TAROM caută pentru închiriere în regim dry lease avioane noi de capacitate 160-190 locuri

Compania aeriană națională TAROM a anunțat astăzi pe website-ul propriu că a început procedura privind închirierea în regim dry lease (închiriere pe termen lung) pentru aeronave de capacitate 160-190 locuri.

Aeronavele trebuie să fie dotate cu separator mobil între clasele de călătorie și să fie capabile pentru călătorii de distanțe între 2.500 mile nautice și 4.500 nm (aprox. 8.000 km).

De asemenea, aeronavele nu trebuie să fie mai vechi de 6 ani iar următoarea revizie tip C să fie în următoarele minim 24 luni. Compania aeriană precizează că ar prefera aeronave noi, dar nu precizează numărul de aeronave pe care dorește să le închirieze.

Printre dotările pe care le urmărește TAROM de la aeronave este să fie dotate cu scaune slim și să fie dotate cu bucătării, spații de depozitare, minimum trei toalete, deci mai probabil este exclusă închirierea unei aeronave configurată în mod „low-cost”.

Foto: TAROM Boeing 737-800 YR-BGJ
Foto: TAROM Boeing 737-800 YR-BGJ

Printre celelalte condiții ale contractului dorit de TAROM se numără pe lângă perioada de închiriere de 10 ani și opțiunea de a ieși din contract sau de a negocia anticipat contractul. TAROM însă dorește să poată achiziționa aeronavele la finalul contractului și de asemenea se gândește la un buy-back pentru aeronavele existente.

TAROM așteaptă ofertele de închiriere până la data de 15.09.2019.

Citește și  O aeronavă TAROM Boeing 737-800 va fi denumită „Nadia Comăneci”

Cel mai probabil model de aeronavă – Boeing 737-800

Dacă ar fi să speculăm, cel mai probabil aeronavele pe care TAROM ar dori să le achiziționeze ar fi modelul Boeing 737-800, având în vedere faptul că TAROM a mai închiriat astfel de aeronave în ultima perioadă. Totuși, în specificațiile cerute de TAROM se poate încadra și Airbus A320, așadar opțiunile ar putea fi deschise în funcție de disponibilitățile de pe piață.
Livrarea însă de aeronave noi-țiplă însă aș vedea-o exclusă, acestea având livrări programate pe perioade îndelungate.

La fel de posibil este că TAROM va încerca să înlocuiască astfel vechile aeronave de tip Boeing 737-300 pe care încă le folosește.

Putem astfel să observăm că TAROM este într-un proces de modernizare a flotei de aeronave. În funcție de următoarea intrare în flotă de aeronave ne vom putea da seama dacă TAROM este și într-un proces de uniformizare a flotei pe aeronavele jet (dacă intră tot Boeing în flotă) sau se continuă flota diversificată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *