Noul site Blue Air este frumos dar încă nu este complet funcțional pe partea de check-in și servicii adiționale

Scriam acum mai bine de o săptămână că Blue Air, cea mai mare companie aeriană românească, și-a lansat un nou website. Site-ul este frumos, este o aducere la designul din ziua de astăzi, dar are o mare problemă: multe dintre funcționalități, mai ales cele de după rezervare nu sunt complet funcționale.

Check-in online nefuncțional

Concret, mi-a fost imposibil pe o rezervare existentă să realizez check-in online. Am contactat compania aeriană pe facebook, unde ni s-a spus să facem check-in-ul gratuit, la aeroport. Blue Air oferă check-in gratuit de câțiva ani pe toate aeroporturile.

Am încercat și astăzi efectuarea unui check-in online, iar problema persistă în continuare.

Acest lucru se poate traduce prin cozi la ghișeele de check-in

Având în vedere acest aspect, recomandarea mea este ca până la rezolvare, dacă sunteți obișnuiți să călătoriți doar cu bagaj de mână, să plecați mai repede la aeroport, pentru că va trebui să treceți obligatoriu pe la ghișeu după talonul de îmbarcare. Și, după cum intuiti, nu se deschid în aeroporturile din străinătate ghișee mai multe, deci va trebui să stați ceva timp la coadă.

Noi ne-am trezit în Copenhaga cu doua operatoare la ghișeu total depășite de avalanșa de pasageri. Și nici nu am luat în calcul ca sosirea noastră din timp ar putea fi cu emoții pentru că am stat mai bine de jumătate de oră la ghișeul de checkin și predare bagaje.

Coadă la check-in și predare bagaje pe zborul Copenhaga - București din 18.09.2017
Coadă la check-in pe zborul Copenhaga – București din 18.09.2017
Citește și  FlyDubai a prezentat primul său avion Boeing 737 MAX. Acesta va avea scaune care se transformă în paturi în clasa business și va fi folosit pe rutele lungi.

Imposibil de adăugat bagaje după rezervare

După ce un bagaj de mână ne-a depășit greutatea maximă admisă (avea 11.6 kg, în loc de 10 kg permise) și a trebuit să plătim taxa de cală în aeroport (50 EUR), am spus că pentru zborul retur adăugăm direct online bagaj de cală, pentru că este mult mai ieftin (echivalent a 19 EUR).
Din păcate opțiunea nu era disponibilă pe website și primeai din nou o eroare.

Am contactat compania aeriană pe Facebook, iar primul reply a fost că nu putem adăuga bagajul de cală pentru că sunt mai puțin de 4 ore până la decolarea zborului. Totuși, agentul Blue Air nu a luat în vedere faptul că…suntem pe un fus orar diferit, și erau mai bine de 4 ore până la zbor.

În cele din urmă am rezolvat, un operator de la call center ne-a sunat și după ce le-am comunicat toate datele cardului bancar a adăugat bagajul cală. În mod normal nu credeam că vreodată voi da cuiva datele cardului bancar (nici nu recomand vreodată), dar să sperăm că nu vor fi neplăceri eventuale ulterioare.

Pentru a contracara această eroare, care probabil se va rezolva în cele din urmă, inteligent ar fi să adăugați bagajul de mână încă din momentul rezervării.

Nu poți să fii operator low-cost fără un website complet funcțional

Să sperăm că Blue Air își va rezolva cât mai curând problemele cu platforma de gestiune a clienților și a rezervărilor. Nu poți sa fii operator low-cost fără un website complet functional.
Să recunoaștem, am fi preferat să nu trebuiască să intrăm în legătură cu call-centerul Blue Air pentru adăugarea unui bagaj de mână, ci să îl fi cumpărat din prima, ușor, așa cum se întâmplă la toate companiile aeriene concurente.
În plus, noroc că am ajuns la timp pentru a sta la coada uriașă de la check-in. E adevărat, am ajuns cu mai bine de o oră și jumătate înainte de zbor, și am ajuns și printre ultimii – dar parcă atât de mult nu am stat niciodată, nici măcar la TAROM când se predau bagajele pentru toate zborurile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *