Aglomerație la preluarea bagajelor pe Aeroportul Henri Coandă Otopeni
Aeroportul Internațional „Henri Coandă” București-Otopeni se confruntă astăzi cu probleme generate de numărul mare de pasageri care predau bagaje de cală. Banda de preluare a bagajelor fiind depășită atât de numărul pasagerilor cât și de, zic reprezentanții aeroportului, de operarea incorectă a acestor benzi de către angeții de handling.
Astfel, benzile de preluare bagaje pe fluxul de plecare conform postărilor pe social media a mai multor călători funcționează intermitent, lucru ce generează supra-aglomerări la ghișeele de check-in ale companiilor aeriene.
”In cursul primei parti a zilei de 3 ianuarie 2020, pe aeroportul Henri Coanda s-au integistrat aglomerari la ghiseele de check-in, in special din cauza ca numarul de bagaje de cala predate de pasageri a fost mult peste nivelul unei zile obisnuite. In aceste conditii, desi nu s-au integistrat defectiuni la sistemele de benzi de bagaje, acestea au functionat cu intermitenta, ca urmare a suprasolicitarii si incarcarii incorecte de catre personalul agentilor de handling. Suplimentar, s-au inregistrat si caderi repetate de tensiune pe reteaua electrica ce alimenteaza aeroportul, fapt ce a generat mici intreruperi ale altor sisteme din terminal. Facem precizarea ca alimentarea electrica a sistemelor vitale este asigurata si cu generatoare, astfel incât acestea sa functioneze fara intreruperi. De asemenea, facem precizarea ca nu s-au inregistrat intarzieri semnificative ale curselor” – au transmis reprezentanții Aeroportului Otopeni
În imaginea de mai jos de notat totuși cum coada este comună pentru zboruri Lufthansa, Swiss și Austrian.
Investițiile se lasă așteptate la Aeroportul Otopeni
Problemele cu benzile de bagaje la Aeroportul Otopeni nu sunt noi, în luna octombrie 2019 notam cum aceste benzi cu greu fac față inclusiv pe fluxul de intrare în țară atunci când aterizează curse aeriene cu avioane mai mari.
Având în vedere creșterea exponențială a pasagerilor pe aeroportul principal al țării, lipsa investițiilor proporționale devine vizibilă, aeroportul oferind facilități minime pasagerilor care îi trec pragul. Iar de lipsa banilor Aeroportul Otopeni nu se poate plânge.
Intervențiile anterioare ale politicului notau cum companiile de handling nu fac față sau nu investesc, însă în unele situații precum cea relatată în octombrie, sau cea de astăzi arată cum în sine capacitatea aeroportului este depășită, fără să mai amintim de alte facilități pe care aeroportul le-ar putea oferi mai bine (cum ar fi parcarea). De altfel, și astăzi, se dă vina pe operatorii de handling, care ar opera incorect aceste benzi. Întrebarea este, cum sunt atât de incorect operate benzile de preluare ale bagajelor? Pe alte aeroporturi din lume nu se întâmplă astfel de lucruri?
Comparat cu alte aeroporturi care primesc spre 15 milioane de pasageri anual, cum stă Otopeni la infrastructura de preluare/sortare bagaje față de alte aeroporturi? Bine, rău?
Una dintre soluțiile la care ar putea apela aeroportul ar fi programarea mai dispersată a zborurilor, știindu-se faptul că dimineața devreme pleacă numeroase curse aeriene spre Europa. Totuși, acest lucru nu ar fi în avantajul companiilor aeriene, care ar fi nevoite să țină avioanele mai mult la sol, ceea ce s-ar traduce fie prin costuri mai mari pentru biletele de avion, fie prin mai puține curse aeriene spre Europa.
O altă situație pe care am remarcat-o la zboruri precedente este că deși majoritatea companiilor aeriene ne invită la aeroport cu trei ore înainte de zbor, ghișeele de check-in și predare bagaje pentru zboruri se deschid doar cu 2 ore înainte de zbor.