BIAS 2017 s-a încheiat – cele mai frumoase momente de la Bucharest International Air Show

A noua ediție Bucharest International Air Show s-a încheiat la Aeroportul Băneasa, sâmbătă, 22 iulie 2017. A fost una dintre cele mai reușite ediții BIAS, dacă nu chiar cea mai reușită ediție a celui mai mare miting aviatic din România.

Au fost multe momente frumoase, fie că vorbim de evoluțiile avioanelor cu elice mai mici ale celor de la Aeroclubul României, Hawks of Romania, Iacării Acrobați sau ale avioanelor militare și ale invitaților speciali (TAROM sau Flying Bulls).

O ediție reușită, o ștachetă cu mult ridicată iar o organizare aproape impecabilă. Unii spun că ar fi fost, din nou, peste 150.000 oameni care au vizitat BIAS.

Cele mai apreciate momente de către mine: evoluția TAROM, IAR 99 Șoim, MiG 21 Lancer și Air Bandits

Surpriza mare pentru mine a fost evoluția avionului IAR 99 Șoim. Spun surpriză pentru că mi s-a părut o evoluție care se compară cu cea a polonezilor, ungurilor sau chiar a avioanelor F16, iar IAR Șoimul este un avion de antrenament. Produs în România. Foarte drăguț, e păcat că avionul nu este exportat sau că nu reușim să producem mai multe.

Primul moment pe care l-am așteptat a fost evoluția TAROM, programată la prânz. Evoluția a fost exact cum mă așteptam, dar de data asta a fost în compania noilor avioane F16, nu a celor de la Hawks of Romania, cum a fost în 2014.

Mai multe poze cu evoluția TAROM de la BIAS 2017 aici.

Vedeta zilei, chiar dacă cel puțin pe mine nu m-a impresionat neapărat prin evoluție a fost avionul F16.

F16 Forțele Aeriene Române la BIAS 2017
F16 Forțele Aeriene Române la BIAS 2017

Nu știu, dar pe mine mă fascinează gălăgia motoarelor MiG-urilor 21 Lancer. Și, poate mai ales focul pe care îl lasă în urmă când dau putere maximă. F16 mi s-a părut un avion mai blând, deși probabil tehnologic este mai avansat.

CITEȘTE ȘI:  Obiective turistice de vizitat în Iordania: Amman, Petra, Wadi Rum și Marea Moartă

 

Mi-a mai plăcut și evoluția JAS 39 Gripen-ului din dotarea Forțelor Aeriene Maghiare.

Am ratat însă spectacolul SOLOTURK, fiind compromisul pe care l-am luat, nu poți să stai de dimineață până seară la eveniment, nu în timp ce la umbră sunt 35 grade.

Evoluția de final Air Bandits a fost spectacol total, demențial. Un adevărat spectacol vizual, exploziile acelea au fost impresionate!

La standul Companiei Naționale Aeroporturi București a fost un simulator cu mișcare!

O surpriză din nou foarte plăcută a fost la standul Companiei Naționale Aeroporturi București, unde pe lângă o cabină foto a mai fost și un simulator de zbor cu mișcare! În fapt, a fost rulat un Flight Simulator X (dar ce mai contează) peste care s-a montat simulator care te rotește 360 grade dar și pe orizontală! Foarte cool!

Am reușit să fac o decolare și aterizare aproape imediată pe Aeroportul Băneasa pe simulator, păcat că nu am putut sta mai mult, dar coada era uriașă când am revenit.

Am înțeles că băieții cu simulatorul ar fi cei de la Ro Motion Simulator, și că ar fi prezenți în AFI și Promenada, în București, dar site-ul lor are orice dar nu detalii relevante.

Foarte bună ideea celor de la CNAB cu activările de la stand.

Nu am văzut un stand ROMATSA, cum era la ediția trecută la care am fost în zona de expo din hangar, dar nici nu am avut timp să caut prea mult.

Spectacol foarte apreciat de invitații internaționali

Noi am stat în zona de presă mult timp, acolo unde erau și invitați internaționali, iar din vorbă în vorbă aceștia au avut feedback-ul că la București s-a făcut ceva extraordinar în privința organizării, în alte părți nefiind atâtea evoluții aeriene. Într-adevăr, s-a organizat un adevărat spectacol aviatic la BIAS 2017.

CITEȘTE ȘI:  TAROM va evolua la show-ul aerian BIAS 2017 cu un Boeing 737, în formație cu avioane militare F-16

Sigur că, dacă am vrea să ne uităm, ne-am putea uita și la momente mai puțin plăcute: accesul în zone VIP/Spotter oferit mai puțin transparent, dar până la urmă cred că asta este prețul accesului gratuit.

Tarabele au fost cam aceleași ca în anii anterior, cozile la fel de mari, dar măcar la mâncare nu puteai să alegi gramajul ci erau porții gata făcute, mărind viteza de servire.

Parcă au fost și ceva mai multe corturi, e nevoie de și mai multe, pentru că atunci când faci un eveniment la final de iulie, este extrem de cald.

În orice caz, extrem de mult bine, astfel încât micile deranjuri să fie trecute cu vederea.

De dimineață am reușit și să parchez pe la orele 08:40 sub podul de la Băneasa, și mai erau muuuulte locuri disponibile. Că după ce am venit alții au blocat ieșirile e partea a doua, dar la ora la care am venit am avut luxul de a alege locul de parcare, și am ales un loc unde să pot ieși de pe bordură. Nu ușor, dar am prevăzut aglomerația.

La nivel organizatoric, probabil și la nivel de spectacol, evenimentul ăsta cred că poate fi efectiv exportat de organizatori. Jos pălăria!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *