TAROM vrea 13 avioane Regional Jet cu capacitate de până la 120 locuri

Compania aeriană TAROM pare că dorește să își consolideze serios flota și să adauge un număr impresionat de până la 13 avioane noi de tip Regional Jet. Aceste avioane ar trebui să vină cu o capacitate între 70 și 120 locuri, iar clasele de călătorie să poată fi despărțite prin separator mobil.

Dintre pretendentele pentru această clasă de aeronave s-ar putea califica aeronave din familia Embraer 190, Sukhoi Superjet sau Bombardier. Totuși, dată fiind disponibilitatea mai ridicată de pe piață aș înclina spre Embraer, despre care s-a mai zvonit, rămâne însă de văzut, nefiind la ora actuală nici o informație.

Cererea a crescut de la două la…13 aeronave

Inițial Compania Națională TAROM a publicat pe site-ul propriu un anunț de selecție de oferte pentru două aeronave din această specificație, dar a revenit cu o erată pe acest subiect. Specificațiile noilor avioane sunt așa cum am relatat inițial, așadar singura diferență este dată de numărul de aeronave dorite de TAROM.

Renunță TAROM la aeronavele ATR?

Prin adăugarea de 13 noi aeronave de tip Regional Jet flota TAROM ar crește considerabil, de la 27 la 40 aeronave, așadar cel mai probabil aeronavele de tip Regional Jet sunt luate pentru a înlocui din aeronavele existente.

Citește și  TAROM introduce serviciul de autofactură. Facturile acum vor fi emise automat

S-a mai tot vehiculat și am relatat faptul că TAROM dorea să renunțe la aeronavele ATR și Airbus A310, acestea din urmă fiind vândute de curând.

Întrebarea pe care mi-aș pune-o este dacă se vor mai putea susține frecvențele actuale și dacă nu cumva o creștere de capacitate pe anumite rute ar fi una care să satisfacă cererea. Iar aici mă gândesc în special la zborurile Satu Mare – București sau la eventualele zboruri reluate spre Baia Mare sau Târgu Mureș. De bine de rău, actualele ATR-uri adaugă un plus de comoditate prin frecvențe mărite și permit operarea chiar și acolo unde cererea nu este foarte mare.

TAROM pare că are o direcție

Așa cum spuneam și înainte, lucrurile par să se miște în direcția bună la TAROM iar fum fără foc nu iese niciodată. Este bine că planurile de redresare par să fi fost luate în serios. Vorba aia, ori la bal ori la spital – iar TAROM, în situația de astăzi – încolțită de Wizz Air, Ryanair, Blue Air trebuie să facă ceva.

Citește și  Nordica a inaugurat zborurile sezoniere Talinn - Constanța

Un comentariu la „TAROM vrea 13 avioane Regional Jet cu capacitate de până la 120 locuri

  • 3 iulie 2018 la 22:53
    Permalink

    ATR e un avion care te duce cu gândul la trecut, iar publicul larg din România nu pare să aibă prea multă încredere în el. Are și avantaje, însă cele mai vechi ATR-uri Tarom au deja peste 20 de ani, chiar dacă în aviație vârsta nu e strict legată de siguranță, avioanele vechi consumă mai mult și au nevoie de piese de schimb, mai des. Dacă or să ia 13 avioane regionale noi, sunt șanse mari să scape și de Airbus A318, în logica reducerii de costuri prin uniformizarea flotei, lucru destul de trist, întrucât A318 sunt încă destul de tinere, și sunt ultimile Airbus-uri din flota Tarom.

    Revenind la avioanele regionale, să fim serioși, or să ia Embraer. Bombardier CS100 e încă un avion scump, CRJ are costuri de operare mai mari decât E Jet, iar Sukhoi are șanse aproape 0, fiind o prezență foarte exotică la liniile aeriene europene. Păcat că MRJ nu este încă pe piață.
    În aceste condiții, cel puțin pentru viitorul apropiat, TAROM pare să fi ales Embraer – Boeing(un anunț despre un soi de joint venture între americani și brazilieni urmează să vină mai devreme sau mai târziu), în detrimentul Airbus-Bombardier.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *