Boeing afiseaza primul 737 MAX – a patra generatie de avioane din familia 737

Astazi dimineata, in cadrul unei ceremonii interne alaturi de angajatii gigantului american constructor de avioane, Boeing a avut o ceremonie prin care a prezentat noul avion din seria 737 MAX angajatilor. Primul MAX are denumirea Spirit of Renton.

Avioanele din seria Boeing 737 MAX au fost deja comandate in 2955 exemplare de la mai mult de 60 clienti din intreaga lume. Avioanele din familia Boeing 737 sunt cele mai populare avioane comerciale de tip jet, fiind introduse inca din anii 1960. 737 MAX nu este un avion nou, ci mai degraba un upgrade din punct de vedere al tehnologiilor folosite, astfel ca putem spune ca 737 prin MAX a ajuns la a 4-a generatie de avioane.

Primul avion din seria 737 MAX a fost vopsit in culorile de casa ale companiei producatoare de avioane si are numarul de inregistrare 1A001. Acest avion este doar primul dintre cele 4 avioane care vor parcurge testele pentru certificarea noului model in testele de autorizare de zbor, supervizate de FAA. Dupa certificarea de catre FAA, primul 737 MAX in uz efectiv comercial va fi livrat catre compania americana Southwest, livrare planificata in 2017.

Testele de zbor pentru primul 737 MAX vor incepe anul viitor. Pana atunci, avionul va fi pregatit astfel incat chiar de la primul zbor specialistii sa confirme capabilitatea avionului de a zbura exact asa cum s-a estimat initial.

Pe langa primul avion din aceasta serie – 1A001 – alte doua avioane din aceeasi serie mai sunt pe linia de productie, 1A002 fiind deja aproape finalizat. Al 4-lea avion care va fi folosit in testele pentru certificarea aeronavei este si el in productie.

La fel ca in cazul completarii designului final pentru Dreamliner 787-10, Boeing insista pe faptul ca si acest avion a mers exact cum a fost planificat, intrarea in vopsitorie fiind planificata pentru 30 Noiembrie 2015, exact cu s-a estimat in urma cu 4 ani.

737_max_boeing

Foto: Boeing

Pentru pasageri, nu ma astept ca noul Boeing 737 MAX sa vina cu un impact considerabil, la ce m-as astepta ar fi un zgomot ceva mai mic decat al avioanelor curente din familia 737 si poate o scadere a pretului biletelor, avand in vedere acest model este mai economic din punct de vedere al consumului de carburant. Insa cum pretul carburantului astazi este un nivel foarte mic, impactul in preturile biletelor de avion nu cred ca va fi atat de mare. Sper insa la un avion mai sigur, desi atunci cand ma urc intr-un Boeing am deja parte de o siguranta aparte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *