Airbus prezintă A380plus: Adaugă un winglet și încă 80 scaune

Airbus a dezvăluit astăzi la Paris Air Show un model nou de Airbus A380: A380plus. Avionul este încă în faza de development study dar modelul prezentat la Paris arată viziunea francezilor în ceea ce privește noul model. În general, lumea se aștepta la prezentarea A380neo, dar uite că a venit A380plus înainte.

Avantajul major prezentat de companie este că noul A380plus ar oferi o reducere cu 13% a costurilor per pasager transportat. Această cifră este dată de optimizările aerodinamice (wingletul) dar și de creșterea numărului de scaune disponibile în avion.

Elementul distinctiv al noii versiuni este dat de winglet-ul Scimitar, pe care l-am mai văzut și la Boeing Max. Acesta are o înălțime totală de 4.7 metri, partea superioară având 3.5 metri iar cea inferioară de 1.2 metri. În general se montează astfel de wingleturi pentru a îmbunătăți performanțele aerodinamice și stabilitatea.

Noul Airbus A380plus va veni cu o capacitate mărită cu până la 80 locuri în plus, schimbându-se configurația astfel în clasa economy la 11 scaune pe rând. Airbus spune că creșterea numărului de scaune este fără a face vreun compromis în confortul pasagerilor, deși personal mă îndoiesc serios de acest lucru.

CITEȘTE ȘI:  Două aterizări de urgență în această dimineață la București (18.07.2017) - KLM cu probleme tehnice și SAS cu urgență medicală

La orice avion, orice scaun în plus înseamnă un potențial pasager în plus, deci disconfort pe toate planurilor. Sigur că mi-aș dori să călătoresc într-un private jet, dar cum nu se poate asta, mi-aș dori confort cât mai mare oriunde. Că e scaunul de la cinema, sau cel din avion.

Airbus spune că creșterea numărului de locuri din avion vine în urma unui redesign pentru scaune, o modificare în zona de odihnă a echipajului și eliminarea unei zone de ținut bagajele din lateral – denumit sidewall stowage.

De unde vine spațiul pentru mai mulți pasageri?

  • 20 pasageri în plus prin mutarea și modificarea scărilor de urcare spre puntea superioară
  • 3 pasageri în plus prin combinarea zonelor de odihnă pentru echipaj
  • 23 pasageri în plus prin adăugarea unui scaun pe rând pe puntea principală – clasă economy
  • 9 pasageri în plus prin adăugarea unui scaun pe rând în cabina obișnuită pentru premium economy
  • 10 pasageri în plus pe puntea superioară prin scoaterea unui zone de depozitare laterale
  • 14 pasageri în plus printr-o optimizare a spațiului pentru trollere în zona din spate
CITEȘTE ȘI:  Airbus estimează la 35.000 numărul de avioane noi de peste 100 locuri necesare în următorii 20 ani

Am găsit și imaginea asta, care explică grafic ceva mai bine, chiar dacă numerele nu se pupă cu ale mele (din comunicatul oficial Airbus):

Mă întreb ce părere o avea pasagerul care are nenorocul să stea la mijloc.

Pe lângă potențiala creștere a numărului de pasageri dintr-un A380plus, adăugarea unui winglet scimitar, avionul va avea și perioade de revizii la perioade mai îndelungate, ceea ce va optimiza mai mult costurile pentru companiile aeriene.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *