TAROM face promotie speciala de Ziua Nationala a Romaniei doar pe varianta mobila a site-ului si in agentii
Va spuneam zilele trecute de o promotie foarte buna lansata de Compania Nationala de Transport Aerian TAROM.: bilete de avion la preturi excelente (de la 79 EUR + 5 EUR taxa de serviciu, dus-intors), cumparate in perioada 28 Noiembrie – 1 Decembrie si cu date de calatorie din 10 Ianuarie pana in 29 Februarie 2016.
TAROM, pentru mine, este prima alegere atunci cand urmeaza sa calatoresc; am spus in repetate randuri ca avantajele TAROM, in raport cu companiile de transport low-cost, sunt majore si ajungi de multe ori mai ieftin cu toate beneficiile. Din pacate, astazi sunt nevoit sa le ofer o bila neagra pe zona de comunicare legat de campania prezentata.
Mai toate site-urile de travel au preluat imediat stirea privind campania si au promovat-o in randul audientei, pe Facebook si in celelalte retele sociale. Nimeni insa nu a observat un mic detaliu, recunosc, nici eu.
Sursa: Pagina campaniei, higlight-ul imi apartine. Puteau foarte simplu sa spuna ca doar in varianta mobila a site-ului si la agentii.
Aparent, promotia este valabila doar pe varianta mobila a site-ului TAROM si in agentiile partenere, cum Mihai Jurca s-a sesizat primul.
Cu toate acestea, promotia este promovata pe homepage-ul paginii de web TAROM.ro.
In randul postarii de pe Facebook, cei de la TAROM nu au precizat insa aceste mici detalii.
O parte dintre agentiile TAROM au deschis, de regula, in ziua de sambata, insa ma intreb cum rezervi duminica si in cele 2 zile libere legale prilejuite de Sfantul Andrei si Ziua Nationala a Romaniei? Din nou, detalii.
In naivitatea mea, cred ca promotiile sunt facute astfel incat cat mai multi clienti sa cumpere biletele de avion la preturi promotionale. Astfel, creste gradul de incarcare al aeronavelor TAROM, compania isi asigura o rezerva de cash (biletele de avion se platesc mereu in avans) iar clientii sunt multumiti. Daca insa promotiile sunt cu foarte multe stelute sau nu se dau detaliile promotiei – explicate complet, creeaza frustrare in randul clientilor si, nedrept, se creeaza o aparenta cum ca promotia nu ar fi existat.
Sa nu mai spun ca preturile sunt valabile doar pentru calatorii incepute din Romania. Cred ca daca totusi faci o promotie de Ziua Nationala a Romaniei, poti sa ii iei in calcul si pe romanii care sunt in afara tarii, pentru a veni mai des acasa si a-si cumpara un bilet de avion la un pret mai bun decat de obicei. Aici insa sa zic ca inteleg partial strategia TAROM, promotia probabil fiind pentru cei care NU au in plan un city-break, stiindu-se ca lunile ianuarie si februarie nu sunt neaparat lunile in care sunt solicitate biletele de avion pentru un city-break in Europa.
Intr-adevar, si noi am inteles gresit, dar cred ca datoria Departamentului de Marketing al celor de la TAROM este sa comunice cat mai clar promotiile pe care le au. Daca nu am reusit eu sa inteleg exact promotia din prima, ma intreb ce au inteles potentialii clienti. Ma uitam mai inainte pe pagina de Facebook TAROM si oamenii spun ca nu s-au activat promotiile.. evident, nu este nimeni sa ii indrume spre site-ul mobil; am lasat eu un scurt comentariu. Pierde astfel TAROM bani? Pierde.
Prin comunicari incomplete, cu toate ca e o promotie buna, ai mari sanse sa faci mai mult rau decat bine, chiar daca esti bine intentionat.
Daca obiectivul a fost sa popularizeze stirea ca au site mobil si se pot rezerva si de acolo biletele de avion, se putea comunica in atatea feluri..iar toate site-urile de travel ar fi titrat mare: TAROM face promotie super promotie pe site-ul mobil.
Asta e, data viitoare va trebui si eu sa fiu mai atent cand comunic promotiile TAROM si sa citesc ce zic ei cu mare atentie.
Foto: Airbus A310 YR-LCA la Amsterdam / Flickr / Autor: Pieter van Marion / Poza sub licenta Creative Commons 2.0