Topul aeroporturilor românești în 2019. Creștere modestă de 6.29%

Numărul de pasageri pe aeroporturile din România în 2019 a crescut cu 6.29% în termini procentuali, ceea ce adaugă 1.37 milioane de pasageri în plus față de 2019 conform datelor publicate de Asociația Aeroporturilor din România și prezentate pe forumul de specialitate Fly-Ra.

Astfel, toate aeroporturile civile din România au înregistrat 23.23 milioane de pasageri în 2019, față de cele 21.8 milioane de pasageri care au trecut prin porțile de îmbarcare ale aeroporturilor din România în 2018.

Topul aeroporturilor din România în 2019. Prelucrare T2T.ro, sursă date Asociația Aeroporturilor din România, postat inițial de Fly-Ra.com

Aeroportul Otopeni imprimă cea mai mare creștere

Aglomerația de dimineață de la București – Otopeni

Aeroportul Henri Coandă București-Otopeni conduce topul aeroporturilor din România cu un număr de 14.69 milioane de pasageri care l-au tranzitat, în creștere numerică cu 876.811 pasageri în 2019 față de cei 13.8 milioane de pasageri din 2018 sau 12.84 milioane de pasageri în 2017.

Aeroporturile regionale cresc, dar sub media țării

Principalele aeroporturi regionale din țară continuă și ele un trend ascendent, dar sub creșterea Aeroportului Otopeni.
Al doilea cel mai mare aeroport din România, Avram Iancu din Cluj Napoca a ajuns la 2.92 milioane de pasageri în 2018, în creștere cu 5% față de anul precedent.
La mare distanță deja de Cluj urmează Aeroportul Traian Vuia Timișoara cu 1.59 milioane de pasageri (+5.12%), respectiv Aeroportul Iași cu 1.31 milioane pasageri (+4.5% în 2019).

Aeroportul Internațional Cluj Napoca
Terminalul Aeroportului din Cluj Napoca

Aeroportul din Iași și-a încetinit creșterea față de evoluția din primele 9 luni ale anului, pe când aeroporturile din Cluj și Timișoara au avut un final de an mai aglomerat decât în restul perioadei.

De pe Aeroportul din Timișoara, cele mai populare rute au fost: București (422.201 pasageri), Munchen-Memmingen (193.504 pasageri), Milano-Bergamo (179.382 pasageri), Londra-Luton (143.974 pasageri) și Frankfurt (78.672 pasageri).

Citește și  Traficul de pasageri crește în noiembrie 2024 pe aeroporturile din România

Sibiu și Suceava, câștigătorii anului 2019

Evoluții peste media țării au avut Aeroporturile din Sibiu (729.160 pasageri, +10%) și Aeroportul din Suceava (430.000 pasageri, +21.83%), iar cel puțin pentru Suceava trendul este în creștere datorită lansărilor de noi rute și creșterii de frecvențe anunțate în special de Wizz Air.

Topul 10 al aeroporturilor din țară este completat de către Aeroporturile din Craiova (514.544 pasageri, +4.36%), Aeroportul George Enescu Bacău (+468.455 pasageri, +4.68%) și Aeroportul Transilvania din Târgu Mureș, redeschis după o lungă perioadă de modernizare (179.066 pasageri).

Aeroportul Mihail Kogălniceanu din Constanța pare să fie o veșnică speranță și rămâne la un nivel ușor în scădere față de 2018, cu 127.302 pasageri în 2019 (-1.50%).

Aeroporturile din Nord-Vest luptă între ele și câștigă Clujul

În ceea ce privește trio-ul de aeroporturi din Nord-Vestul țării, Oradea, Satu Mare și Baia Mare, acestea depind în mare parte de legătura TAROM cu Bucureștiul și de zboruri charter.

Aeroportul Oradea este marele pierzător de trafic al anului, cu o descreștere de trafic de la 220.000 pasageri în 2018, la doar 94.977 pasageri în 2019. Abandonul Ryanair și proximitatea atât față de Cluj, cât și de Debrecen (unde Wizz a început să fie tot mai prezent) fac din Aeroportul Oradea o probabilitate foarte mică de a deveni relevant internațional.

Aeroportul Internațional Satu Mare
Aeroportul Internațional Satu Mare

Aeroportul Satu Mare este și el dependent de cursa TAROM spre București, asigurată și în 2019 doar de luni până vineri, dar Aeroportul a reușit să își asigure și o cursă Wizz Air spre Londra Luton, chiar dacă operatorul low-cost maghiar a redus de la 4 la 2 numărul de frecvențe săptămânal.
Astfel, este de așteptat ca în 2020 aeroportul chiar să scadă ca număr de pasageri, sub cei 83.171 care au trecut pragul micuțului aeroport din Nord-Vestul țării și care i-au asigurat o creștere de 11.20% față de cifra de trafic din 2018.
În 2019, pe curse internaționale, de la Satu Mare au călătorit 51.417 pasageri, putem să presupunem că mare parte dintre aceștia au fost pe cursa Wizz Air Satu Mare – Londra Luton.
Pe lângă pasagerii interni spre București, din Satu Mare au zburat câteva mii de pasageri și pe cursa sezonieră operată de TAROM spre Constanța.

Citește și  Traficul de pasageri crește în noiembrie 2024 pe aeroporturile din România

Aeroportul Baia Mare, redeschis de curând a ajuns în 2019 la 40.902 pasageri, dar singura cursă regulată de la Baia Mare este zborul TAROM spre București.

Pe lângă Aeroporturile menționate, există și o serie de Aeroporturi care sunt mai degrabă pur statistică, deși au înregistrat un număr interesant de pasageri, chiar fără curse regulate. Astfel, Aradul a avut 18.739 pasageri în 2019, Tuzla 12.562 pasageri, respectiv Tulcea – 99 pasageri.
Prin pragul celui de al doilea aeroport al Bucureștiului – Băneasa, au trecut 6975 pasageri. Rămâne de văzut dacă se va întâmpla redeschiderea în 2020 a acestui aeroport pentru curse regulate.

Referințe și note:

De precizat că în postările bilanț ale aeroporturilor numărul de pasageri poate fi ușor diferit față de cele pe care le-am preluat de pe Fly-Ra, cu sursa atribuită ARR

Postările bilanț ale Aeroporturilor din România
Iași
Timișoara
, comunicat presă
Satu Mare
Sibiu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *