Aterizari dificile pe aeroportul din Birmingham

Am văzut undeva la început de primăvară un excelent material filmat la Birminghan (Anglia) cu o grămadă de aterizări dificile ale avioanelor din cauza condițiilor meteo nefavorabile – vânt dificil.

Intensificările vântului sunt o provocare serioasă pentru orice pilot pentru că pot pune în pericol atât decolorările cât mai ales aterizările avioanelor. În general atunci când vântul este puternic avionul se destabilizează iar decolarea și aterizarea devin extrem de dificile, iar acest lucru afectează atât avioanele mai mici cât și cele mai mari, folosite de multe ori pe zboruri de tip lung curier.

În momentul în care vântul devine un pericol pentru aterizare se inițiază procedura de go-around, acest lucru înseamnă că avionul abandonează aterizarea și preferă re-urcarea la aer, pentru a iniția din nou aterizarea. Acest lucru se întâmplă de destul de multe ori, așadar dacă vreodată se întâmplă să fiți pasager al unui avion care intră în această procedură nu ar trebui să vă faceți foarte mari griji – piloții sunt antrenați pentru această procedură.

În materialul de mai jos veți vizualiza atât decolări cât și aterizări puse în dificultate de vânt, pe avioane mai mici și mai mari. De asemenea sunt și câteva go-arounduri interesante.
Printre avioanele care inițiază proceduri de go-around se poate observa la minutul 7:00 și un Emirates Boeing 777. În final avionul va ateriza tot dificil, undeva după minutul 8:00 al videoclipului.

Printre avioanele care inițiază proceduri de go-around observăm și un avion Airbus A320 al celor de la Austrian Airlines, să urmăriți cum se îndoaie aripa. De asemenea, să urmăriți aterizările celor de la Ryanair, care mi s-au părut foarte challenging! La fel pot să spun și despre avioanele turbo-prop!

Am citit mai de mult un citat al unui pilot experimentat care spunea despre aterizări că ar fi niște prăbușiri controlate! În asemenea condiții – cam da! 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *