TAROM suspendă zborurile București – Baku și cele spre Stuttgart din Timișoara și Sibiu

Compania aeriană TAROM în aceste săptămâni este foarte activă în planificarea zborurilor viitoare, atât prin suspendări de zboruri cât și prin rute anunțate. Din păcate este mai mult vorba de rute suspendate decât de consolidări de frecvențe sau destinații ori planuri noi.

După ce ruta Iași – Londra Luton a dispărut din sistemele de rezervări, a revenit acum rândul a două noi destinații să fie oprite din sistemul de rezervări TAROM.

Zborurile spre Stuttgart devin suspendate de la Sibiu și Timișoara

Lansat în iulie 2018 cu surle și trâmbițe a fost zborul operat în W pe ruta Sibiu – Stuttgart și Timișoara – Stuttgart.

Acum, TAROM a optat să suspende aceste rute la doar câteva luni după ce ruta a fost lansată.

De altfel, dacă pe ruta de la Sibiu există de ani buni competiție directă oferită de Blue Air, din orarul de vară peste TAROM ar fi venit compania germană Eurowings pe zborurile de la Timișoara spre Stuttgart.

Cum prețurile erau destul de mici, este posibil ca TAROM să fi abandonat această rută din motive comerciale.

În orice caz, cel mai probabil cei de la Eurowings își freacă acum mâinile pentru faptul că s-a generat un mic buzz spre această destinație din Timișoara.

Citește și  O aeronavă TAROM Boeing 737-800 va fi denumită „Nadia Comăneci”

Ultimul zbor TAROM programat în motoarele de rezervări pe ruta Timișoara – Sttugart și Sibiu – Stuttgart este în 22 Februarie.

Renunțare și la zborurile București – Baku

Expansiunea spre Est a TAROM nu se diferențiază cu nimic de multele rute anunțate în ultimii ani de TAROM ca rată de succes.

Dacă ruta spre Odesa a fost suspendată până în Aprilie, de data aceasta TAROM a ales să scoată de tot noua rută din București spre Baku (Azerbaidjan).

În loc de concluzii

Desigur, este o practică pentru toate companiile aeriene să abandoneze rute neprofitabile, dar dacă la început era de lăudat agilitatea TAROM în a opri rute neprofitabile, pare că acum compania aeriană națională excelează în a anunța rute și a le anula la câteva luni de la inaugurare, asta dacă rutele ajung să fie inaugurate.

Pe de altă parte, sistemul de rezervări TAROM este extrem de greoi de utilizat, pentru pasagerii care călătoresc din rute externe noi spre o altă rută externă, sistemul de rezervări disponibil pe TAROM generează erori.
Putem doar intui că această eroare pe care nu o întâlnești în general în sistemele de rezervări ale companiilor aeriene serioase generează pierderi consistente pentru compania aeriană. Asta mai ales în ideea în care lansările de zboruri spre Est (Odesa, Tbilisi, Baku, Erevan) nu sunt făcute neapărat pentru zboruri directe de la București spre aceste destinații, ci mai degrabă ca zboruri de conexiune.

Citește și  O aeronavă TAROM Boeing 737-800 va fi denumită „Nadia Comăneci”

Rămâne de văzut dacă TAROM va alege ca o dată cu eliberarea orarului pentru zboruri se va face loc de frecvențe sau destinații noi. Până la urmă, o companie aeriană produce venituri doar când zboară, ori TAROM are un grad de utilizare al aeronavelor destul de mic în raport cu competiția din România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *