Bucuresti-Amsterdam cu KLM

La inceputul lunii noiembrie am calatorit cu KLM pe relatia Bucuresti-Amsterdam si retur. Zborurile au fost operate in intervale orare perfecte pentru un city break, am ajuns in Amsterdam joi la ora locala 16 si am pornit inapoi duminica dupa ora locala 20:00, asadar am maximizat timpul petrecut in capitala Olandei. Oricum sunt mai multe zboruri zilnice operate de catre KLM pe segmentul Bucuresti – Amsterdam, se putea pleca si mai de dimineata, insa am zis sa nu ne trezim cu noaptea in cap si sa plecam relaxati.

Am luat doua bilete de avion cand a fost prima promotie cu 95EUR/dus-intors pe persoana, insa pentru ca acestea s-au epuizat foarte repede pentru datele alese de noi am platit la final aproximativ 130 EUR/persoana dus-intors, un pret de altfel foarte bun. Nu voi intra in mari detalii despre Amsterdam si preturile de acolo sau altele despre mini-vacanta petrecuta in Olanda,  voi reveni oricum intr-un articol viitor, spun doar ca de la Aeroportul Schiphol se ajunge repede in gara centrala din Amsterdam iar biletul de tren costa undeva la 5.5 EUR, daca iei un bilet fara cartela care se poate folosi de mai multe ori. Trenurile dintre Aeroport si Gara circula des iar calatoria dureaza undeva la 20 de minute.

Inapoi la zbor. Am avut asteptari destul de mari de la KLM, partial s-au confirmat, partial nu.

Imbarcarea pe aeroportul Otopeni - Bucuresti spre Amsterdam
Imbarcarea pe aeroportul Otopeni – Bucuresti spre Amsterdam

Dintre aspectele negative, pentru ca acestea au fost socante pentru mine, la parerea pe care o aveam despre ei:

  • desi este o companie aeriana legacy (adica nu low-cost!), bagajul de cala nu este inclus decat pentru cei care sunt inrolati in programul de fidelitate Flying Blue. Aceasta restrictie se aplica tuturor zborurile aeriene din Europa din cate mi s-a spus, mi se pare o mega tampenie, chiar daca personal aveam numar de frequent flyer, insa am fost afectati la intoarcere, cand nu doream sa ne caram cu toate bagajele de cala.
    Va recomand ca inainte sa va cumparati orice bilet de avion la KLM sa va inregistrati in program. Nu veti primi cardul decat dupa primul zbor cu o companie aeriana din grup (Tarom, AirFrance, etc).
  • sistemul de rezervare locuri in avion este o mare tampenie. atat la dus cat si la intors la check-in am descoperit ca locurile pe care le-am rezervat in procesul de comanda al biletelor de avion nu mai sunt valabile pentru ambele persoane. Dupa 2-3 incercari repetate de check-in am reusit sa gasesc loc langa prietena mea, cu mari emotii. Am contactat KLM pe Facebook iar raspunsul acestora este ca inteleg dar ei nu pot sa garanteze faptul ca poti sa stai langa cine doresti si ca ce am ales in procesul de check-out este doar un loc „preferat”.
  • La aeroportul Schiphol iti etichetezi singur bagajele si bagi cardul de credit daca depaseste o limita sau ai mai multe bucati. Nu este neaparat un lucru foarte rau, dar este relativ stresant cand zbori prima data cu ei, oare a luat bine aparatul, oare ai apasat ce trebuie, dar unde se scaneaza boarding pass-ul? Nu sunt in general traditionalist dar prefer aici un operator uman.
  • avionul era plin de bagaje voluminoase, stewardesele nu au reusit sa convinga oamenii cu genti mici sa le plaseze sub scaunul din fata.
CITEȘTE ȘI:  Ryanair lansează 13 zboruri noi spre Maroc - cea mai apropiată de România din Budapesta
KLM Amsterdam Bucharest in flight
KLM Amsterdam Bucharest in flight

As fi curios daca aceste lucruri negative sa intalnesc si pentru zborurile intercontinentale si daca, de exemplu, acestea nu se aplica acelor zboruri lungi si ai conexiune la Amsterdam, daca e gratuit bagajul de cala pana la Amsterdam in conditiile in care nu cardul Flying Blue.  Astept comentariile voastre daca ati zburat intercontinental cu KLM spre una dintre multele lor destinatii.

Aspecte pozitive:

  • un sandwich cald la bord, bere, vin la discretie, s-au oferit si dulciuri. Sandwich-ul este chiar foarte bun, cu paine ciabatta.
    IMG_0804
  • decolarea cat de cat in timp, aterizarea la timp (desi aici mentionez de cea mai zdruncinata aterizare la intoarcere pe care am intalnit-o vreodata in cele 20+ zboruri pe care le-am avut cu diverse companii aeriene)

Zborurile au fost operate cu aeronave din seria Boeing 737-800, relativ noi. Am avut parte si de ceva turbulente, mai ales la intoarcere, insa nu am avut deloc emotii.

Per ansamblu pot sa spun fara ezitare ca ma asteptam la mult mai mult de la KLM, ceea ce s-a intamplat cu locurile in avion m-a dezamagit maxim. Daca nu as incercat de mai multe ori check-in-ul insemna sa stau separat de prietena mea, ceea ce nu mi s-a inamplat niciodata, nici macar pe low costurile cu care am calatorit: Wizz Air sau Air Asia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *