București – Lyon cu Blue Air – Primul meu zbor cu Blue Air

Cu ocazia campionatului european de fotbal, EURO 2016, am avut ocazia să zbor pentru prima dată cu compania românească low-cost Blue Air. A fost un zbor București – Lyon – București, cu plecare în 18 iunie și întoarcere în 21 iunie, iar meciul a fost în 19 iunie. Experiența per ansamblu a dat cu plus, mai ales că nu am plătit o avere pe biletele de avion deși acum pot să spun că Blue Air mai are multe de îmbunătățit. Mă rog, compania încearcă, e în plină expansiune, a dat tonul zborurilor interne – rămâne de văzut evoluția viitoare. Momentan mai trebuie cred eu să se stabilizeze ca ofertă.

Ruta București – Lyon a fost inaugurată chiar în iunie 2016, deși a fost anunțată destul de devreme, ba chiar poate cu un tam-tam mare pe numărul de rute și nu neapărat de destinația acestora. Ruta este operată din România doar de către Blue Air, într-o zonă care mi-a părut destul de populată de români. Români OK dar și de tipul cu care nu ne mândrim.

În orice caz compania se dezvoltă incredibil de repede, aproape că și-a dublat numărul de avioane în ultimul an. Compania are deja 20 aeronave (a 21-a așteptând intrarea în flotă), TAROM având o flotă de 23 avioane. Se preconizează că în următoarele luni flota Blue Air va ajunge la 28 aeronave. E drept, media de vârstă a avioanelor de la Blue Air este de peste 23 ani, pe când la TAROM media este la aproape 16 ani. Oricum, flote bătrânele la ambele companii românești, în comparație cu Wizz Air, unde vârsta medie este de 4.2 ani.

CITEȘTE ȘI:  Blue Air va oferi zboruri Cluj Napoca - Tel Aviv din 19 octombrie 2017

Am călătorit cu aeronavele YR-AMB și YR-BAP, ambele relativ nou intrate în flota Blue Air dar fiecare cu o vârstă care a trecut de 25 ani de la primul zbor. Și dacă pe YR-AMB scaunele erau mai OK, pe YR-BAP chiar dacă parcă erau ceva mai confortabile – avionul per ansamblu era foarte murdar. Nu este Blue Air singura companie cu avioane murdare pe înăuntru – în fond avioanele pe interior, mai ales cele care nu au trecut printr-o curățare recentă de interior, sunt în general murdare. Așadar, nu vă creați așteptări prea mari. Totuși, la YR-BAP, cum a intrat de curând în flota Blue Air mă așteptam să fie mai curățel. Desigur că nu mă aștept ca pereții interiori să fie schimbați..dar măcar curățați…

YR-AMB Blue Air Boeing 737-500
YR-AMB Blue Air Boeing 737-500

Zborul dus a plecat relativ la timp, cel de întoarcere – chiar dacă avionul a ajuns din București în grafic a avut un boarding destul de lung. Ambele zboruri aproape full, câteva locuri libere.

Zborurile fiind de dimineață, mai ales cel la plecare am optat pentru un meniu. Pe zborul dus am optat pentru un „Mic dejun românesc”. A fost așa și așa, prețul relativ OK, prezentarea excelentă, gustul mai puțin excelent, dar mi-a picat bine masa. Pe zborul retur am vrut să încerc sandwich-ul cu șuncă, cum am avut loc în spate, pe când au ajuns la mine nu au mai rămas decât două feluri de sandwich-uri cu cașcaval. L-am luat, porția a fost prea mică. Nu ține de foame sau mic dejun, e doar o gustare.  Opțiunile pentru un snack în timpul zborului sunt multe pe hârtie, ideea e să fie și disponibile pe zbor. E o afacere mult mai bună să cumpărați meniu complet înainte de zbor. Prețurile băuturilor 2 EUR sau 10 lei, Pepsi că nu mai aveau Coca-Cola. Mai ieftin sau tot pe acolo cu cât era în aeroport.

CITEȘTE ȘI:  Un avion Blue Air care efectua o cursă spre Palma de Mallorca a aterizat de urgență astăzi pe Aeroportul Otopeni

La întoarcere, undeva deasupra Bosniei am prins ceva turbulențe care ne-au zgâlțăit un pic însă nu a durat mult.

Un mare plus a fost atitudinea personalului din cabină, mai ales la zborul de întoarcere.

În orice caz, după ambele zboruri pasagerii păreau mulțumiți, semn că există un echilibru între servicii și preț. Zborurile fiind punctuale, alături de siguranță și confort e cam tot ce îți poți dori pe o rută scurtă. S-a cam dus vremea mâncării gratuite și a răsfățului pe zborurile scurte, companiile full-service replicând din ce în ce mai multe lucruri de la low-cost-uri. Doar Blue Air ce încearcă ceva hibrid, oferind check-in la aeroport gratuit, bagaje de cală gratuite pe unele zboruri interne sau mâncare inclusă pe unele dintre zborurile mai lungi. Adevărat e că serviciul de mobile/web check-in încă nu este disponibil pentru toate aeroporturile în care zboară albaștri..așadar pe unele lucruri nu au de ales, dar o promovează fain.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *