Qatar Airways mută operațiunile pe noul aeroport din Doha

Noul aeroport din Doha, Hamad International Airport, unul în care s-au investit o grămadă de bani a tot fost cu lansarea amânată. Ultima dată chiar când doreau să facă inaugurarea formală, anul trecut pe 2 Aprilie, au descoperit că unele elemente de siguranță nu sunt complet finalizate și au hotărât să mai aștepte încă 9 luni pentru primele zboruri de pasageri. Între timp aeroportul primea avioane de tip cargo.

Aceste amânări cred că au dat mult peste cap operațiunile celor de la Qatar Airways și cred că mulți dintre pasageri așteptau cu sufletul la gură ca condițiile din aeroport să se ridice cel puțin la nivelul celor de la bord, care cu adevărat sunt fără reproș, inclusiv la economy class.

Transfer cu autobuzul catre avioane
„Scheduled stop in Doha” by Lars Plougmann – flickr. Acum transferul cu autobuzul la escalele cu Doha nu ar mai trebui să fie atât de dese.

De data aceasta însă putem vorbi de o lansare oficială, pentru că după 27 Mai 2014 majoritatea zborurilor operate de către compania de stat a qatarezilor va face migrarea spre superbul nou aeroport. Ar mai fi câteva zboruri care încă nu trec la noul aeroport, dar și acestea – printre care zborurile Qatar spre Miami, Tokyo, Dallas sau Djibouti – vor migra în următoarele luni.
Cu această ocazie chiar cred că poți avea cu ei o călătorie de cinci stele, singurul element care mi-a displăcut ultima dată în călătoria cu Qatar a fost faptul că la escala din Doha aeroportul era prea mic, prea îngrămădit, cu prea puține duty-free-uri, prea puține băi și un smoking lounge super aglomerat. Acum sper că la noul aeroport aceste lucruri s-au schimbat și având în vedere investiția masivă în aeroport, chiar nu cred că va fi o experiență neplăcută 😀

De la exterior noul aeroport din capitala Qatar-ului arată extrem de bine. Va avea în final două terminale, cel de-al doilea este plănuit a se finaliza până în 2022 – când statul Qatar va găzdui Campionatul Mondial de fotbal.
Terminalul 1 are 33 porți de îmbarcare. Parcă la vechiul aeroport erau mai multe, pentru că eu m-am îmbarcat la poarta 40 o dată.

O dată și cu primirea de către Qatar Airways a primelor avioane de tip Airbus A380 se impunea trecerea la noul aeroport, pentru că cel vechi nu avea burduf prin care pasagerii să treacă direct din terminal în avion ci trebuiau plimbați cu ajutorul autobuzelor. Iar Qatar Airways are o flotă extrem de mare și chiar cred că era o procedură extrem de costisitoare atât ca timp cât și ca logistică pentru a transporta călătorii către avioane.

Noul aeroport din Doha
„New Doha international airport” by Isabell Schulz / flickr

Aeroportul Hamad International are două piste paralele, iar una dintre ele este printre cele mai lungi din lume, având 4850 metri.

După deschidere, noul aeroport va putea ajunge la o capacitate de 30 milioane de călători anual, așadar mă aștept ca cei de la Qatar Airways să vină cu noi și noi rute, pe lângă cele deja 134 destinații internaționale pe care le au în prezent.

Pe lângă Qatar Airways, și alte companii aeriene își vor muta operațiunile pe noul aeroport, printre care British Airways, Cathay Pacific, KLM sau Lufthansa.
Deja pe noul aeroport operează Biman Bangladesh Airlines, flydubai, Air Arabia, Iran Air, Air India Express, Yemenia, Pakistan International Airlines, Syrian Airlines, Pegasus Airlines și Nepal Airlines.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *