Ce se mai aude despre MH-370, avionul disparut al Malaysia Airlines
De cateva zile perioada se discuta foarte putin despre recenta disparitie a avionului Boeing 777-200 (inregistrat 9M-MRO) al Malaysia Airlines din 8 Martie 2014.
Partea buna este ca s-au terminat cel putin speculatiile din ziarele de scandal si acum eforturile se concentreaza pe gasirea efectiva a aeronavei sau a ce a mai ramas din ea. In speta e de interes gasirea cutiilor negre, care ar putea elucida mare parte din misterul acestui zbor care a disparut de pe radare in drumul catre Beijing, deasupra Golfului Thailandei, in momentul in care aeronava intra sub turnul de control al autoritatilor din Vietnam.
Cu ajutorul unor date de la satelitii Inmarsat s-a putut determina faptul ca avionul s-a prabusit cel mai probabil undeva in Sudul Oceanului Indian, intr-o zona aflata la aproximativ 1000 kilometri de coastra Australiei – adica a mai zburat undeva la 4-5 ore dupa disparitia initiala.
In 24 Martie 2014 s-a si confirmat de catre autoritatile malaeziene ca nu exista niciun dubiu ca avionul Boeing 777 9M-MRO a sfarsit in sudul oceanului Indian si ca toti pasagerii si membri echipajului au decedat.
Doua nave au detectat in Ocean si semnale care ar putea proveni de la avion si astfel s-a decis trimiterea unui vehicul submersibil in zona, spre a explora apele adanci de peste 4500 metri. Cautarea s-a blocat cateva zile dupa ce submersibilul a urcat la suprafata, pentru ca din constructie acesta nu putea cobora sub 4500 metri. Totusi, s-a revaluat si s-a determinat ca exista doar un risc minim pentru submersibil si astfel s-a reluat cautarea in zonele de unde s-au receptionat semnale care ar putea proveni de la avionul disparut.
Nu stiu daca avionul va fi vreodata gasit, imi este tare greu de crezut, iar pozitionarea cu ajutorul satelitilor s-a bazat pe niste ping-uri trimise de sateliti, initial s-a crezut ca este vorba de o plecare spre una din tarile din Centrul Asiei sau spre Somalia, ulterior s-a dat sigur faptul ca a luat-o spre Sud.
Totusi, imi este absolut ireal faptul ca in 2014 din mijlocul Golfului Thailandei si la trecerea din nou a aeronavei peste Malaezia acesta nu a fost detectat decat de niste urme ale radarelor militare.