economy și 16 locuri în clasa business.

Ethiopian Airlines este una dintre cele mai respectate companii aeriene din Africa, cu o flotă de peste 100 avioane în serviciul comercial. Compania are practic toate aeronavele de ultimă generație în flotă, inclusiv modele Airbus A350 sau Boeing 787-Dreamliner și Boeing 777.
Ethiopian Airlines la data curentă mai are în flotă 4 aeronave Boeing 737 MAX 8. Compania africană ar mai trebui să primească de la Boeing încă 25 astfel de aeronave, parte a unei comenzi plasate în anii anteriori.

Despre Ethiopian Airlines se mai spune și că este compania aeriană din Africa care crește cel mai repede.

Seria 737 MAX de la Boeing a fost introdusă în serviciul comercial ca o actualizare la modelele Boeing 737 din clasa NG și este un răspuns la competiția Airbus A320 neo. Modelul este folosit începând din 2016 de către companii din întreaga lume și va intra în serviciul comercial inclusiv al companiilor românești Blue Air (din acest an) și TAROM (din 2023).

Citește și  Air France oprește divizia low-cost Joon

Similaritudini cu accidentul Lion Air din toamna trecută

Toamna trecută un alt Boeing 737 MAX al companiei aeriene Lion Air s-a prăbușit la decolarea din Jakarta, Indonezia. Zborul JT610 a decolat în direcția Aeroportului Depati Amir din Pangkal Pinang (Indonezia) și s-a prăbușit la 13 minute de la decolare.
Ce a urmat a fost un ping-pong în care compania dădea vina pe Boeing, iar alte surse dădeau ca probabil caz al accidentului întreținerea defectuoasă a aeronavelor de către compania aeriană indoneziană.

 

Totuși, momentan este prea devreme pentru a trage concluzii, însă întrebările puse în acest moment pot fi legitime.

Cu siguranță multe știri vor aborda subiectul că este vorba de un accident care cel puțin la început are parte de același scenariu, cel puțin până vor apărea primele rapoarte oficiale care vor confirma sau infirma aceste aspecte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *