DAN Air mută zborurile de la Brașov la Aeroportul Bacău
Compania aeriană DAN Air, prima companie aeriană care a operat zboruri comerciale de la Aeroportul Brașov a anunțat că își va muta toate operațiunile de la Aeroportul Brașov pe Aeroportul „George Enescu” din Bacău.
Operatorul aerian a comunicat astăzi că zborurile sale de la Brașov se vor muta din data de 13 noiembrie la Bacău și se vor opera conform aceluiași program pe care compania îl oferea de la Brașov.
De la 11 decembrie, DAN Air se așteaptă să își mute complet operațiunile pe Aeroportul din Bacău.
DAN Air pleacă de la Brașov datorită programului scurt al aeroportului
Operatorul aerian românesc a menționat că face această modificare după ce Aeroportul Brașov a prelungit programul actual de operare de la ora 07:00 până la ora 19:00 până în 15 ianuarie 2024. Compania DAN Air probabil se aștepta ca programul aeroportului să fie deja prelungit, fiind un subiect îndelung reclamat de către DAN Air în ultimele luni.
Spre deosebire de Aeroportul Brașov, Aeroportul din Bacău are un program de operare non-stop.
Care sunt opțiunile pentru pasagerii afectați de mutarea de la Brașov la Bacău?
Pasagerii brașoveni sau cei care călătoreau spre Brașov și sunt afectați de către această mutare a zborurilor se pot adresa operatorului aerian, acesta din urmă menționând că va oferi transfer gratuit între Bacău și Brașov în ziua zborului.
În comentariile de pe Facebook, operatorul aerian spune și că pasagerii care doresc să renunțe la călătorie, se pot adresa operatorului pentru a solicita rambursarea contravalorii biletelor de avion achitate.
Va avea DAN Air succes la Bacău?
În ceea ce îi privește pe pasagerii de la Bacău, DAN Air a pus deja în vânzare biletele de avion de la Bacău spre Bruxelles, Munchen, Nurnberg, Stuttgart, Madrid, Barcelona și Valencia.
Însă jocul acesta de ping-pong făcut de DAN Air cu uite zborul, nu e zborul este cel puțin chestionabil. DAN Air ar fi trebuit să anunțe că zborurile de la Brașov de după 13 noiembrie se vor opera doar dacă programul aeroportului ar fi prelungit. Altfel, au promovat zboruri puse la vânzare știind că acestea ar putea să nu fie operate.
Rămâne de văzut ce succes va avea de la Bacău DAN Air. Piața din regiunea Moldovei este captată de către Wizz Air în prezent, care își solidifică puternic oferta de zboruri de la Iași. Este practic același lucru pe care l-a făcut în Cluj. Ieșirea Blue Air de pe piața din România a făcut ca Wizz Air să fie principalul beneficiar.
Va putea DAN Air să construiască pe ce a lăsat Blue Air în urmă la Bacău? Rămâne de văzut.
Aeroportul Brașov rămâne doar cu două rute oferite de Wizz Air
Cât despre Aeroportul Brașov, succesul acestui aeroport este cu siguranță afectat de limitarea orarului oferit. În condițiile prezente, Aeroportul rămâne doar cu două zboruri regulate, oferite de Wizz Air, spre Londra Luton (de trei ori pe săptămână) și Dortmund (de două ori pe săptămână).
Pe de altă parte, nici Aeroportul Bacău nu se prezenta semnificativ mai bine anterior de mutarea zborurilor Dan Air. Astfel, conform orarului de zbor, Wizz Air opera de la Bacău două destinații: Londra Luton și Milano (Malpensa), iar Aeroitalia un zbor spre Roma.