Un an de blog de travel – Asteptari si realizari
Am pornit blogul acesta cu gandul de a separa oarecum activitatea profesionala de pasiunile mele de dupa orele de munca. Nu se prea potrivea blogul personal cu un sir de articole despre city-break-uri sau cu ofertele de avion pe care le mai gasesc cand ma ia un dor de duca.. Asa ca am zis sa le adun aici, sa ofer ceva informatie si poate voi reusi sa ajut lumea. Primul lucru care imi vine in cap este ca nu e neaparat scump sa calatoresti, depinde de asteptari. Practic, ce vreau sa spun este ca cu un pic de disciplina vei reusi sa vezi multe locuri… Acum nu mi-e clar daca nu ar fi trebuit sa pornesc pe blogul meu personal cu aceleasi articole, oricum – mergem inainte 🙂
Am pornit blogul cu obiectivul de a aduna vreo 100 vizitatori unici/zi dupa un an de zile. Adevarat e ca am planuit sa calatoresc si ceva mai mult decat am facut-o, chiar daca sunt extrem de multumit totusi, insa nu intotdeauna se potrivesc socotelile din cont, asa ca oarecum si blogul a avut de suferit. Iar din unele locuri unde am fost, de exemplu in Sofia – chiar nu am avut ce sa scriu. Cei 100 de vizitatori unici nu i-am atins, ba chiar zic ca sunt foarte departe de acest obiectiv. Blogul e citit de prieteni, daca il citesc si ei 🙂
Exista o aglomerare extrem de mare de bloguri pe subiectul travel iar in timp mi-am dat seama este ca foarte putini reusesc sa calatoreasca, parte datorita faptului ca ar considera ca e scump. Ei, da, e scump – daca nu faci cateva sacrificii, cum spuneam in articolul acesta. Trebuie sa stii ce vrei – daca vrei sa vezi lumea, va trebui sa renunti la cateva alte placeri – shopping, iesiri in club samd.
Practic mi-am dat seama ca mai oricine care reuseste sa iasa de cel putin doua ori din tara isi va face un blog de travel. Recunosc, am picat si eu in plasa asta! 🙂
Plus de asta, exista o gramada de bloguri sau site-uri cu trafic ceva mai mare pe zona aceasta care sunt doar traducatori de articole de afara, luate de pe te miri ce site-uri de fun. Din pacate acele articole sunt extrem de shareuibile si uite asa se construieste traficul comercial.
Cat despre castiguri: Vreo 30 EUR in Google AdSense si nitica mai putin din afilierea cu Hotels Combined.
Ce totusi nu am facut:
shareuit articolele pe 1000 grupuri de facebook, am vazut ca asta aduce trafic- am trimis o singura data newsletter la cei 42 abonati (acum am setat un digest saptamanal)
Chiar vorbeam zilele trecute cu Bogdan ca acesta este una dintre cele mai competitive nise din online, pe turism. Probabil alaturi de altele, mai gri 🙂
Acum, eu nu vreau sa pierd exercitiul scrisului, asadar voi continua sa scriu articole, sa pun poze si sa va dau ponturi de calatorie.
Daca as face un rezumat al celor mai bune articole pe care le-am scris, din punctul meu de vedere, acestea ar fi:
- Diferenta dintre o companie low-cost si una full-service
- Cele mai bune locuri din avion
- Capcanele low-costului: Nu intotdeauna e mai ieftin sa calatoresti low-cost
- Excursie in Riviera Italiana – Cinque Terre
- City-break in Florenta
Idei, sugestii? 🙂