TAROM este compania aeriană cu zboruri regulate din România cu cele mai multe tipuri de avioane în flotă. Harta scaunelor diferă de regulă în funcție de tipul de avion folosit, însă la TAROM pe același model de avion, funcție de avionul cu care zbori este posibil ca scaunele să fie aranjate diferit.
Ca regulă generală, pe avioanele de tip jet din flota (Airbus A318 sau Boeing 737) TAROM spațiul oferit este generos iar scaunele se înclină (în afară de 737-800) mai mult sau mai puțin, spre deosebire de scaunele unor competitori low-cost. Spațiul oferit de TAROM pe aceste avioane este generos, scaunele sunt mari, nu sunt de tip slim pe multe dintre avioane și confortul în general este sporit, chiar dacă pe modelele Boeing se simte că avioanele ar putea fi ușor recondiționate. Totuși, de menționat este că în lumea de astăzi recondiționările vin în majoritatea cazurilor cu mărirea numărului de locuri și scăderea confortului pasagerilor, așadar chiar dacă interioarele par ceva mai ponosite, sunt mai confortabile – în general – față de competiție.
Flota TAROM numără în prezent 23 avioane scurt și mediu curier:
- 9 avioane de tip ATR 42/72, 7 avioane cu 48 locuri respectiv 2 avioane cu 68 locuri folosite cu precădere pe rute interne dar și destinații internaționale din imediata apropiere (Sofia, Budapesta, Belgrad, Chișinău, uneori Istanbul)
- 4 avioane de tip Airbus A318 cu 113 locuri în avion
- 4 avioane Boeing 737-300 cu 134 locuri
- 4 avioane Boeing 737-700
- 2 avioane Boeing 737-800 nou-nouțe primite în luna mai 2017 (vezi aici avionul)
Ultima actualizare: 3 Iunie 2017.
Cu bune – cu rele – TAROM este compania noastră națională aeriană de tip flag carrier – așadar – în cele ce urmează am să vă prezint – cât de bine pot – harta scaunelor pentru avioanele din flota TAROM, de la cel mai mic- la cel mai mare.
Contents
Hartă scaune în avioanele ATR TAROM
Sunt avioanele cele mai mici din flota TAROM, cu o capacitate de 48 locuri pentru modelul ATR 42-500 respectiv 68 locuri pentru modelul 72-500.
Sunt avioane mici, zgomotoase, nu foarte confortabile – însă foarte sigure – perfecte din punct de vedere economic pentru a rula pe destinații nu foarte solicitate din București precum Sofia, Budapesta, Belgrad, Satu Mare, Suceava, Oradea dar și pentru a crește frecvența zborurilor spre Iași, Cluj Napoca sau Timișoara. Pentru că acestea sunt cele mai probabile aeroporturi pe care vei întâlni ATR-ul TAROM.
Vârsta medie a avioanelor de tip ATR 42-500 din flota TAROM este de aproximativ 18-19 ani pentru avioanele din seria 42, respectiv aproximativ 8 ani pentru avioanele de tip ATR 72. Sunt avioane destul de vechi având în vedere rutele pe care le-au zburat și starea aeroporturilor pe care le-au vizitat dar cu mentenanța potrivită o să mai poată fi folosite mult și bine.
Avioanele TAROM sunt configurate în două clase de călătorie – business și economy. Diferențe prea mari în confort pe scaunele business nu sunt față de economy, așadar justificarea pentru a cumpăra un bilet business pe rute scurte și operate doar cu ATR îmi scapă. În plus, scaunele de pe primul rând pe ATR sunt în direcția opusă.
În toate avioanele TAROM de tip ATR locurile de la culoare sunt B și C, iar locurile de la geam sunt cele de pe coloanele A și D.
Atenție, rândul 12 scaunele C și D sunt ultimele locuri la ATR 42 și la fel rândul 13 AB, însă pe rândul 13 sunt doar două scaune. Dispunerea scaunelor în ATR 72-500 este însă mai fluidă.
Scaune Airbus A318
A318 este versiunea mai mică a popularei serii A320 a francezilor de la Airbus. Tarom a primit în propria flotă patru avioane de acest tip în perioada 2008-2009 și folosește aceste avioane atât pe rute interne spre Cluj sau Timișoara cât și pe rute internaționale spre Vestul Europei.
Avioanele Airbus A318 au o configurație generală de 113 locuri, cu 99 locuri în clasa economy și 14 locuri în clasa business.
Scaunele sunt dispuse câte 3-3 în clasa economy, adică un total de șase scaune pe rând, despărțite de culoar. Locurile A și F sunt cele de la geam, C și D sunt la culoar iar locurile B și E sunt cele din mijlocul rândurilor, de regulă scaunele cele mai puțin confortabile.
Boeing 737-300
TAROM are în flotă patru avioane de tip Boeing 737-300, YR-BGA, YR-BGB, YR-BGD și YR-BGE. În trecut, TAROM a mai avut un astfel de avion însă acela a avut un accident (fără victime) cu daune majore când pleca din București pe o cursă charter spre Egipt.
Avioanele sunt configurate în două clase de călătorie și au câte 134 locuri.
Dispunerea scaunelor este de 2-2 în clasa business și 3-3 în clasa economy.
Boeing 737-700
Boeing 737-800 TAROM
Compania aeriană TAROM are în posesie două avioane moderne Boeing 737-800. Acestea sunt într-o configurație de 189 locuri, câte 6 scaune pe rând.
Spre deosebire de celelalte modele de avioane TAROM, în Boeing 737-800 scaunele nu se înclină! Astfel, scaunele nu sunt prea diferite de cele ale competitorilor low-cost Wizz Air, Ryanair sau Blue Air.
De menționat că, în configurația de primire, rândurile 11 și 12 au câte o fereastră lipsă (vezi și foto sus).
Alte articole interesante:
Cel mai bun troller pentru avion
Cum sunt numerotate locurile din avion