Singurul avion Airbus A380 disponibil spre închiriere wet lease este oferit de către HiFly

HiFly este o companie portugheză specializată în a închiria aeronave în regim wet lease. Închirierea wet-lease înseamnă că operatorul aerian pune la dispoziție celui care închiriază atât aeronava cât și întregul personal – piloți, asistenți de zbor dar și certificările și asigurările necesare pentru zbor.

HiFly operează o flotă de 5 aeronave și se remarcă prin faptul că are în flotă și oferă spre închiriere în regim wet lease singurul avion Airbus A380.

Acesta a fost cumpărat după ce cei de la Singapore Airlines au renunțat la contractul de leasing, după ce l-au avut în flotă timp de 10 ani.

Compania portugheză, chiar dacă are aeronava înmatriculată în Malta, este singura companie care să zboare cu un Airbus A380 la mâna a doua.
Și chiar dacă este o companie care nu a trimis o comandă oficială la Airbus, a devenit a 14-a companie aeriană să opereze acest tip de avion, după grei ai industriei precum Air France, Lufthansa, Air France, British Airways sau Singapore Airlines.

Până acum, Airbusul A380 cu o capacitate de 471 a fost operat cu precădere în situații de urgență, când de exemplu Norwegian a avut anumite probleme cu avioanele existente în flotă și a avut nevoie de un avion de capacitate mare, dar a mai operat și zboruri charter pentru Thomas Cook sau Air Austral.

Ultima operare a fost tot pentru cei de la Norwegian, după problemele de la aeroportul Gatwick din Londra care a presupus ulterior recuperarea unui număr mare de pasageri pe ruta Londra – New York.

Citește și  Air France va retrage avioanele Airbus A380 și le va înlocui cel mai probabil cu Airbus A330neo. Vor fi retrase și aeronavele A318 și A319

Airbus-ul A380 de la HiFly vine cu clasă business și first

Harta scaunelor în Airbusul A380 HiFly
Harta scaunelor în Airbusul A380 HiFly

A380-ul celor de la HiFly este în fapt unul care a fost în proprietatea Singapore Airlines pentru 10 ani. Compania din Singapore apoi a returnat aeronava companiei care îi asigura leasingul și astfel a fost preluat de către cei de la HiFly.

Compania portugheză însă nu a umblat la interioare, astfel că aeronava a rămas cu interiorul și cu confortul caracteristic Singapore Airlines.
Asta înseamnă că aerovana are 12 suite în clasa First și 60 scaune în clasa business. Iar când companii precum Norwegian închiriază acest avion..te poți trezi că ai putea să călătorești în confort First sau Business când ai plătit doar pentru economy.

În regim cu densitate completă de scaune, pe modelul companiilor low-cost, aeronava A380 ar fi certificată pentru a călători cu până la 800 pasageri.

Airbusul A380 al celor de la HiFly este al 6-lea A380 fabricat (are numărul de înregistrare MSN 0006) și al treilea livrat unei companii aeriene. Acesta este propulsat de 4 motoare Rolls Royce Trent 970-84.

Are o lungime de 72,70 metri, o înălțime de 24,1 metri și o anvergură a aripilor de 79,6 metri.

Operarea celor de la HiFly nu a fost lipsită de ghinion de la intrarea în flotă a aeronavei. În septembrie, A380-ul HiFly a lovit un tunel de îmbarcare în Paris, după care a stat ceva timp pentru verificări și eventuale reparații la uzina Airbus de la Toulouse.

Operarea unui avion precum Airbus A380 aduce după sine o serie de alte probleme logistice, aeronava nu poate ateriza și decola de pe orice aeroport (nu există niciun aeroport de exemplu în România care să poată susține operarea unui A380) și mai mult decât atât are nevoie de porți speciale.
La primele zboruri HiFly pentru Norwegian pe ruta Londra – New York au fost întârzieri mari datorită indisponibilității porților de îmbarcare și pentru că aeronava încă era una nouă în operarea celor de la HiFly, deci în niciun caz nu se putea respecta timpii Norwegian care aveau orarul standard.

Citește și  Air France a retras primul avion Airbus A380 din flotă

De menționat ar mai fi că A380-ul HiFly vine cu o schemă de culori specială, care amintește de pericolul degradării recifurilor de coral. În plus, o dată ce lucrurile s-au mai așezat, HiFly și-a asigurat o publicitate semnificativă, operând primele zboruri pe care nu s-a folosit plastic pentru catering – o inițiativă foarte drăguță.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *