Impresii dupa zbor Ryanair

Saptamanile trecute am avut si eu parte de prima calatorie (de fapt 2 zboruri) cu Ryanair, pe o ruta interna in Spania, scurta de altfel, intre Barcelona si Palma de Mallorca. Am luat biletele destul de ieftin (undeva la 65 EUR dus-intors), drept e ca si zborul nu a durat mai mult de 30 minute nici la dus, nici la plecare, practic nu am urcat nici macar la altitudinea de croaziera pentru aeronava Boeing 737-800, modelul folosit de Ryanair pe toate rutele. Zborurile au plecat si au ajuns la timp in ambele dati, am folosit de fiecare data mobile check-in, asadar nici nu mi-am listat biletele de avion, doar am prezentat telefonul mobil, lucru pe care am vazut ca il fac multi.

Interior avion Ryanair Boeing 737-800 (2015) ruta Barcelona - Palma de Mallorca
Interior avion Ryanair Boeing 737-800 (2015) ruta Barcelona – Palma de Mallorca

La intoarcere avand in vedere ca am fost printre ultimii care am facut check-inul ramasesera doar locurile de la scaunele premium disponibile, am prins 4A si 4B, mi s-a parut spatiul de aici la picioare muult mai generos. De asemenea, scaunele premium primesc si imbarcare prioritara, asadar chiar daca s-a format cu mult timp inainte coada, am fost aproape primii care am intrat in aeronava. La plecare, ca ne era frica sa nu stam despartiti, alesesem 8A si 8B contracost, dar astea cu statul despartit sunt mai mult legende, sistemul am inteles ca incearca automat sa puna cupluri si grupuri unul langa altul..acum daca chiar e facut check-in-ul in ultim moment si locurile s-au dat haotic..well, se mai poate intampla, dar foarte rar.

Loc picioare scaune din fata Ryanair Boeing 737-800
Loc picioare scaune din fata Ryanair Boeing 737-800

Pe langa extra-ul platit la dus in locurile alese pentru zborul de plecare, am mai luat si un bagaj de cala, dar nu luat din timpul rezervarii ci dupa. Asta a facut ca bagajul nostru de 15kg pe un zbor de 30 minute sa coste 31 EUR pe fiecare segment, aproape cat zborul in sine pentru o persoana. Enorm! Cand am rezervat initial biletele, am spus ca nu vom avea nevoie si eu tare bine tin minte ca era atunci mai ieftin. Sfatul meu este sa rezervati bagaj de cala o data cu biletul, altfel veti plati muult mai mult. De asemenea, tineti cont ca la Ryanair aveti dreptul sa luati la bord doua bagaje de mana, unul mediu si unul mai mic. Dimensiunile pentru aceste bagaje sunt de maxim 55cm x 40cm x 20cm si 35 x 20 x 20 cm, atentie ca in calcul intra inclusiv rotile de la troller. Mai multe detalii gasiti la ei pe site.

CITEȘTE ȘI:  București - Tel Aviv și retur cu Wizz Air

Faza amuzanta a fost fast-forwardul pe care il incercau stewardesele, nici nu ai intrat bine in avion ca deja strigau Please take your seats as quickly as possible, atat in Barcelona cat si la intoarcerea din Palma. Toata interactiunea cu personalul de sol sau de la bord de la compania irlandeza mi s-a parut stearsa, daca a existat si aceasta. La predarea bagajelor in Barcelona nici macar un multumesc sau o vorba, ca e ok, orice – eu am obiceiul sa astept sa vad cum se lipeste eticheta corecta pe bagaj.

Asteptand pe tunel sa intram in avion Ryanair
Asteptand pe tunel sa intram in avion Ryanair

La intoarcere, colac peste pupaza, ziceam ca aveam imbarcare prioritara (primita gratuit) – ei, pe tunelul spre avion, cand sa intram, suntem opriti. Avionul inca nu e gata, nu s-a facut curat aparent. Am fost rugati frumos sa mergem mai in spatele culoarului pana termina ei curatenia din avion. Mi s-a parut aiurea sa lasi oamenii sa intre pe tunel, dar sa ii tii acolo, sa nu aibe posibilitatea sa avanseze in avion. Plus ca tunelul era unul inchis, fara ferestre.
Iarasi, pe biletul de avion aveam trecuta plecarea la 20:30 dar ajunsi la aeroport nu reuseam sa gasim zborul ca ar pleca la ora respectiva, era de fapt trecut la 19:45. Intr-un final e drept ca am plecat la 20:30, dar asta si datorita intarzierii cat am stat pe tunel. Nu am inteles sistemul de afisare.

CITEȘTE ȘI:  Ryanair adaugă zborurile prin conexiune și prin Milano

Cat priveste preturile de la bord, mi s-au parut enorme, comparat cu Wizz, de exemplu. Dar va las mai jos sa va uitati.

Meniu zbor Ryanair Iulie 2015
Meniu zbor Ryanair Iulie 2015

Zborurile in sine au fost normale, lipsite de evenimente, turbulente sau alte lucruri de notat. Parca doar aterizarile ceva mai zdruncinate decat eram eu obisnuit dar totusi s-a lasat cu aplauze (deci nu e ceva specific al zborurilor spre si dinspre RO).

Pana una alta, preturile practicate de Ryanair sunt foarte bune, din ce am vazut. Au si promotii misto, cum e ultima de aniversare a 30 ani. Daca calatoresti singur, fara bagaj de cala si pe distante scurte sau semiscurte, sunt o solutie excelenta prin prisma pretului. Dar daca te-ai obisnuit cu companiile standard, vei sesiza toate diferentele low-costului la Ryanair.

Video decolare Barcelona El Prat

Ajunsi la Barcelona

EI-DLG Ryanair Boeing 737-800
EI-DLG Ryanair Boeing 737-800 @ Barcelona El Prat T2

9 comentarii la „Impresii dupa zbor Ryanair

  • 24 decembrie 2016 la 19:34
    Permalink

    O porcarie de companie aeriana ! A fost prima si ultima oara cand am zburat cu Ryanair. Stiti pe vremea lui Ceausescu cand mergea un autobuz din sat in sat sa vanda diverse lucruri ? Asta a fost impresia cu Ryanair. Ca sa nu mai spun ca in Berlin am stat ca oile, o ora, inghesuiti si fara absolut nici o aerisire sa ne imbarcam in avion. Tot drumul s-a auzit un zgomot de la motoare si cand i-am spus unui stewart ce se intampla mi-a spus ca este normal. Aveam impresia ca zbor cu dricul.Dati 10eur in plus si zburati cu o companie adevarata!

    Răspunde
    • 4 ianuarie 2017 la 17:30
      Permalink

      @Gheorghe

      Multumesc pentru comentariu.

      Legat de sunetul motorului, ma indoiesc ca ar fi fost o problema tehnica. Sunetul motorului de exemplu la Boeing 737 este diferit de sunetul de la Airbus A320, sa nu mai spun ca avioanele din aceeasi clasa sunt echipate uneori cu motoare diferite.
      Din punctul meu de vedere, cand cumperi bilete din timp, primesti ce platesti, adica e pretul OK pentru calatorie. E firesc ca in multe locuri sa nu fie jet-bridge (tunel de imbarcare) pentru companiile low-cost iar imbarcarea sa se faca de la o poarta secundara.
      Ce nu mi-a placut mie a fost pretul mare pentru bagajul de cala la un zbor foarte scurt. Noroc ca ai dreptul la doua bagaje de mana, unul de dimensiuni normale si o geanta de mana. Wizz sta mult mai prost la acest capitol.
      Altfel nu prea vad diferente intre companiile low-cost.

      Din pacate, uneori, diferenta de pret dintre low-cost si companiile de linie sunt mult mai mari decat cei 10 EUR mentionati.

      Răspunde
  • 4 ianuarie 2017 la 14:45
    Permalink

    Locul la picioare si altele de genul asta conteaza mai putin cand gasesti bilete cu 5 euro, de pilda Bucuresti – Londra sau Bucuresti – Milano. Sau 8 euro la Bruxelles, Berlin.

    Pentru milioane de oameni Ryanair este o naveta dintr-un punct al Europei catre alt punct al Europei, incredibil de ieftina in conditii decente (de pilda, faptul ca in pret e inclusa o geanta medie, in cabina, e un mare plus fata de Wizz de exemplu, care e mult mai carpanos si te lasa doar cu un rucsac).

    Obisnuiti-va cu ideea ca sunt milioane de oameni pentru care conteaza doar zborul in sine, sa ajunga din A in B cu cativa euro maruntis. Lamentari cum ca nu e loc la picioare sau ca nu primesti mancare in avion (de parca asta ar fi fost un element care te-a convins sa calatoresti!!!!) palesc pe langa pretul practicat de Ryanair.

    Cred ca ai uitat sa mentionezi ca absolut toate avioanele lor sunt noi (la fel este si la Wizz), cumparate la prima mana de la Boeing. Cautati pe planespotters sa vedeti vechiturile Tarom ( o sa sarbatoresc ziua in care cuibul asta de sinecuri se va desfinta / va fi vandut), ca sa nu mai vorbesc de Blue Air (la a saptea mana, avioane de 25-30 de ani)

    Răspunde
    • 4 ianuarie 2017 la 17:48
      Permalink

      @Virgil
      As fi apreciat un comentariu asociat cu o adresa de email reala. Pentru obiectivitatea comentariului/parerii tale. Altfel comentariul tau il asociez unui PR. Nu este altfel nevoie sa ma convingi ca primesti ceea ce platesti si ca Ryanair ofera preturi bune, stiu asta.

      Are multe probleme Tarom, dar nu are avioane mult mai vechi decat ce folosesc KLM, British Airways, Lufthansa sau companiile din Statele Unite pe rutele lung-curier. Sa nu uitam ca si Ryanair a inceput printr-o flota inchiriata tocmai de la Tarom cand s-a infiintat, asadar poate e o companie catre care nu ar trebui indreptata o astfel de agresivitate.
      https://corporate.ryanair.com/about-us/history-of-ryanair/
      „1987
      Ryanair acquires its first jet aircraft by leasing three BAC1-11 aircraft from the Romanian state airline, Tarom. The aircraft arrive on a full wet lease with Tarom providing all the pilots and engineers to enable Ryanair to operate the aircraft. With the arrival of these jet aircraft Ryanair increases its network with 15 scheduled routes from Dublin to Liverpool, Manchester, Glasgow and Cardiff, and opens up new routes from Luton to Cork, Shannon, Galway, Waterford and Knock in the West of Ireland.”

      Răspunde
  • 6 ianuarie 2017 la 11:44
    Permalink

    Salut Claudiu,

    Lucrurile nu prea conteaza cum incep, ci unde evolueaza (mai concret, unde le impingem noi sa evolueze sau sa involueze, dupa caz) . O fi inceput Ryanair cu avioane inchiriate de la Tarom, insa a stiut sa evolueze inspre bine (binele sau si, cum se vede, si-al calatorilor), in timp ce Tarom a ramas tot pe acolo.

    Mandreala cu nu stiu ce lucru petrecut in trecut e frectie la picior de lemn pentru situatia de azi, pentru ce putem noi arata azi. Vietile noastre se intampla azi, in prezentul actual si ar trebui, in cazul in care dorim a ne mandri cu/de ceva, sa o facem cu elementele pe care le avem AZI la dispozitie, nu evocand lucruri/situatii de mult apuse; cu acelea s-au mandrit (daca au dorit a se mandri) oamenii de atunci, contemporanii acelor evenimente.

    Nu am absolut nimic in comun cu Ryanair, sunt doar unul din milioanele de oameni plecati din tara (spre binele lor) care se bucura ca, in sfarsit, drumurile catre Bucuresti (adica obisnuitele vizite de curtoazie familiala, cam 2-3 pe an, deci minim 4-6 zboruri) ii vor scoate (mult) mai putini bani din buzunar pe cat i-ar fi scos Tarom sau Blue Air sau chiar Wizz. Sunt genul care nu ia bagaj de cala, de pilda, caci nu am ce lua in el; geanta medie de cabina este ultra suficienta pentru cateva haine.

    Pentru mine, 5-10-20 de euro (cat este un bilet) chiar reprezinta suma totala pe care o dau pe respectivele calatorii-naveta. Si, din ce vad la cozile de la poarta de imbarcare, sunt zeci si sute aidoma mie, care apreciaza tare mult faptul ca se pot deplasa des catre Romania la preturi mici, fara sa fie nemultumiti ca „se aud motoarele” si alte copilarii de acest gen.

    Răspunde
  • 2 mai 2017 la 21:21
    Permalink

    Mie mi se pare ca pasul următor la Ryanair e sa iti permita sa bagi bani la chiloții stewardeselor.

    N-am văzut niciodată flight attendans intr-o poziție mai inconfortabila decat atunci cand sunt pusi sa vanda parfumuri sau lozuri razuibile.

    Răspunde
  • 2 mai 2017 la 22:11
    Permalink

    Se pare ca unele persoane au avut ghinion…Am peste 20 de zboruri la activ(companii de la low cost pana la cele de linie) si pot spune ca imi place de cei de la Ryanair(bagaj mare de mana, preturi foarte bune,conditii ok). De fiecare data au fost foarte profesionisti(chiar si cand am mers cu bilet de 5 Euro Bucuresti-Berlin)…Pot spune ca dupa Tarom, pentru mine urmeaza Ryanair…Nu recomand Wizzair – lasa mult de dorit atitudinea angajatilor(in special al stewardeselor care nu sunt profesioniste).

    Răspunde
  • 17 mai 2017 la 23:45
    Permalink

    Am si eu o nelamurire. Pretul care e afisat in simulator inainte de finalizare e pretul final? Nu se mai percepe nicio taxa de persoana?toate taxele sunt incluse in pretul afisat? Multumesc

    Răspunde
    • 18 mai 2017 la 0:16
      Permalink

      Buna, oarecum. Preturile finale sunt cele dinainte de a apasa pe butonul de cumpara. La preturile afisate in simulator poti sa mai adaugi bagaje de cala (ca nu include standard), sa iti alegi locul personalizat, samd – lucruri care costa.
      Dar da, din momentul platii, la aeroport, nu mai platesti nimic.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *