TAROM adaugă din vară în flotă încă două aeronave Boeing 737-800, dotate cu USB, sistem entertainment și 16 scaune business

Compania TAROM a anunțat astăzi că din vară flotei sale de avioane se vor mai alătura două avioane Boeing 737-800 Next Generation. Noile avioane care vor intra în flotă vor avea o configurație de 160 locuri, din care 16 locuri vor fi pe scaune business.

Din informațiile pe care le deținem, neconfirmate de către TAROM, ar fi vorba despre două aeronave Boeing care au fost ultima dată în flota Malaysia Airlines și ar avea o vârstă de puțin peste 4 ani.

Așezarea scaunelor este 2-2 în clasa business (8 rânduri) și 3-3 în clasa economy
Așezarea scaunelor este 2-2 în clasa business (8 rânduri) și 3-3 în clasa economy

Avioanele vin echipate cu port USB în scaunele pasagerilor și sistem de entertainment

Noutatea acestor noi avioane este că vor fi dotate cu sistem in flight entertainment (ecrane tactile pe spătarul scaunelor) atât în clasa economy cât și în clasa business. Mai mult decât atât, fiecare scaun va fi dotat cu port USB, astfel că pasagerii își vor putea încărca gadgeturile personale în timpul zborului.

Avioanele din acest moment ale TAROM nu au port USB iar sistemul de inflight entertainment este disponibil prin serviciul AirFi, cu dispozitivele călătorilor pe avioanele de tip jet (Boeing sau Airbus). Pe avioanele Airbus A318 există și ecrane deasupra câtorva scaune pe care se afișează harta zborului și diverse date despre zbor.

Citește și  Wizz Air amână câteva curse de la Iași programate cu începere în aprilie/mai 2018
Noile avioane vin dotate cu port USB în scaunele pasagerilor
Noile avioane vin dotate cu port USB în scaunele pasagerilor

Plata pentru cele două aeronave tip Boieng 737-800 va începe peste 24 de luni, timp în care Compania TAROM va putea utiliza la capacitate maximă potențialul de transport de pasageri pe rutele existente și alte rute noi. Aeronavele au fost achiziționate în leasing operațional de la compania Boeing, pentru o perioadă de 7 ani, în baza evaluării ofertelor primite din piață cu respectarea regulamentului privind încheierea contractelor de achiziţie/mixte de aeronave, aprobat prin decizia Directorului General TAROM.

Noile avioane Boeing 737-800 NG în această configurație sunt așteptate să se alăture flotei TAROM începând din luna iunie.

“Prin reînnoirea flotei, Compania TAROM transmite un semnal vizibil, credibil și puternic în piața de profil. Suntem o companie serioasă, care își construiește atent creșterea în transporturile aeriene.

Ne bucurăm foarte mult că în Anul Centenarului Compania TAROM își recapătă aripile. Este o promisiune îndeplinită, atât pentru pasagerii noștri cât și pentru angajații TAROM. Cu toții avem nevoie să credem, din nou, că TAROM se poate reinventa și poate recâștiga un loc onorabil pe piața de profil”, a declarat Directorul General TAROM, Werner-Wilhelm Wolff.

Citește și  Wizz Air anunță zboruri Cluj Napoca - Birmingham cu începere din 16 Decembrie 2018

Aeronavele nou intrate în flota TAROM vor purta numele iconice ale personalităților care au contribuit, de-a lungul istoriei, la Unirea românilor: “Mihai Viteazul” și “Alexandru Ioan Cuza”.

Cele două aeronave aduse anul trecut, direct de la poarta fabricii Boeing (Sarmizegetusa și Marea Unire) din păcate au configurație de low-cost, fiind inițial destinate companiei aeriene turce Pegasus Airlines. Ne bucurăm că noua configurație este una adaptată numelui TAROM.

2 comentarii la „TAROM adaugă din vară în flotă încă două aeronave Boeing 737-800, dotate cu USB, sistem entertainment și 16 scaune business

  • 15 mai 2018 la 22:51
    Permalink

    Evident că orice nou avion pentru Tarom e un lucru bun. Însă mă întreb dacă nu cumva ar fi fost mai indicat pentru ei să urmeze planul de acum câțiva ani, plan ce prevedea trecerea la o flota Airbus, cu gama A320, A330 și vreo 2-3 A350, pe post de flagship. Cu intrarea Bombardier C Series în familia Airbus, CS100 poate deveni un înlocuitor bun pentru ATR.

    Revenind la 737, Tarom pare să emuleze strategia de reînnoire a flotei a Blue Air, care se bazează de asemenea pe 737 și pe trecerea la Max(umblă vorba că și Tarom vrea să comande 3-4 sau 5 737 Max în viitorul apropiat , cu care să înlocuiască vechile 737 – 300). În condițiile date, avioanele Airbus ar fi fost un diferențiator al Tarom în competiția cu Blue Air, pentru că având chiar și sprijinul statului român, Tarom nu poate susține o expansiune a flotei atât de rapidă cum o pot face companiile low cost.

    Răspunde
    • 16 mai 2018 la 1:23
      Permalink

      Rămâne de văzut, cert e că Tarom va avea nevoie sa comande ceva avioane cat de curând, inclusiv flota de ATR e destul de imbatranita după părerea mea.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *