Zbor București – Copenhaga cu Blue Air

De câteva săptămâni Blue Air a lansat propriile zboruri directe între București și Copenhaga. Este un prilej de bucurie, pentru că multă vreme SAS a fost cam singura companie aeriană pe rută și zbura destul de sezonier, doar cu câteva zboruri pe timp de iarnă, doar vara zilnic. Iar SAS nu se poate lăuda cu prețuri foarte mici pentru piața din România, cel puțin nu în perioada de vârf, din vară, când mulți români vizitează capitala Danemarcei, alături de împrejurimi.

Am zburat pe unele dintre primele zboruri Blue Air spre Copenhaga

Am avut astfel ocazia să călătoresc pe unul dintre primele zboruri la mijlocul lui iunie. Primul zbor a fost oferit în 2 iunie 2017. În plus, la final de iulie am mai călătorit o dată cu Blue Air, tot pe ruta București – Copenhaga.

Zboruri operate de 3 ori pe săptămână de la București

Pentru început, zborurile vor fi operate de 3 ori pe săptămână, ori sper ca aceste zboruri să aibă succes pe tot parcursul anului. SAS, competiția directă, zboară de multe ori iarna doar o singură dată pe săptămână, chiar dacă în timpul verii zboară zilnic. Iar comunitatea de români din zona Malmo – Copenhaga este suficient de mare încât să fie mai multe zboruri pe săptămână, pe tot parcursul anului.

Prețurile sunt destul de fluctuante dar regula generală este să rezervi biletul de avion din timp

Biletele de avion se găsesc la prețuri foarte fluctuante. Uneori le găsești la prețuri de genul 140-150 lei pe segment(foarte rar), alteori, mai în sezon, adică mai încolo vara sunt la prețuri care încep de la 800 lei. Fără bagaj de cală, fără meniu inclus, tipic low-cost. Foarte scump, dar hey, zbori spre Copenhaga, unde cam totul e cvasi-exagerat de scump. Așa că, recomandarea mea – planificați cu mult timp înainte plecarea spre orice țară nordică pentru a salva câteva sute bune de lei. Și acest sfat poate fi general valabil spre orice destinație nordică, că e Oslo sau Stockholm.

Primul zbor operat cu aeronavă Boeing 737-800, al doilea cu mai vechiul 737-500

Blue Air Boeing 737-500
Blue Air Boeing 737-500

În fine, revenind la zborul meu, acesta a fost operat cu o aeronavă Boeing 737-800, YR-BMB. Practic, cel mai vechi Boeing 737-800 din flota Blue Air și oarecum avionul, dacă e să privim acum înapoi, care poate fi considerat pasărea Phoenix a companiei. De atunci, Blue Air a mai cumpărat câteva Boeing-uri de capacitate mai mare și chiar a anunțat că va cumpăra o mulțime de avioane noi Boeing 737 MAX.

Al doilea zbor a fost operat cu un avion Boeing 737-500, YR-AMD. Ceva mai vechi, avionul are peste 25 ani, dar a intrat în flota Blue Air după ce Lufthansa a renunțat la el. La avioanele 737-500 Blue Air merită să plătiți extra pentru scaunele 1A și 1C pentru că sunt fără scaun în mijloc și locul la picioare este uriaș.
La fel și pentru scaunele 2D, 2E și 2F, cu mențiunea că aici există scaunul din mijloc.

Mi-am dat seama din proiectul Unim România, unde am zburat de patru ori cu avioane de acest tip și de aceea am plătit vreo 70 lei extra pentru acest scaun.

Mai jos puteți vedea spațiul super generos de la picioare pe primul rând pe avioanele configurate astfel.

Scaun 1A și 1C Boeing 737-500 Blue Air
Scaun 1A și 1C Boeing 737-500 Blue Air

Îmbarcare rapidă de la tunel pentru zboruri

A fost bine că plecarea s-a realizat prin transfer direct pe tunel, de la poarta 2 prima dată. Inițial m-a surprins că aeronava nu era la poartă când am intrat în zonă, dar ulterior a fost adusă de un utilaj la poartă pentru îmbarcare. Drăguț.

Îmbarcarea a fost destul de eficientă și rapidă. A fost ceva coadă însă, și cum eram cam printre primele porți de îmbarcare de cum vii în terminal, e posibil ca să îi fi deranjat pe alți călători, mai ales că e plasat și extrem de neinspirat o casă de schimb valutar în zona aceste porți. Dar ce să faci, activitatea principală a aeroportului e de a îmbarca oameni, nu de a schimba bani la suprapreț pe ultima sută de metri.

Avionul pe interior părea bine întreținut, chiar dacă își arăta vârsta, cel puțin în zona scaunului meu. Curat, nimic de spus, dar își arăta vârsta.

Scaunele au fost confortabile. M-a surprins că se puteau înclina chiar generos, pasagerul din fața mea, chiar dacă era un zbor de mai puțin de 3 ore a profitat din plin de asta. Mi-a înclinat scaunului în față chiar în timp ce mâncam, dar ce pot să zic – era dreptul său. Nu aveam de ales la moment dat decât să îmi inclin și eu scaunul.

Scaune Boeing 737-800 Blue Air
Scaune Boeing 737-800 Blue Air

Pentru al doilea zbor tot de la tunel ne-am îmbarcat, dar de la poarta 7.

Ambele zboruri au decolat cât de cât în timpul stabilit înainte, chiar dacă la al doilea zbor au fost ceva probleme cu bagajele (unii călători aveau niște chestii interzise în bagaje). Nu am înțeles ce a fost situația aceea, dar e bine că s-a rezolvat.

Mic dejun binevenit – meniul cald se rezervă dinainte

Pe primul zbor am primit și un mic dejun care a avut o consistență grozavă. Din capul locului trebuie să spun că m-am trezit cu mic dejun, deși nu cumpărasem. Nici până astăzi nu am aflat cine a făcut acel random act of kindness de am primit meniu gratuit (care se plătește pe acest zbor), dar îi mulțumesc.

Apropo de meniuri, meniurile calde trebuie cumpărate în momentul rezervării zborului sau cu câteva înainte. Motivul este că meniurile sunt proaspăt pregătite și se încarcă în avion doar acele meniuri calde care sunt rezervate dinainte. Așadar, pentru meniu sigur, aș zice să le cumpărați din timp. Sunt undeva pe la 9-10 EUR pachetele de meniuri din Blue Bistro.

În zbor se mai vinde și apă, suc sau alte băuturi. În general este cam 10 lei o apă sau un suc, cam același preț din aeroport.

Sandwichurile făcute de restaurantul Mica Elveție sunt scumpe

La al doilea zbor, cel din iulie, nu am mai avut norocul să fiu pe lista celor care au primit meniu cald, așadar am cumărat un sandwich care nu a fost extraordinar, fiind scump (vreo 24 lei).

Aceste sandwichuri sunt produse de Mica Elveție, un restaurant din București destul de bine cotat, dar la care un prieten a avut ceva situații urâte (absolut de nedescris, dar nu face subiectul articolului, dacă vreți mai multe detalii, le găsiți aici, cu mențiunea că nu au absolut nicio legătură cu acest zbor).

Porția e foarte mică, mai bine vă cumpărați un meniu cald dinainte de zbor, costă cam 10 EUR și este INFINIT mai sățios decât felia de pâine cu ceva mezeluri pe care o primiți. Același lucru l-am menționat și la primul meu zbor cu Blue Air, de anul trecut, când am călătorit dus-întors pe ruta București – Lyon.

Sandwich zbor Blue Air Mica Elveție
Sandwich zbor Blue Air Mica Elveție

Zborul în rest nu este prea special. Poate dacă aveți noroc și nu e jos plafonul de nori veți vedea superbul pod Oresund și veți trece deasupra orașului suedez Malmo. Apropierea de aeroport în general este deasupra mării, așadar nu este cine știe ce spectaculoasă.

Podul Øresund - København Malmo
Podul Øresund – København Malmo

Sosirea în Copenhaga e tot la tunel

Aeroportul din Copenhaga este uriaș în ceea ce privește numărul de pasageri care îl tranzitează, dar totuși nu mi s-a părut aglomerat din cale afară. Totul este extrem de bine organizat.

Avionul trage tot la burduf, așadar chiar dacă plouă (în Copenhaga vremea este foarte schimbătoare, luați-vă umbrelele!), nu vă va afecta prea tare. Zona de sosiri este cam aceeași cu cea de plecări, dar totul este excelent semnalizat.

Dacă aveți pașaport biometric puteți trece foarte repede peste controlul documentelor și ajungeți imediat în sala de preluare bagaje. Șansele sunt să nu fi sosit încă bagajele, dar măcar aveți afișat un estimat de minute până vine bagajul de cală.

Video zbor București – Copenhaga – Decolare și aterizarea la Copenhaga

Pentru al doilea zbor, cel operat cu aeronava Boeing 737-500 am reușit să fac și un video cu zborul. Sper să vă placă.

De la Aeroport puteți merge direct cu metroul în oraș

Probabil primul șoc va fi prețul transportului în comun, dar trebuie să știți că din Aeroport puteți lua direct metroul spre oraș. Există o linie directă care circulă non-stop, sigur cu frecvențe diferite – dar ziua frecvențele sunt dese. Singura chestie este că o călătorie cu metroul de la aeroport până în oraș este destul de scumpă, aproximativ 35 coroane, ceea ce e cam 4-5 EUR.
Dar, în general, transportul în comun în Danemarca este destul de scump, așa fiind posibile frecvențele dese și calitatea general bună a serviciului de transport.

Altfel, Copenhaga este un oraș superb, iar asta începând cu faimosul port Nyhaven și până la cartierele Amagerbro sau alte cartiere mai nou sau mai vechi. Luați-vă și umbrelele și haine groase, pentru că fiind oraș situat între continent și mare vremea este foarte schimbătoare.

Verifică cele mai bune prețuri pentru bilete de avion / Verifică cele mai mici prețuri pentru hoteluri în Copenhaga pe Momondo

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *