Dupa 21 de ani, se reiau zborurile regulate pe aeroportul din Tulcea
După ce 21 de ani aeroportul din Tulcea a operat doar zboruri charter ocazionale, Fly Romania a reluat în 16 Mai 2014 zborurile regulate de pe aeroportul din Tulcea. Compania oferă trei zboruri săptămânale spre București Otopeni, operate în zilele de marți, vineri și duminică, un program destul de bun pentru un city break în Delta Dunării.
Pe lângă zborurile București Otopeni – Tulcea, vor mai fi operate și zboruri spre destinații internaționale: Milano Bergamo în zilele de marți și vineri respectiv Frankfurt – Tulcea duminică.
Începând de astăzi, 16 mai, operăm zboruri înspre și dinspre Delta Dunării. Am găsit multă deschidere din partea oficialităților din Tulcea și credem că prin zborul Otopeni – Tulcea, vom contribui la a aduce turiștii străini mult mai aproape de Deltă. De altfel, accesul atât către Deltă cât și către litoral va fi mult facilitat și pentru turiștii români din vestul țării datorită legăturii Timișoara – Otopeni – Tulcea, cu posibilitate de transfer către Constanța. Ori, din cauza distanței de până la 16 – 18 ore cu trenul din vestul țării până la litoralul românesc, turiștii alegeau destinații din vest, mai accesibile, subliniază Cătălin Buțu, directorul executiv al companiei.
Fly România a început operarea zborurilor la mijlocul lunii mai. Rutele internaționale sunt acoperite după cum urmează: Bergamo cu două zboruri pe săptămână din Tulcea, Verona cu trei zboruri săptămânale din Timișoara și București, Genova cu trei zboruri săptămânale din București, Barcelona cu trei curse săptămânale din București, Frankfurt, cu trei zboruri săptămânale din București și unul din Tulcea, Palermo cu două zboruri săptămânale din București și Antalya cu o cursă săptămânală din București începând din luna iunie. Pe ruta Timișoara – București, zborurile vor avea o frecvență zilnică exceptând ziua de sâmbătă, iar Tulcea – București de trei ori pe săptămână.
Zborurile sunt operate cu avioane de tip McDonell Douglas din seria MD-80 care au o capacitate intre 130 si 180 locuri, așadar vorbim de avioane capabile să transporte un număr mare de pasageri. Aceleași avioane se folosesc atât pe zborurile internet, cât și pe cele internaționale. Prin comparație, Tarom folosește avioane din seria ATR 42 și ATR 72 cu o capacitate între 42 și 70 pasageri cât și avioane mai mari precum Boeing 737, Airbus A318 sau chiar am văzut recent pe București – Timișoara și Airbus A310 – un avion folosit deseori pe rute lung-curier.
Pentru rutele interne, tarifele vor fi unice, 69,90 euro/zbor pentru București – Timișoara și 49,90 euro/zbor pentru București – Tulcea, în vreme ce pe rutele internaționale, prețurile pornesc de la 29,90 de euro/zbor. În aceste tarife este inclusă o gamă largă de servicii, dintre care transportul unui bagaj de cabină de maxim 7 kg și al unuia de cală de cel mult 20 kg, dar și servicii de catering la bord, așadar compania nu se poziționează ca un low-cost, însă mi-ar fi plăcut dacă bagajul de cabină (de mână) ar fi fost permis la 10 kilograme, cum este pe Tarom sau alte companii aeriene.
Mă aștept ca Fly Romania să adauge în viitorul apropiat și alte zboruri interne, și aici aș paria pe un București Otopeni – Cluj Napoca cât și legături între orașele principale din România, mă gândesc la un Timișoara – Cluj Napoca sau un Timișoara – Iași.
Fly România este un brand al Ten Airways, o companie aeriană cu capital românesc, care și-a început activitatea în 2010. Până în prezent, a operat în sistem charter și wet lease, ceea ce presupune închirierea aeronavei cu tot cu echipaj și celelalte servicii pentru a opera în numele unei alte companii Fly România operează zboruri sub brandul propriu începând din luna mai 2014.
Biletele pot fi achiziționate online de pe site-ul companiei, www.flyromania.com, care este deja funcțional sau de la agențiile partenere.