FlyRomania – Noua companie aeriana care opereaza destinatii din Romania

Undeva la inceputul lunii martie 2014 s-a anuntat o noua companie aeriana bazata in Romania. De data asta este vorba de Fly Romania, o companie care utilizeaza flota celor de la Ten Airways, companie care detine mai multe avioane de tip McDonnell Douglas de tip MD-82 si MD-83.

UPDATE: Compania a intrat în faliment la câteva luni de la înființare. 

Avioanele sunt ceva mai vechi daca comparam cu flota celor de la Wizz Air sau Ryanair, insa trebuie mentionat ca in domeniul aviatiei nu prea exista notiunea de avioane vechi daca sunt intretinute bine. Iar cum aviatia, mai ales din spatiul Uniunii Europene este sever contralata, nu ma astept la probleme date de uzura avioanelor.
De asemenea, majoritatea companiilor aeriene de tip low cost au inceput cu avioane mai vechi si o data cu dovedirea profitabilitatii rutelor si-au upgradat flota.
Totusi, ce mi-este neclar este daca Fly Romania se pozitioneaza ca o companie low-cost sau una de tip full service. Din ce am vazut in declaratii, ar fi undeva la mijloc.

Bucuresti – Timisoara la pret fix – 69.90€

Printre zborurile care le au cele mai de interes se numara destinatia locala Bucuresti – Timisoara. Lanseaza practic acest produs la un pret fix de aproape 70 euro, fara sa modifice ulterior pretul. Cel mai ieftin am calatorit din Timisoara la Bucuresti cu Tarom la aproximativ 72 euro, mi-este greu sa cred ca Tarom nu va micsora preturile pe acest segment. Insa de altfel a ramas mult loc liber dat fiind faptul ca vechiul operator aerian Carpatair nu mai opereaza aceasta ruta si ca preturile Tarom nu sunt fixe, ci la inceput sunt mai ieftine si o data cu plecarea mai apropiata preturile cresc.

Alte rute

Pe langa ruta operata Bucuresti – Timisoara si retur Fly Romania va mai opera cateva zboruri extrem de interesante, printre care mentionez:

  • Tulcea – Bergamo (Milano), la preturi incepand cu 29.90 Euro (deci nu mai vorbim de preturi fixe). Este un pret si mai jos decat orice low cost, unde mai punem ca aeroportul din Tulcea este cvasi-inexistent in ceea ce priveste zborurile.
    Pentru inceput am inteles ca zborurile vor avea escala la Bucuresti, asadar avem prin analogie si ruta Bucuresti – Milano, operata practic pe acelasi segment de zbor cu plecare de la aeroportul din Tulcea.
    De asemenea, devine din nou existenta ruta Bucuresti – Tulcea.
  • Bucuresti – Antalya, o destinatie de vacanta bine cunoscuta, ma astept ca cel putin pe timp de vara sa prinda bine. Nu cunosc nicio companie aeriana care sa vina la Bucuresti si sa faca zboruri directe catre statiunea din Turcia.
  • Bucuresti – Barcelona
  • Bucuresti – Frankfurt, extrem de interesant pentru conexiuni cu alte aeroporturi importante datorita hub-ului Lufthansa
  • Bucuresti – Genoa
  • Bucuresti – Palermo
  • Bucuresti – Verona
  • Timisoara – Verona (de vazut daca ruta va fi Bucuresti – Timisoara – Verona, desi ma indoiesc ca va fi asa direct, mai mult cred ca incarcarea pe OTP – TSR va fi suficient de mare incat aeronava sa fie folosita spre destinatie)
  • Tulcea – Hahn (Frankfurt), iarasi o destinatie pe posibila conexiune, este de verificat orarul de zbor
  • Lisabona – Bissau (Guineea), in aceasta privinta ma astept si la un zbor Bucuresti – Lisabona, desi nu stiu daca MD-urile au o autonomie suficient de mare incat sa faca un zbor atat de lung, poate pe conexiune cu un Bucuresti – Palermo – Lisabona pentru realimentare)

Flota utilizata de Fly Romania se compune din 4 avioane de tip McDonnell Douglas din seria ’80

Pentru a vizualiza detalii despre flota utilizata de Ten Airways si cel mai probabil si Fly Romania puteti sa vizualizati pe aceasta pagina.
Compania detine in flota 4 avioane cu o varsta medie de aproximativ 25 ani, o flota cu cativa ani mai imbatranita decat cea a celor de la operatorul low cost deja consacrat: Blue Air.

Oferte Black Friday

Oferta Black Friday eMAG   PCGarage 
Libris Lensa.ro FashionUP BeanzCafe

Poate cel mai usor de recunoscut la avioanele de tip MD-82 sau MD-83 este ca motoarele sunt pozitionate in spate, inaintea elevatoarelor, iar aripa nu detine motoare. De asemenea, in poze, avioanele acestea par destul de lungi.
Partea buna la MD-uri este ca ele provin dintr-o epoca in care low-cost-ul nu exista, asadar scaunele ar trebui sa ofere un confort mult mai mare decat Airbus-urile A320 sau Boeing-urile 737 configurate intr-o singura clasa de calatorie.
In rest, altitudinea si viteza de croaziera a acestor avioane sunt similare modelelor moderne, excluzand desigur avioanele cu elice care zboara mai jos si la o viteza ceva mai mica.

Interiorul unui avion de tip MD-82 - McDonnell Douglas
Interiorul unui avion de tip MD-82 – McDonnell Douglas

De mentionat este ca pana acum compania Ten Airways opera zboruri in regim charter, mai ales catre destinatiile de vacanta din pachetele agentiilor de turism. De asemenea, am vazut ca si echipa de fotbal Steaua Bucuresti foloseste avioanele acestei companii in regim charter, cel putin pentru deplasarile interne.

Iata si videoclipul oficial de lansare FlyRomania mai jos.


Ce este drept, m-as fi asteptat la ceva mai real, nu doar niste poze puse intr-un slideshow langa cuvinte repetate la infinit de orice companie aeriana.

Deja se pot rezerva bilete de avion pe site-ul oficial Fly Romania, la adresa flyromania.com.

Din partea mea le doresc zboruri de succes si abia astept sa upgradeze la Boeing-uri 737-800 sau Airbus A320. Si cine stie, poate se deschid si rute din Bucuresti spre destinatii mai exotice, lung-curier.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *