40 pasageri raniti dupa ce o aeronava Qatar Airways a trecut prin turbulente severe

Ziare online din Arabia Saudita si din Filipine spun ca cel putin 40 persoane au fost ranite datorita turbulentelor pe un zbor Qatar Airways intre Doha si Manila, capitala Filipinei, in 5 Septembrie 2015. Alte surse ar spune ca de fapt ar fi fost doar 5 pasageri raniti, ceea ce a reiesit si din comunicatul aeroportului, iar trei persoane au necesitat transport la spital. Comunicatul aeroportului spune ca printre raniti au fost 3 copii si 2 stewardese iar Autoritatea Aeronautica din Filipine a comunicat ca mai multe informatii vor veni de la compania aeriana in cauza.

Turbulentele severe au aparut in timp ce aeronava era deja in coborare spre aeroportul din Manila, cu aproximativ 30 minute inainte de ora programata pentru sosire. Ulterior intamplarii, pilotii au solicitat o aterizare prioritara si in 20 minute au ajuns la sol.
Aeronava in care au calatorit pasagerii a fost un Boeing 777-300ER, un avion extrem de confortabil si de sigur aflat in flota Qatar Airways. Am avut sansa sa calatoresc o data cu el pe o ruta lunga.

Turbulentele sunt fenomene care pot fi uneori extrem de imprevizibile si pot aparea chiar si atunci cand nu sunt nori, asa numitele turbulente in aer liber. In lipsa unui raport oficial si cu surse care spun ca au fost ba 5, ba 40 persoane ranite, pare ca as crede varianta a doua, pentru ca atunci cand sunt turbulente severe si persoanele nu au centura de siguranta cuplata, pur si simplu ajungi sa dai cu capul in tavan. Chiar si cu centurile cuplate e periculos, pentru ca in cazul unor acceleratii gravitationale puternice poti sa produci soc corpului sau..daca nici asta nu e, compartimentele de bagaje se pot deschide si pot cadea lucruri din el, poate era chiar inainte de masa si meniurile au zburat sau chiar si laptopuri.

Totusi, pe multe dintre zborurile avute am remarcat ca pasagerii imediat ce capitanul stinge semnalul luminos cuplati centurile se dezleaga de centuri, desi nu au nevoie sa se ridice. Centurile pot ramane cuplate chiar si mai putin strans, asa ca argumentul de confort nu cred ca este deloc unul valid.
Daca cumva vreti la baie si este coada mare, nu cred ca face sens sa va ridicati. Cred ca toate aeronavele au pentru pasageri semnale luminoase pe culoare referitor daca toaletele sunt libere sau nu. Ghideaza-te dupa ele si nu astepta anuntul faptului ca urmeaza aterizarea pentru a merge la baie. Cele mai multe turbulente sunt intalnite la decolare si aterizare.

Trebuie sa recunosc ca din cele vreo 40 zboruri pe care le-am avut pana acum nu am avut parte de turbulente severe – ceea ce se intampla foarte rar. Totusi, am avut destule zboruri in care pe parcurs am prins turbulente usoara si de vreo 4 ori turbulente medii, niciodata insa nu mi s-au parut extrem de serioase – dar trebuie ca mereu sa urmam sfaturile comandantului aeronavei si atunci cand semnalele pentru centuri sunt vizibile – sa ne legam centurile – iar daca stam jos pe scaun sa cantarim de doua ori daca chiar nu putem sa stam cu centurile cuplate.

Iata si cum experimenteaza niste pasageri turbulentele pe un zbor Turkish Airlines mai jos, intr-un video. Chiar daca calatorii acestia sunt in clasa business si probabil zboara foarte des, calmul lor este incredibil:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *