Studiu: Prețul este cel mai important factor pentru români când aleg cazarea

Conform unui studiu realizat de motorul de rezervări bilete de avion și hoteluri Momondo, mai mult de jumătate dintre români au ca prim criteriu atunci când aleg o unitate de cazare prețul hotelului.
La fel este și pentru călătorii din alte țări unde a fost efectuat studiul, cu excepția celor din China, unde momondo relevă faptul că turiștii caută mai întâi locația unității de cazare.

„Când vine vorba de bugetul pe care sunt dispuși să îl plătească pentru o noapte la hotel, cei mai mulți români (46%) alocă între 81 și 190 de lei, iar aceștia sunt în special cei cu vârsta cuprinsă între 18 și 22 de ani. Dacă ne îndreptăm atenția către costuri mai ridicate, aici îi întâlnim în principal pe cei între 36 și 55 de ani, aproximativ un sfert dintre participanții la studiu, care sunt gata să plătească până la 270 de lei pentru o noapte la hotel”, spune Mircea Giurcă, Marketing Manager momondo România.

Locația este al doilea criteriu important

Cum era și firesc, și locația unității de cazare este un factor extrem de important pentru turiști. 41% dintre respondenți caută o amplasare cât mai centrală a unității de cazare, sau măcar aproape de principalele atracții turistice.

Citește și  Companiile aeriene cresc artificial durata zborurilor pentru a evita compensațiile financiare pentru întârzieri

32% dintre români spun și faptul că este important pe lângă locație și cadrul hotelului, aceștia preferând amplasamente frumos decorate.

Review-urile de pe platformele independente sunt căutate

Oricât de mult ar conta sfaturile primite de la cei apropiați în viața de zi cu zi, mai puțin de un sfert dintre români (23%) aleg hotelul pe baza recomandărilor pe care le primesc de la prieteni, familie sau colegi atunci când plănuiesc o vacanță. Ceea ce cântărește mai mult sunt, de fapt, review-urile pe care un hotel le are pe platforme online de tip TripAdvisor, Trustpilot, Yelp, urmărite de 26% dintre români.

Românii sunt printre cei mai atenți călători la serviciile hoteliere

Pentru aproximativ un sfert dintre români este de preferat ca hotelul ales pentru vacanță să fie inclus într-un pachet turistic de tip all-inclusive sau în excursii organizate.

Calitatea serviciilor oferite de către personalul hotelului este importantă, însă, pentru doar 19% dintre români, în principal pentru cei cu vârsta cuprinsă între 36 și 55 de ani. Cu toate acestea, compartativ cu prioritățile menționate de ceilalți respondenți la nivel internațional, românii fac parte din călătorii care sunt cei mai atenți la calitatea serviciilor oferite de hotelul la care se cazează, alături de respondenții din China (28%), Turcia (27%) și Rusia (23%).

Citește și  Companiile aeriene cresc artificial durata zborurilor pentru a evita compensațiile financiare pentru întârzieri

„Analizând răspunsurile românilor la acest studiu am observat faptul că există un interes destul de mare din partea acestora de a călători în mod independent pe timpul vacanței. Când vine vorba de cazare, acest lucru înseamnă în primul rând un echilibru între costurile implicite și facilitățile oferite de hotelul ales. Majoritatea românilor caută hotelul care permite flexibilitate și independență în a se deplasa rapid și cât mai ușor la obiectivele pe care sunt interesați să le descopere și, totodată, relaxare într-o zonă care să inspire frumosul”, declară Mircea Giurcă, Marketing Manager momondo România.

Studiul momondo a fost realizat în 2017 în rândul utilizatorilor din România și din alte 22 țări la nivel mondial. La baza studiului s-a folosit un eșantion de aproximativ 1.000 respondenți cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 ani, din întreaga țară.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *