Noul site Blue Air este frumos dar încă nu este complet funcțional pe partea de check-in și servicii adiționale
Scriam acum mai bine de o săptămână că Blue Air, cea mai mare companie aeriană românească, și-a lansat un nou website. Site-ul este frumos, este o aducere la designul din ziua de astăzi, dar are o mare problemă: multe dintre funcționalități, mai ales cele de după rezervare nu sunt complet funcționale.
Check-in online nefuncțional
Concret, mi-a fost imposibil pe o rezervare existentă să realizez check-in online. Am contactat compania aeriană pe facebook, unde ni s-a spus să facem check-in-ul gratuit, la aeroport. Blue Air oferă check-in gratuit de câțiva ani pe toate aeroporturile.
Am încercat și astăzi efectuarea unui check-in online, iar problema persistă în continuare.
Acest lucru se poate traduce prin cozi la ghișeele de check-in
Având în vedere acest aspect, recomandarea mea este ca până la rezolvare, dacă sunteți obișnuiți să călătoriți doar cu bagaj de mână, să plecați mai repede la aeroport, pentru că va trebui să treceți obligatoriu pe la ghișeu după talonul de îmbarcare. Și, după cum intuiti, nu se deschid în aeroporturile din străinătate ghișee mai multe, deci va trebui să stați ceva timp la coadă.
Noi ne-am trezit în Copenhaga cu doua operatoare la ghișeu total depășite de avalanșa de pasageri. Și nici nu am luat în calcul ca sosirea noastră din timp ar putea fi cu emoții pentru că am stat mai bine de jumătate de oră la ghișeul de checkin și predare bagaje.
Imposibil de adăugat bagaje după rezervare
După ce un bagaj de mână ne-a depășit greutatea maximă admisă (avea 11.6 kg, în loc de 10 kg permise) și a trebuit să plătim taxa de cală în aeroport (50 EUR), am spus că pentru zborul retur adăugăm direct online bagaj de cală, pentru că este mult mai ieftin (echivalent a 19 EUR).
Din păcate opțiunea nu era disponibilă pe website și primeai din nou o eroare.
Am contactat compania aeriană pe Facebook, iar primul reply a fost că nu putem adăuga bagajul de cală pentru că sunt mai puțin de 4 ore până la decolarea zborului. Totuși, agentul Blue Air nu a luat în vedere faptul că…suntem pe un fus orar diferit, și erau mai bine de 4 ore până la zbor.
În cele din urmă am rezolvat, un operator de la call center ne-a sunat și după ce le-am comunicat toate datele cardului bancar a adăugat bagajul cală. În mod normal nu credeam că vreodată voi da cuiva datele cardului bancar (nici nu recomand vreodată), dar să sperăm că nu vor fi neplăceri eventuale ulterioare.
Pentru a contracara această eroare, care probabil se va rezolva în cele din urmă, inteligent ar fi să adăugați bagajul de mână încă din momentul rezervării.
Nu poți să fii operator low-cost fără un website complet funcțional
Să sperăm că Blue Air își va rezolva cât mai curând problemele cu platforma de gestiune a clienților și a rezervărilor. Nu poți sa fii operator low-cost fără un website complet functional.
Să recunoaștem, am fi preferat să nu trebuiască să intrăm în legătură cu call-centerul Blue Air pentru adăugarea unui bagaj de mână, ci să îl fi cumpărat din prima, ușor, așa cum se întâmplă la toate companiile aeriene concurente.
În plus, noroc că am ajuns la timp pentru a sta la coada uriașă de la check-in. E adevărat, am ajuns cu mai bine de o oră și jumătate înainte de zbor, și am ajuns și printre ultimii – dar parcă atât de mult nu am stat niciodată, nici măcar la TAROM când se predau bagajele pentru toate zborurile.
Inca nu functioneaza check-in on line de doua zile. Astazi, 26 aprilie problema este nerezolvata. Am luat legatura cu reprezentantii companiei si mi s-a raspuns sa fac check-in la aeroport, ca este gratuit….
Situatia este inca valabila si astazi, 28 aprilie 2018. Check-in on line nefunctional, ar fi trebuit ,din bruma de respect fata de pasageri sa fie mentionat pe site-ul celor de la blue air acest fapt.Din pacate , la noi in tara lipsa unei minime decente fata de calatori este arhicunoscuta.
Situatia persista si astazi 19 mai 2018. Check-in online este nefunctional. Anul trecut am avut aceeasi problema iar in aeroportul din Valencia, cand sa facem check-in, ni s-a spus ca trebuia facut din timp si nu mai sunt locuri in avion. La un moment dat ni s-a spus ca noi, adultii, putem urca in avion dar fetita (minora) trebuie sa ia alt zbor. Inimaginabil. A fost o experienta ce nu v-as recomanda-o.
RUSINE
Am ajuns pe 13 august fara bagaj sun la bagaje si nu răspunde nimeni Am facut reclamație si mi sa spus ca dupa 5 zile pot astepta bagajul cu bleu air
Situl BlueAir continua sa fie de cacat!
In iulie 2018 am rezervat un zbor BCN-OTP insa la check-in online am avut surpriza sa vad ca mi-a rezervat un itinerar gresit (MAD-OTP)! Am incercat sa corectez online, am primit confirmarea pe web ca am reusit, insa pe mail rezervarea gresita a persistat! Nici la telefon nu am putut rezerva gratuitr, mi se cereau 60 Euro in plus ca sa-si repare greseala lor!
In august 2018 am rezervcat corect zborul de intoarcere OTP-BCN insa online check-in nu functioneaza pana la final! Voi face check-in in aeroport, din care cauza trebuie sa ma scol cu o ora mai devreme. O companie de cacat cu un site de cacat care dateaza eronat de ANI DE ZILE!