Planuri pentru Ryanair sa intre pe mai multe aeroporturi din Romania, inclusiv cu zboruri interne
Conform Transilvania Reporter, compania aeriana irlandeza Ryanair, cea mai mare companie low-cost din Europa, pregateste sa isi dezvolte o intrare accelerata in Romania. Astfel, irlandezii isi doresc ca in urmatorii 5 ani sa transporte 10 milioane de pasageri din Romania, astfel o medie de 2 milioane de pasageri pe an, ceea ce daca media ar ramane, ar fi pe pozitia a treia sau a patra in topul companiilor aeriene cu cei mai multi pasageri transportati (atat TAROM cat si Wizz Air trec de 2 milioane anual deja, iar Blue Air se apropie). Totusi, miscarea aceasta probabil nu s-ar materializa doar prin cresterea pietei ci Ryanair are in plan sa preia pasageri ai celorlalte companii aeriene.
Compania irlandeza, conform publicatiei din Transilvania, doreste sa ajunga sa fie prezenta pe 12 aeroporturi din Romania (sunt cam 14 cu totul, unele nu permit aterizarea avioanelor de tip Boeing 737), insa toate acestea vor conta in functie de negocierile cu aeroporturile. Intre oamenii de specialitate, este stiut ca irlandezii sunt foarte zgarciti atunci cand vine vorba de taxele aeroportuare atunci cand vine vorba sa lanseze o noua ruta.
Pe langa zborurile externe operate de catre Ryanair din Romania, compania are in vedere si zboruri interne, mai ales una care este scumpa si prost servita actual. Din punctul meu de vedere, toate sunt scumpe (cu exceptia notabila Iasi) iar prost servite ar fi doar zborurile spre Satu Mare, Baia Mare, Oradea sau Suceava, ca in rest sunt frecvente suficiente.

Compania irlandeza ofera pe numeroase piete zboruri interne, ultimele zboruri interne lansate fiind in Polonia, insa este ceva obisnuit pentru Ryanair sa serveasca rute precum Barcelona – Madrid, Varsovia – Gdansk samd. M-am uitat pentru un zbor intern in Polonia, Varsovia – Wroclaw, pretul dus intors fara bagaj de cala este de undeva la 38 zloti, ceea ce este relativ echivalent cu 40 lei. Desigur, distanta dintre orase este foarte scurta, sub 400 kilometri, insa m-am uitat si peste un zbor Varsovia – Gdansk iar pretul este de sub 20 lei calatorie dus-intors, durata zborului fiind comparabila cu Bucuresti – Cluj.
Noile planuri pentru intrarea pe piata din Romania, daca vor exista, cel mai probabil vor fi anuntate pentru sezonul de iarna 2016-2017. Insa cum pana atunci multa apa pe Somes va mai curge, ramane de vazut daca se va materializa ceva sau nu, stiindu-se ca irlandezii lanseaza foarte multe stiri care in cele din urma nu se confirma, vezi si zborurile transatlantice. Insa asa este, sa spui ceva nu te costa nimic.
O continuare a stirii de pe Transilvania Reporter poate fi interviul lui Michael O’Leary realizata de catre cei de la Ziarul Financiar, interviu care va fi putut citi in intregime in editia print a cotidianului.