Airbus testează tehnologia DragonFly pentru asistența piloților în cazurile de urgență

Compania europeană producătoare de aeronave, Airbus, a anunțat astăzi testarea tehnologiilor Airbus UpNext Dragonfly.

Această tehnologie nouă include asistență pentru aterizarea aeronavei chiar și atunci când piloții sunt incapacitați, dar tehnologia ajută și la sol sau în timpul zborului când condițiile meteorologice sunt dificile.

Ce este DragonFly?

Cunoscute sub numele de DragonFly, tehnologiile care fac obiectul demonstrației includ devierea automată în caz de urgență în regim de croazieră, aterizarea automată și asistența la rulare și au ca scop evaluarea fezabilității și pertinenței explorării în continuare a sistemelor de zbor autonome în sprijinul unor operațiuni mai sigure și mai eficiente.

„Aceste teste reprezintă unul dintre mai mulți pași în cercetarea metodică a tehnologiilor pentru a îmbunătăți în continuare operațiunile și siguranța”, a declarat Isabelle Lacaze, responsabilul demonstratorului DragonFly, Airbus UpNext. „Inspirate de biomimetism, sistemele testate au fost concepute pentru a identifica caracteristici din peisaj care să permită unei aeronave să „vadă” și să se miște în siguranță în mod autonom în mediul înconjurător, în același mod în care libelulele au capacitatea de a recunoaște reperele.”

În timpul campaniei de testare în zbor, tehnologiile au fost capabile să asiste piloții în timpul zborului, gestionând un eveniment simulat de incapacitate a unui membru al echipajului, precum și în timpul operațiunilor de aterizare și de rulare. Ținând cont de factori externi, cum ar fi zonele de zbor, terenul și condițiile meteorologice, aeronava a fost capabilă să genereze un nou plan de traiectorie de zbor și să comunice atât cu Controlul Traficului Aerian (ATC), cât și cu Centrul de Control al Operațiunilor companiei aeriene.

Citește și  766 avioane comerciale livrate de Airbus în 2024

Testare în condiții de timp real pe Aeroportul Toulouse Blagnac

Airbus UpNext a explorat, de asemenea, caracteristici pentru asistența la rulare, care au fost testate în condiții de timp real pe aeroportul Toulouse-Blagnac. Tehnologia oferă echipajului alerte audio ca reacție la obstacole, control asistat al vitezei și ghidare către pistă cu ajutorul unei hărți dedicate a aeroportului.

În plus față de aceste capacități, Airbus UpNext lansează un proiect pentru a pregăti următoarea generație de algoritmi bazați pe imagine computerizată pentru a îmbunătăți asistența la aterizare și la rulare.

Aceste teste au fost posibile prin cooperarea cu filialele Airbus și cu parteneri externi, inclusiv Cobham, Collins Aerospace, Honeywell, Onera și Thales. DragonFly a fost finanțat parțial de Autoritatea franceză pentru aviație civilă (DGAC) în cadrul planului French Stimulus, care face parte din Planul european, Next Generation EU și din planul Franța 2030.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *