Boeing a publicat primele imagini cu cabina noilor avioane 777X
Boeing 777X este unul dintre cele mai așteptate lansări din lumea aviației comerciale de anul acesta. Aeronava va decola pentru prima dată anul acesta, iar începând din 2020 va fi în serviciul comercial. Clientul de lansare pentru noul 777X va fi Lufthansa.
Zilele acestea, Boeing a publicat primele imagini cu configurațiile interioare propuse pentru noile aeronave din seria 777x – 777-8, 777-9 și 777-10. Acestea nu diferă foarte mult de configurații existente pe modele 787 sau chiar și pe generația anterioară de 777, dar în anumite puncte sunt totuși câteva elemente noi, cum ar fi designul cabinei.
Chiar dacă imaginile publicate de către Boeing sunt doar randări, acestea oferă o imagine de ansamblu interesantă asupra configurațiilor pe care producătorul american de aeronave le propune operatorilor care vor folosi acest nou model.
Avioanele din noua serie Boeing 777X sunt așteptate a ridica tehnologia la un nivel următor, iar pe lângă continuarea confortului oferit pasagerilor prin modelul anterior 787 Dreamliner, aeronava are și niște specificații foarte interesante. Acesta este mai mare decât seria precedentă 777, atât ca circumferință a fuselajului cât și ca anvergură a aripilor, anvergură care ajunge la 71 metri.
În fapt, noile aeronave din seria 777X vor avea vârfurile aripilor rabatabile pentru ca aeronava să fie compatibilă cu lățimea căilor de rulare pe aeroporturile pe care va zbura.
Printre companiile aeriene care au comandat deja aeronave din seria 777X, pe lângă Lufthansa, clientul de lansare, mai putem aminti de Qatar Airways,
Noile Boeing 777-9 sunt așteptate a avea configurații standard de 414 pasageri într-o configurație cu două clase de călătorie, respectiv 349 pasageri în configurații standard cu 3 clase de călătorie. Versiunea 777-10 va avea o capacitate chiar mai mare, momentan însă nu există informații clare despre câte locuri va oferi în plus varianta -10.
Primul lucru evident pe care l-a făcut Boeing față de versiunile precendente este să schimbe oarecum interiorul, acest lucru făcându-l prin designul compartimentelor superioare de bagaje, care acum sunt cu muchii mai drepte față de versiunile anterioare ale modelului 777 sau 787.
La fel ca la modelul 787, și la acesta controlul geamurilor și al luminozității va fi electronic, prin apăsarea unui buton de lângă fereastră sau controlat de către echipajul de cabină.
Din propunerea Boeing pentru clasa economy reiese că spațiul dintre picioare nu este redus dramatic față de alte aeronave. Putem sesiza și dimensiunea generoasă a ecranului propus pentru sistemul de divertisment la bord.
Configurația clasei economy cel mai probabil pentru majoritatea operatorilor va fi un 3-4-3, cu 3 scaune pe culoarele de lângă ferestre, respectiv 4 în culoarul mijlociu.