Robotul Spencer va ghida pasagerii KLM care tranziteaza Aeroportul Schiphol din Amsterdam

Începând de astăzi, compania aeriană KLM va testa robotul Spencer pentru a-i ghida pe pasagerii companiei care tranzitează Aeroportul Internațional Schiphol din Amsterdam. Robotul în final îi va ghida pe pasageri pentru a ajunge la poarta de îmbarcare corectă, pentru că de multe ori bariera de limbaj este una care îi poate pune în încurcătură pe pasageri și ajungând cu întârziere la poarta de îmbarcare pot să piardă zborul.

Perioada de testare a robotului este între 30 Noiembrie și 4 Decembrie 2015 în terminalul Schengen. Pasagerii, cu toate acestea, nu vor fi implicați în această testare.

Robotul in sine este un calculator dar imbracat intr-o forma umana, imi aminteste tare mult de „roboțeii” de la BRD care te ajută să plătești facturile. Cam așa va fi și Spencer, dar în loc să îți ia bani, te va ajuta cu hărți și drumul cel mai scurt spre poarta de îmbarcare, împreună cu informații actualizate despre zboruri și aeroportul Schiphol. O altă diferență față de un așa zis robot, este că Spencer se va putea chiar și plimba printre oameni.

Michael Pozas, vicepreședintele departamentului de Inovație și Relații cu Clienții de la AirFrance/KLM a declarat: Avansul roboticii este, din punct de vedere strategic, o dezvoltare importantă pentru care ne-am pregătit deja și vrem să testăm aceste funcționalități. KLM consideră că robotica va avea un impact tot mai mare în transportul aerian în anii ce urmează. Testăm tehnologii noi în mai multe zone, pentru a vedea dacă și cum ne poate ajuta robotica în procesele noastre. Aceste dezvoltări sunt complet în linie cu obiectivele KLM cu privire la inovație și sunt o fundație pentru strategia viitoare. La KLM, obiectivul principal al roboticii va fi, probabil, în a asigura clienților un suport mai bun, utilizând tehnologie inovativă.

robotspencer1

Proiectul robotului Spencer este susținut de Comisia Europeană. În final, robotul Spencer va putea să recunoască grupuri de persoane și să evalueze emoții, astfel că deja putem vorbi de dezvoltarea în aeroport a inteligenției artificiale.

Folosirea roboților în aeroporturi nu este un lucru nou

Spencer însă nu este singurul robot, aeroportul din Indianapolis în trecut a avut un fel de robot improvizat, care cu ajutorul unei tablete făcea o videoconferință cu un agent de la informații situat într-o altă zona a aeroportului.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *