Air France oprește divizia low-cost Joon
Joon este în prezent o companie aeriană de tip low-cost adresată în publicitate în special tinerilor, companie aflată sub tutela Air France.
Acesta a debutat zborurile în Decembrie 2017, iar în prezent are o flotă proprie de 15 aeronave cu care zboară spre 11 destinații, atât scurt cât și lung-curier, zboruri regulate sau sezoniere.
Din păcate Air France a anunțat că pe viitor va opri zborurile Joon și va integra atât angajații acestei divizii cât și avioanele acestora direct în brandul mamă – Air France.
Joon mai are o comandă de 10 aeronave Airbus A350, care acum nu vor mai fi livrate diviziei low-cost ci pare că vor intra direct în flota companiei mamă.
Chiar dacă francezii spun că proiectul a avut și părți bune – printre care lansarea unui nume nou pe piață, brandul Joon în final a slăbit renumele Air France și așadar urmează o integrare a forțelor celor două divizii sub numele principal Air France.
Adevărul este că brandul Joon era un ghiveci din de toate – încercau să se adreseze tinerilor printr-un brand low-cost, dar aveau cabină business, ofereau servicii tip boutique cu mâncare organică iar însoțitorii de zbor erau îmbrăcați foarte casual, aș spune fără personalitatea clasică angajaților unei companii aeriene.
Air France a decis să lanseze un proiect pentru a studia viitorul numelui Joon și integrarea angajaților și a aeronavelor în Air France. Conceptul a fost dificil de înțeles de către clienți, de angajați, de piețe și investitori. Pluraritatea brandurilor în piață a creat complexitate și din păcate a slăbit puterea brandului Air France – a declarat Air France într-un comunicat de presă.
Air France a precizat că zborurile Joon programate vor fi operate în continuare până la încheierea proiectului, urmând ca după aceea aeronave și angajații să intre sub tutele Air France. Rezervările pe zboruri Joon sunt disponibile în continuare, dar cel mai probabil dincolo de orarul de vară 2019 aceste zboruri nu vor mai fi puse la vânzare.
Conform unor informații din presa internațională de specialitate, însoțitorii de zbor aveau salarii cu până la 40% mai mici decât cei care lucrau pentru Air France, chiar dacă piloții erau plătiți la fel.
Foto: Flickr / Anna Zvereva – JOON, F-GKXY, Airbus A320-214