Ce sa faci cand ti se pierde bagajul dupa un zbor

Recent m-am intors dintr-o calatorie in Paris cu cei de la Tarom. Din pacate, la intoarcere mi s-a pierdut bagajul, eu am sosit, insa bagajul a ramas pe Charles de Gaulle. 🙂 Citeam ca aeroportul din Paris este unul dintre aeroporturile in care se pierd cele mai multe bagaje si ca multi romani au avut experiente destul de nasoale cu ei. Aruncati o privire peste comentariile de aici, ca sa va dati seama.

Ei, subiectul acestui articol nu este despre ce sa faci cand ti se pierde bagajul cand pleci spre Paris, ci exact ce am facut cand nu mi-a ajuns bagajul in Bucuresti, cred insa ca sfaturile sunt general valabile pete tot.

Dupa ce mi-am dat seama ca bagajul meu nu a sosit cu cursa Tarom de la Paris si s-a oprit banda de predare a bagajelor m-am luat frumos si m-am orientat frumusel catre ghiseul Tarom de bagaje pierdute. In Bucuresti am vazut ca sunt mai multe astfel de ghisee, una a celor de la Tarom si mai multe ale celorlalti operatori, puteti sa vedeti aici impartirea acestor ghisee in functie de compania aeriana cu care ati zburat, e vorba de companiile de handling pentru ca o companie care zboara doar o data sau de doua ori pe zi la Bucuresti nu isi va permite sa faca ei handling-ul.

Dupa ce va duceti la ghiseul corespunzator, trebuie sa le prezentati boarding pass-ul impreuna cu eticheta de bagaj. In general dupa imbarcare nu sunt prea atent cu aceste tichete, va recomand ca voi sa fiti, ca ele va ajuta la reclamatie. O data ajuns acolo, persoana de la ghiseu va verifica unde a ramas bagajul si va completa o reclamatie, denumita standard Property Irregularity Report. Sa nu pierdeti aceasta hartie pentru ca are numarul de reclamatie, care este foarte important, la mine a fost ceva de genul OTPRO123456.
Vi se va cere de asemenea sa va descrieti bagajul bazat pe niste coduri generale imprimate pe o hartie, aici am gasit o astfel de hartie, este ceva foarte general care cuprinde materialul din care este facut bagajul, daca este de tip troller sau nu si culoarea. Cred ca ii ajuta pe cei de la sol sa identifice mai repede bagajul.

Verificarea stadiului bagajului

Chiar daca pentru status cat mai sigur este necesar sa sunati la numarul de telefon indicat pe fisa de reclamatie, aici puteti verifica pe internet stadiul bagajului intarziatceva mai general.

Asa arata reclamatia mea, dupa cum puteti vedea apare Delivery Process initiated insa puteti vedea ca in 11 Feb apare ca fiind livrat, exact ce s-a intamplat. Bagajul mi l-au livrat direct acasa cei de la Tarom.

bagaj_intarziat

Dupa ce am trecut peste aceasta patanie cred ca data viitoare voi fi mult mai relaxat daca se pierde bagajul, in fapt este firesc ca acest lucru sa se intample din cand in cand, mai ales daca zborul este cu transfer si durata de escala este mica. Din nefericire, in cazul meu particular, zborul a fost unul strict de la Charles de Gaulle spre Bucuresti, bagajul a fost predat din timp, etichetat corespunzator – nu inteleg cum de s-a pierdut, pentru ca statistic probabilitatea era foarte mica. Cine stie, poate nu a avut loc in avion 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *