1.75 miliarde EUR profit pentru Lufthansa în 2016

Grupul aerian Lufthansa a înregistrat în anul 2016 un profit brut ajustat de 1.75 miliarde de euro, în linie cu estimările inițiale. Profitul chiar dacă a fost ușor în scădere, este unul chiar bun, având în vedere că și gradul de îndatorare a scăzut cu 19%.

Profitul real a fost oarecum de 2.3 miliarde de euro însă a fost ajustat în urma renegocierilor de contracte colective de muncă.

„Lufthansa Group continuă să se dezvolte cu succes”, a spus Carsten Spohr, președintele comitetului executiv și CEO al Deutsche Lufthansa AG. „Ne-am consolidat poziția față de anul precedent și ne-am convins încă o dată clienții să ne acorde încredere, oferindu-le produse și servicii atractive și de calitate superioară. Pe o piață extrem de competitivă, prin măsuri constante de recalibrare a capacității și direcției de dezvoltare a companiei  și, mai ales, prin reducerea eficientă a costurilor, am reușit să obținem rezultate comparabile cu cele din anii anteriori. Astfel, în acest an, toate segmentele business-ului nostru au înregistrat creșteri pe piețele pe care activează. De asemenea, datorită extinderii acordurilor de joint venture comercial pentru companiile aeriene din rețeaua Star Alliance, a finalizării achiziției companiei aeriene Brussels Airlines și a încheierii unui amplu contract de închiriere în sistem wet-lease cu Air Berlin, am putut să ne consolidăm poziția strategică.”

CITEȘTE ȘI:  TAROM achiziționează două avioane Boeing 737-800 cu 189 locuri

Lufthansa Group a investit 2,2 miliarde de euro în 2016, cu aproximativ 300 de milioane de euro mai puțin decât era plănuit. Astfel, valoarea totală a investițiilor a scăzut cu 13% în raport cu anul precedent, în mare parte pe fondul unor întârzieri în livrarea aeronavelor noi. Prin urmare, fluxul de numerar disponibil a crescut cu 36,5% la un total de 1,2 miliarde de euro. Gradul de îndatorare netă a înregistrat o scădere semnificativă de 19%. Conform câștigurilor înregistrate după deducerea costurilor de capital, Lufthansa Group a obținut venituri de 827 de milioane de euro în 2016.

Divizia de companii aeriene a Lufthansa Group a depășit rezultatele favorabile din 2015, raportând un profit brut ajustat de peste 1,5 miliarde de euro în 2016. Marja profitului brut ajustat a fost de 6,4%. Profitul companiei Lufthansa a crescut cu 254 de milioane euro, la peste 1,1 miliarde euro, în timp ce și Austrian Airlines a contribuit la creșterea veniturilor, printr-un profit brut ajustat de 58 de milioane de euro (în creștere cu 6 milioane de euro față de anul precedent). Deși veniturile înregistrate au fost ușor sub valoarea din 2015, SWISS rămâne cea mai profitabilă companie aeriană a grupului, cu o marjă a profitului brut ajustat de 9,3%. Eurowings a raportat un profit brut ajustat negativ, de -91 de milioane de euro, iar peste jumătate din pierderi se datorează cheltuielilor de înființare și altor cheltuieli singulare.

CITEȘTE ȘI:  Airbus estimează la 35.000 numărul de avioane noi de peste 100 locuri necesare în următorii 20 ani

Creșterea organică a capacității companiilor aeriene va fi de aproximativ 4,5% în 2017. Câștigurile vor fi influențate pozitiv și de recenta achiziție a companiei Brussels Airlines, ale cărei rezultate vor fi pe deplin consolidate abia în 2017, precum și de acordul încheiat cu Air Berlin.

În martie 2017, Lufthansa și sindicatul piloților Vereinigung Cockpit (VC) au încheiat un acord care este valabil până în 2022 și care include soluții privind negocierile din ultima perioadă referitoare la plățile tranzitorii, planul de pensii, condițiile contractului cadru de angajare și salariile piloților Lufthansa, Lufthansa Cargo și Germanwings. Astfel, până în 2022, 325 aeronave Lufthansa vor fi operate de piloți care beneficiază de noul contract colectiv de muncă.

Pe plan local, începând cu 27 martie, Lufthansa a mărit frecvența zborurilor pe ruta Sibiu-Munchen, operând, astfel, până la 3 zboruri pe zi, respectiv până la 19 zboruri pe săptămână, față de 14 anterior.

Grupul este prezent în România prin zboruri oferite de către companiile Lufthansa, Swiss și Austrian Airlines.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *