CEO-ul Tarom transmite o scrisoare catre pasageri in urma unor zboruri anulate

In ultimele cateva luni exista o presiune fantastica la Tarom in ceea ce priveste negocierea intre sindicatale angajatilor si conducerea companiei. Evident, sindicatele doresc salarii mai mari pentru angajati si conditii mai bune de munca. Majoritatea angajatilor deplang situatia salariilor iar in urma comunicatelor am inteles ca salariul de baza ar fi destul de mic, insa exista numeroase sporuri prin care angajatii ajung sa castige tot mai mult. Totusi, se pare ca si aceste sporuri sunt insuficiente pentru ca in companie un capitan de ATR care efectueaza curse interne ar castiga la final de luna mult mai putin decat un copilot care lucreaza pe avioane jet – fie ele Boeing sau Airbus. Cu acest lucru sunt de acord si eu, este nevoie de o armonizare a salariilor, astfel incat un capitan sa castige mai mult decat un copilot iar diferenta intre curse interne si externe sa nu existe, atata timp cat nu vorbim de lay-over, deci costuri pentru angajati.

In weekendul ce a trecut, au fost cateva probleme date de anuntarea unor probleme medicale de la anumiti angajati Tarom care trebuiau sa faca cateva zboruri. Legea prevede ca orice membru al echipajului se poate da ca fiind indisponibil din varii motive medicale si astfel este absent motivat. Totusi, daca mai multi se dau indisponibili din aceste motive, Tarom se confrunta evident cu lipsa de personal care sa opereze zborurile. Astfel, s-au anulat anumite curse sau au fost operate cu intarzieri si devieri de la traseu, ceea ce a afectat mai multi pasageri.

Citește și  Încă două avioane pentru TAROM în următoarele luni

Intr-un gest pe care il consider de absoluta normalitate, CEO-ul Tarom a transmis o scrisoare catre pasageri, ceea ce personal consider un gest perfect normal, insa de laudat – pentru ca nu s-a mai intamplat din cate am inteles acest lucru in trecut. Redau integral scrisoarea aceasta publicata si pe site-ul companiei:

În numele companiei TAROM și al angajaților săi doresc să vă prezint sincere scuze cu privire la iregularitățile de zbor survenite in zilele de 18 si 19 octombrie. Întrucât timpul și activitățile dumneavoastră au fost afectate din această cauză, consider că vă datorăm câteva explicații.

Activitatea zborurilor noastre a fost afectată de o acțiune spontană de protest efectuată de unii membri ai personalului navigant nemulțumiți de drepturile salariale. Întrucât compania TAROM își desfășoara activitatea într-un mediu concurențial dificil, negocierile dintre conducere și angajați trebuie să țină cont de realitățile financiare ale companiei.

În acest fel, doresc să vă asigur că managementul companiei TAROM a întreprins toate demersurile posibile pentru a rezolva cât mai curând această situație și a ajunge la un acord cu angajații săi agreabil de ambele părți. Principala noastră prioritate în acest moment este reluarea operării zborurilor TAROM în condiții normale.

În speranța că vă vom revedea cât mai curând la bordul aeronavelor noastre, cu deosebit respect.

Christian Heinzmann,
Director General

Chiar si asa, cu o companie confruntata cu numeroase probleme legate de personal, insa si cu un viitor extrem de incert, am incredere sa cumpar bilete de la Tarom. De exemplu, am cumparat in promotia cu 99 EUR orice destinatie externa dus-intors bilete de avion pentru luna februarie. Sunt increzator ca zborurile nu se vor anula.

Citește și  TAROM crește limita de greutate pentru bagajul de cală pentru călătorii care își fac check-in-ul online

Foto: Tarom’s RetroJet rocketing out of Zürich’s runway 28 back to Bucharest-Otopeni / flickr

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *