Zbor Bucuresti – Paris si retur cu Tarom

V-am spus ca mi-am cumparat bilete de avion cu 99 EUR dus-intors pana la Paris, cu Tarom, nu-i asa? ­čÖé Chiar daca inainte am zburat de 8 ori cu Tarom in diverse ocazii, niciodata nu am plecat cu ei intr-un city-break, decat (daca se pune) in zborurile interne spre casa. Asadar oferta de 99 EUR si zborul spre Paris a fost o buna ocazie de a pleca si in alte interese cu ei decat in a-i revedea pe parinti sau in treaba cu munca, unde mai pui ca niciodata nu gasesti atat de ieftin un zbor la o companie de linie pana in Paris! La Air France cele mai mici preturi le-am vazut undeva la 130 EUR.

Zborul cu Tarom a fost exact asa cum ma asteptam sa fie, nici cel mai grozav zbor insa in niciun caz un zbor rau chiar daca a fost un zbor exact in situatia actuala a celor de la Tarom, cuprinzand de toate: stewardese care isi fac treaba mecanic (la intoarcere), mici probleme la Paris si colac peste pupaza si un bagaj pierdut. Insa uscaturi exista in fiecare padure iar uscaturile altora care se rasfrang asupra celor de la Tarom din pacate nu mai sunt in ograda noastra.

In timp ce Air France┬áa adaugat al 4-lea zbor zilnic spre Bucuresti, Tarom zboara doar de 2 ori pe zi spre Paris. Fiind intr-o alianta, m-as fi asteptat ca Tarom sa fi fost principalul beneficiar al acestei rute, din pacate nu se intampla acest lucru iar in ceea ce priveste cauzele – nu sunt in masura sa trag concluziile. Ori, oricum, cred ca multi dintre cei care zboara spre Paris continua zborurile spre alte destinatii Air France. Asadar pentru mine este de neinteles de ce nu este situatia inversa, in fond AF ar trebui sa castige din zborurile lungi si nu din zborurile pre-transfer.

Zborul l-am avut in avioanele YR-BGA si YR-BGB, doua dintre avioanele cele mai vechi din flota Tarom, trecute cu bine peste 20 de ani. Din fericire avioanele nu isi arata deloc varsta, semn ca sunt bine intretinute. Iar acest lucru este vizibil atat la interior cat si la exterior. As fi zis ca avioanele ar avea vreo 10-12 ani, nu 22 ani. De curand am calatorit de exemplu cu un avion al unei companii low-cost din Romania si la felul in care arata interiorul as fi zis ca ar avea 10 ani avionul, nu 3 ani, cat am aflat ca avea.

Cite╚Öte ╚Öi  TAROM anun╚Ť─â cererea pentru achizi╚Ťia a trei aeronave lung curier

La plecare am avut parte de mici turbulente in prima parte a zborului si la aterizare, apreciez ca au fost si cativa calatori care au zburat atunci pentru prima data cu avionul, dupa strigatele scoase de ei si aluziile ca s-ar prabusi avionul, lucruri ce au iritat vizibil ceilalti pasageri. In astfel de cazuri mi-as dori sa intervina mereu echipajul de cabina, ceea ce din pacate nu am vazut nicaieri. Este un disconfort mare pentru ceilalti pasageri sa auzi astfel de expresii din partea unor calatori.
Cand am ajuns, am fost nevoiti sa stam in avion cam 20 minute pentru ca cei de la terminal nu au reusit sa conecteze burduful la avion. Am calatorit pe acest zbor cu avionul cel mai popular din lume, Boeing 737: The 737 series is the best-selling jet airliner in the history of aviation [sursa].

Intoarcerea a fost intarziata cu aproximativ 10-15 minute due to the late arrival of the aircraft, un zbor care intr-adevar a plecat mai tarziu din Bucuresti. La intoarcere le-am auzit pe stewardese cum se plangeau ca au prea multe bagaje si le laudau pe cele de la poarta de imbarcare ca au verificat bagajele sa nu depaseasca maximul admis. Nu mi-a produs mare confort aceasta discutie, in fapt Tarom are optiunea de a micsora limita de bagaj de la 10 la 7kg daca au probleme in aceasta privinta.
Zborul de intoarcere a fost extrem de lin, nu am avut deloc turbulente. Meniul la bord a fost bun si la plecare si la intoarcere, oferita tot de Alpha Rocas (fie mi-a fost prea foame, fie de data asta le-a iesit, nu ca pe zborul British spre Londra). Mi-a displacut foarte mult faptul ca stewardesele au venit o singura data in timpul zborului sa ia pachetele goale de mancare/bauturi, ceea ce m-a facut sa stau mai bine de o ora cu spatarul jos pentru ca mai aveam lucruri neconsumate.. nu e ceva nou, mi s-a mai intamplat, de exemplu pe un zbor TAP Portugal..insa acela era un zbor de noapte.

Cite╚Öte ╚Öi  Ryanair cre╚Öte frecven╚Ťele pe zborurile Bucure╚Öti - Timi╚Öoara ╚Öi adaug─â al treilea zbor zilnic ├«n zilele de luni, miercuri ╚Öi vineri
In zbor spre Paris cu Tarom
In zbor spre Paris cu Tarom

Ajunsi in Bucuresti am ramas fara bagajul depus la cala, din timp, la Paris, la ghiseele Air France.
L-am primit la vreo 36 ore pe urma direct acasa, am apreciat aici profesionalismul celor de la Tarom care m-au ajutat sa recuperez bagajul si m-au consiliat pe tot parcursul recuperarii bagajului, linistindu-ma. Am scris un articol complet despre acest lucru.
Necazul este ca statistica e foarte departe de a considera un lucru normal pierderea bagajului intr-un zbor fara transfer intre doua capitale europene. Si nu am fost singurul, insa drept e ca in celelalte vreo doua cazuri de bagaje pierdute pe acelasi zbor nu stiu aeroportul de pornire. In orice caz, un haos la Paris de nedescris, inca de cand ai intrat in Aeroport: la vama doar doua ghisee pentru cetateni EU, trenul care leaga aeroportul de oras circula cu intarziere, depunerea bagajelor haotica, samd.
Toata lumea spune ca aeroportul Otopeni este mic. Ei, asa mic, eu il consider foarte cochet si destul de eficient – nu am avut niciodata probleme cauzate de personalul din Romania.

Zbor Tarom Paris

Una peste alta, pot totusi sa spun ca am zburat full-service la pret de low cost. Poate chiar ultra low-cost. Daca vor mai fi oferte la Tarom cu siguranta ii voi alege. Am asa un iz de patriotism in mine si i-as alege chiar si atunci cand ar mai fi variante, atata tot ca pretul sa nu fie disproportionat. Faptul ca am apreciat acele avioane destul de vechi intr-o stare buna reprezinta un semn foarte bun si o lauda adresa personalului de mentenanta. Desigur, nu sunt specialist sa apreciez dincolo de ce este evident, dar pentru mine, ca pasager, m-am simtit in siguranta.
Daca as prinde cate o oferta de 99EUR si pe zborurile interne atunci cu siguranta as calatori muuult mai des cu ei, avand in vedere ca ar fi chiar mai ieftin decat cu trenul(!).

Sursa imagine cover: Flickr / YR-BGB

Las─â un r─âspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *