Ryanair pregateste zboruri transatlantice spre SUA cu preturi de la 21 dolari
Nu știu dacă știați, dar puternicul operator aerian low-cost din Irlanda – Ryanair – pe la începuturile istoriei sale din anii ’80 a avut în componența flotei sale două avioane ROMBAC 1-11, închiriate de la operatorul nostru național, Tarom. Avioanele ROMBAC au fost fabricate la București, sub licență britanică, însă la începutul anilor ’90 operarea cu ele era dificilă pentru că aeroporturile mari europene restricționau nivelul de zgomot permis pentru avioane. De atunci Ryanair a evoluat în una dintre cele mai mari companii low-cost aeriene din lume și cea mai mare din Europa, cu o flotă care cuprinde conform Wikipedia 306 avioane care operează spre 179 destinații.
Vârsta medie a avioanelor celor de la Ryanair în acest moment este foarte redusă, având în martie 2014 doar 5,5 ani. Toate avioanele sunt din seria Boeing 737-800 Max, iar compania mai are comenzi de 174 astfel de avioane și încă 100 avioane din seria nouă Boeing 737 200 MAX. Așadar, vorbim de o companie imensă.
Și cum compania este imensă, planurile sale nu se opresc doar aici. Astăzi internetul a vuit de noua cea mai tare știre de la Ryainar și aceea a anunțului asupra planurilor pentru a opera zboruri transatlantice, din Europa spre Statele Unite ale Americii. Nimic foarte neobișnuit, au mai existat companii low-cost care au încercat rutele transatlantice, ideea este că cei de la Ryanair au anunțat că prețurile pentru un bilet vor porni de la 21 dolari spre unele destinații. Desigur, nu putem să ne așteptăm ca acesta să fie un preț standard și valabil pentru toate destinațiile, aș spune că mai degrabă este ceva prin care să atragă atenția, este un puternic semnal dat companiilor aeriene legacy să se pregătească pentru că Ryanair vine pe acest culoar și când va veni atunci va fi o schimbare majoră în modul în care călătorim din Europa spre Statele Unite și reciproc.
Doar că mă aștept ca cererea să fie atât de mare, încât prețurile să nu fie semnificativ mai mici decât la operatori legacy, vezi de exemplu lansarea zborurilor lung-curier Eurowings, care au anunțat prețuri care chiar nu mă dau pe spate. Rămâne totuși de observat evoluția.
Singura problemă în această ecuație este însă faptul că în acest moment Ryanair nu are în flotă avioane capabile să opereze zboruri transatlantice, așadar cred că va mai trece ceva timp până aceste planuri vor deveni realitate, în fapt se spune că acest moment se va întampla undeva la 4-5 ani, iar negocierile cu producătorii de avioane long-haul deja au început. Personal cred că va fi top Boeing, rămâne de văzut dacă avioanele vor fi 767 sau 787, 777 puțin probabil din punctul meu de vedere, deși este MARE.
Dintre destinațiile țintă ale Ryanair am sesizat destinații precum New York (era și firesc), Boston, Chicago sau Miami, pe relații dinspre Londra Stansted, Berlin sau Dublin. Planul pe 5 ani însă este ca Ryanair să zboare spre 14 destinații din Statele Unite iar planul deja a fost aprobat de boardul companiei.
În aceeași idee, cei de la Ryanair au anunțat inclusiv orarul nou pentru iarna 2015-2016, puteți să consultați pe site-ul companiei. Tot acolo veți găsi și prețuri ultra low-cost spre Brussels (15 EUR), Dublin (30 EUR), Madrid (30 EUR) sau Londra (20 EUR).
În alte știri, 91% dintre zborurile operate de Ryanair în februarie 2015 au fost la timp, conform comunicatului companiei.
Pingback:Au dat-o la intors: Ryanair infirma planurile pentru zborurile transatlantice - T2T.ro