Ryanair atacă TAROM pe Facebook. Introducere în politica de promovare Ryanair.

Ryanair este un motor de marketing și comunicare. Lucrând în advertising, aș putea să spun că această companie aeriană este un motor de eficiență pentru investiție, optând pentru soluții necostisitoare și de impact.

Am putea spune că prin adresare au un marketing low-cost, dar până la urmă asta vor să comunice: simplitate și prețul cel mai mic. Te transport din A în B.

Ei bine, astăzi, Ryanair, probabil profitând de capitalul de imagine pe care TAROM l-a luat luna aceasta cu închirierea celor două avioane Boeing 737-800 NG, a spus că ar fi cazul să intre în discuție. Printr-o postare pe Facebook, cu un mesaj super vag: Suntem de 10 ori mai ieftini decât TAROM.

Nici nu cred că omul de la marketing a stat mai mult de 5 minute să gândească mesajul. Până la urmă, puteau să spună că sunt de 100 ori mai ieftini, da, poate în anumite condiții, pe anumite rute sau ore se întâmplă, la fel cum reciproca se poate întâmpla și la TAROM.

Altă idee, personal cred și că tam-tam-ul reușit de TAROM cu prilejul intrării în flotă a aeronavei Sarmizegetusa a fost pe model Ryanair. Model Ryanair pentru că și irlandezii se știe că fac spectacol la orice. Sau se plâng de prețurile mari solicitate pe aeroporturile din România. Țin minte, la una dintre conferințele de presă din București, pe masă s-a plasat numele reprezentantului Aeroporturi București, dar persoana aceasta nu a mai venit.

Concurența, oricum, este bună pentru pasageri.

Și, imediat am căutat ruta cea mai concurențială între TAROM și Ryanair, să văd care sunt prețurile. București – Timișoara, plecare zilele viitoare.

Citește și  TAROM anunță cererea pentru achiziția a trei aeronave lung curier

Bineînțeles, nici exemplul meu nu e relevant. Ai putea spune că e mai scump cu Ryanair, din exemplul de mai sus, dar în realitate sunt tot felul de excepții.

Dacă cauți doar prețul cel mai mic, rezervi cu trei-patru luni în avans și zbori chiar cu 10 EUR pe Ryanair spre Timișoara. Dar poate că nici cei 10 EUR nu sunt mai puțini dacă ai nevoie și de bagaj de cală. Repet, mii de variabile.

Și apropo, Ryanair are o luptă în justiție cu site-urile de vânzare online bilete de avion pentru că ar avea prețuri afișate ca fiind înșelătoare. 

TAROM a răspuns atacului Ryanair

La TAROM se încearcă niște lucruri, de aceea nu am fost foarte surprins că s-a răspuns aproape imediat din partea companiei, cu un citat din declarația CEO-ul Ryanair dintr-un interviu acordat presei din România. Ceva de genul, uite, v-am ajutat și voi ne puneți la pământ.

Ce a fost interesant e că articolul s-a republicat, astfel că pentru o perioadă, cei care căutau Ryanair pe Google vedeau știrea imediat sub adresa site-ului Ryanair. Smart!

Comentarii negative ale românilor fani Ryanair pe Facebook

Mesajul Ryanair însă nu prea a prins în rândul fanilor români ai companiei irlandeze, aceștia repede au spus că această politică de promovare nu este în regulă.
Mesajul cel mai popular de pe pagina Ryanair, cu sute de like-uri, ca răspuns la ce a comentat Ryanair spune acest lucru:

Va prefer oricand dar cu mesajul asta ati dat-o in bara. Nu este corect sa-ti faci marketing denigrand nominal alte companii mai mult sau mai putin concurente !

Puteți urmări aici comentariile, dacă între timp nu cumva mesajul Ryanair dispare de pe pagină.

Citește și  Ryanair crește frecvențele pe zborurile București - Timișoara și adaugă al treilea zbor zilnic în zilele de luni, miercuri și vineri

Eu, sincer, mă îndoiesc că românii apreciază aceste mesaje, indiferent de preț și mai ales când e vorba și de exagerări comunicate irealist ca fiind de 10 ori mai ieftin fără a menționa în ce condiții și ce se compară de fapt. S-ar putea totuși ca acest cinism în comunicare să nu fie cheia în promovarea din România, și tare m-aș bucura să am dreptate în acest punct.

Ryanair e un motor de marketing și comunicare

În orice caz, Ryanair e un motor de marketing. Repetă obsesiv prețuri mici și te duc din A în B și aia e. Dacă se poate, și la timp. Nu se abat de la acest mesaj, chiar dacă mai introduc în comunicat sintagme „Always Getting Better” și ”On Time Arrival”.

Ăsta e stilul Ryanair, până la urmă îi lasă pe alții să creeze emoție și marketing pentru zbor, ei comunică ce vor și către targetul lor. Degeaba ai cea mai bună reclamă dacă nu ai bani de bilet de avion. Nu e un concurs de frumusețe, e unul de eficiență.

Ryanair a mai mușcat și alte companii aeriene de-a lungul timpul. Mega-direct, fără ascunzișuri. Ba chiar, și-a pus numele companiei rivale pe avioanele proprii, când ieșea de pe anumite rute.

Sau să muște ditai Lufthansa când aveau întârzieri, numindu-i Latehansa chiar pe aeroporturile din Germania.

În contextul acesta, putem să ne așteptăm la multe. Totuși, interesant este că Ryanair nu țin minte să fi văzut să atace vreodată Blue Air sau Wizz Air, competitori mult mai direcți cu ei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *